skatergirl81 skrev 2016-04-13 17:04:00 följande:
V 18 idag...känner mig inte gravid alls förutom att jag fortfarande är trött. Är jättenervös inför rul och tänker mycket på förlossningen, är så himla rädd för att föda, och lika rädd för kejsarsnitt, känns inte som jag kommer klara det här 
Förstår att du är nervös inför förlossning, jag har jätte mycket ångest över det också!
har haft en riktig skitvecka rent utsagt.. I måndags skulle jag besöka min läkare för fortsatt sjukskrivning, jag har haft väldigt ont i magen på nätterna och det har liksom tryckt nedåt. Jag beskrev detta för min läkare som ville göra en gynundersökning. Hela undersökningen gjorde galet ont! värsta smärtan jag någonsin upplevt, han drog i nervtrådar till ligamenten och undersökte min livmoderhalstapp. han utbrister att min livmodertapp är bara en cm vilket betyder att min förlossning kan starta när som helst. Han skickar hem mig med en akuttid till gyn två dagar senare och en strikt ordet att inte lämna sängen, ska jag gå någonstans måste jag ha kryckor.
i två dagar har jag extrem ångest, gråter och inser att om förlossningen startar nu är det väldigt liten chans att min dotter klarar sig.
uppe på gyn har jag med mig min bästa kompis, hon håller min hand under en fruktansvärt smärtsam gynundersökning. vi får se på UL att bebis mår hur bra som helst, hjärtat slår och hon vinkar till oss. både jag och min bästis gråter. gynekologen säger att läkaren helt missbedömt min livmoderhalstapp, den är 3 cm och inte 1 cm! Allt är helt normalt, förutom att jag börjar blöda kraftigt under undersökningen vilket gyn förklarar är för att läkaren varit så pass oförsiktig under min undersökning senast, vi bokar en ny tid om en månad för att se om tappen läkt tills dess.
Igår besökte jag min bm som var extremt upprörd på läkaren som dels inte hade befogenhet att gör gyn undersökning på mig och som dessutom både skrämt upp mig och gjort mig illa, han är nu anmäld av både min bm och gynakuten.
Idag unnade jag mig en 90 minuter gravidmassage vilket jag tyckte jag var värld efter denna skitvecka, hoppas den aldrig kommer igen. är så glad och lättad att bebis mår bra :)