• mandolini

Ingen ägglossning, varför??

Hej alla! Jag är precis ny här men har hittat väldigt mycket bra här i trådarna då jag och min sambo försöker bli gravida.

Jag har haft P-stav i två omgångar (dvs. sammanlagt 6 år) Vi bestämde oss för att ta ut staven i slutet av Maj. Barnmorskan sa att eftersom jag haft mens som vanligt under tiden jag haft staven så skulle ägglossningen vara igång på en gång efter uttaget. Ägglossningstestet visade positivt 7 Juni och 9 dagar senare fick jag mens..känns som väldigt kort emellan? då har väl inte ens ägget möjlighet att fästa? Direkt efter avslutad mens började jag med ägglossningstest igen men har fortfarande inte fått någon gladfigur på stickan och det är snart 20 dagar sedan..mensen är också sen men jag tog ett test i Lördags som var negativt. Funderar lite över vad min kropp håller på med, så att säga Tungan ute Någon som har någon aning?

• Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??
  • mandolini

Jag kör ju med monitor, hade 9 höga dagar och då låg vi varje dag. Två dagar med maximal (glad gubbe) då låg vi också. Har tydliga äl symptom när Jag har äl. Benen upp i luften i en halvtimme. Olika tillskott och fan och hans moster! Vet att jag haft äl 2 av de fyra månaderna, helt säkert. Finns liksom inget mer jag kan göra nu känns det som. Äter nyttigt och har ett bra bmi. Suck

• skatergirl81
    mandolini skrev 2015-09-25 12:20:51 följande:

Jag kör ju med monitor, hade 9 höga dagar och då låg vi varje dag. Två dagar med maximal (glad gubbe) då låg vi också. Har tydliga äl symptom när Jag har äl. Benen upp i luften i en halvtimme. Olika tillskott och fan och hans moster! Vet att jag haft äl 2 av de fyra månaderna, helt säkert. Finns liksom inget mer jag kan göra nu känns det som. Äter nyttigt och har ett bra bmi. Suck

Jag tänker också så att man verkligen gjort allt man kan och att man verkligen prickat in och ändå går det inte!
  • mandolini

Man blir så jävla besviken varje gång!!

Min mens tog slut i förrgår och idag visar monitorn hög, bara att köra igång med försök fem och hålla humöret uppe så gått det går. .

• skatergirl81
    mandolini skrev 2015-10-01 14:32:07 följande:

Man blir så jävla besviken varje gång!!

Min mens tog slut i förrgår och idag visar monitorn hög, bara att köra igång med försök fem och hålla humöret uppe så gått det går. .

Vad snabbt din äl kommer efter mens.

Vi är på försök åtta nu..heja heja

Mimmi ..Hoppas du och bebis mår bra!
  • mandolini

Jag har börjat med munkpeppar den här cykeln och sedan mensen slutade har jag haft en nästan outhärdlig smärta i båda äggstockarna och illamående. Blir lite orolig för att något ska vara fel. Om det fortsätter lär jag nog sluta med dem

• MimmiGbg
    mandolini skrev 2015-10-04 14:04:56 följande:

Jag har börjat med munkpeppar den här cykeln och sedan mensen slutade har jag haft en nästan outhärdlig smärta i båda äggstockarna och illamående. Blir lite orolig för att något ska vara fel. Om det fortsätter lär jag nog sluta med dem

Efter att jag började med munkpeppar kände jag mig lite jojo först men sen stabiliserade sig kroppen (hormonmässigt tror jag) och mina ÄL-test blev mer lättolkade.

Försök hålla ut. Jag tror verkligen på munkpeppar! Tar du rätt dos? Det är en naturlig produkt och ska vara bra för hela hormonsystemet. Det sägs korta ner cykeln för de med lång och jämna ut cykeln med den som har oregelbunden mens. Men har du ont så kanske du kan rådfråga en läkare? Alternativt kanske något annat ställer till dig för dig?

Ta hand om dig!
  • mandolini

Jag tar en om dagen, det är väl rätt dos? Jag är ju några dagar ifrån äl nu så kanske gör munkpeppar att jag känner av den mer? Tack :)

• MimmiGbg
    mandolini skrev 2015-10-04 18:14:05 följande:

Jag tar en om dagen, det är väl rätt dos? Jag är ju några dagar ifrån äl nu så kanske gör munkpeppar att jag känner av den mer? Tack :)

Jag tog mald munkpeppar så då var det en tsk om dagen. Du tar säkerligen rätt dos. 

Det ska bli spännande att se hur denna cykeln utvecklar sig. Lägg gärna upp bilder på dina ÄL-test sen. Det är intressant att se om strecken blir tydligare än man upplevt innan.
    I slutet är kärleken allt som räknas
Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??