• mandolini

Ingen ägglossning, varför??

Hej alla! Jag är precis ny här men har hittat väldigt mycket bra här i trådarna då jag och min sambo försöker bli gravida.

Jag har haft P-stav i två omgångar (dvs. sammanlagt 6 år) Vi bestämde oss för att ta ut staven i slutet av Maj. Barnmorskan sa att eftersom jag haft mens som vanligt under tiden jag haft staven så skulle ägglossningen vara igång på en gång efter uttaget. Ägglossningstestet visade positivt 7 Juni och 9 dagar senare fick jag mens..känns som väldigt kort emellan? då har väl inte ens ägget möjlighet att fästa? Direkt efter avslutad mens började jag med ägglossningstest igen men har fortfarande inte fått någon gladfigur på stickan och det är snart 20 dagar sedan..mensen är också sen men jag tog ett test i Lördags som var negativt. Funderar lite över vad min kropp håller på med, så att säga Tungan ute Någon som har någon aning?

• Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??
  • skatergirl81
    MimmiGbg skrev 2015-08-24 21:40:20 följande:

Tog ett nytt för en timma sen, jag vågar nog tro att detta kan vara nått nu. Imorgon bitti åker clearblue digital test fram. Se bild.

Jag är både lyrisk och orolig. MF är inte ovanligt med dubbel livmoder. :-O

Det sjuka är att jag efter en månad med munkpeppar fick igång min cykel. Ingen ÄL på hela tre månader(!) men efter munkpepparn så kom den. Vi låg "rätt" och verkar därför ha lyckats på första. Fingers crossed!! <3

"Mensvärk" har närvarat sen ÄL och det är det enda symptomet. INGET annat! Därför vågar jag nästan inte tro på det.

Nu till nästa problem: tre mån kvar av min provanställning. Scary!!

Ja nu är det definitivt starkare! Så kul! !!

Förstår att du är orolig, vad sa läkaren, är det en särskilt riskabel graviditet i ditt fall?
  • MimmiGbg
    skatergirl81 skrev 2015-08-24 22:33:58 följande:
    Ja nu är det definitivt starkare! Så kul! !!

Förstår att du är orolig, vad sa läkaren, är det en särskilt riskabel graviditet i ditt fall?
    Läkaren sa att man får gå på tätare koller och vara uppmärksam på barnet utveckling. Men det är tyvärr lite dålig kunskap i området. MF, för tidig förlossning, säte med akut kejsarsnitt som resultat är tydligen vanligt förekommande bland gravida kvinnor med dubbel livmoder.

Men jag tror min lilla tuffing där inne är starkt!

Snart ska sambon få veta, på riktigt. Han vaknar om en kvart. ^_^
  • skatergirl81
    MimmiGbg skrev 2015-08-25 06:27:12 följande:

Läkaren sa att man får gå på tätare koller och vara uppmärksam på barnet utveckling. Men det är tyvärr lite dålig kunskap i området. MF, för tidig förlossning, säte med akut kejsarsnitt som resultat är tydligen vanligt förekommande bland gravida kvinnor med dubbel livmoder.

Men jag tror min lilla tuffing där inne är starkt!

Snart ska sambon få veta, på riktigt. Han vaknar om en kvart. ^_^

Vaaa vet han inte ännu!!

Du får berätta hur han reagerade!

Är väl bättre om de planerar ks då om bebis ligger tokigt. Jag hoppas och tror att allt ska gå bra för er och lilla pyret i magen och att du ska få ha en komplikationsfri och härlig graviditet! Är ju jättebra att de håller extramycket koll på er!
  • MimmiGbg
    skatergirl81 skrev 2015-08-25 22:45:48 följande:
    Vaaa vet han inte ännu!!

Du får berätta hur han reagerade!

Är väl bättre om de planerar ks då om bebis ligger tokigt. Jag hoppas och tror att allt ska gå bra för er och lilla pyret i magen och att du ska få ha en komplikationsfri och härlig graviditet! Är ju jättebra att de håller extramycket koll på er!
    Jag hörde ett högt och nyvaket "VAAAA?!" från köket. Med ett enormt leende. Jag såg honom inte men hörde hur han log Han har nog anat nått för jag har tisslat och tasslat så. Så kommer jag ut till köket och vi bara kramar varandra och avbryter varann med "jag kan inte fatta det!". Haha!  

Nu ska jag bara klara mig till v 12-13 så att risken för MF väntas minska. Ska försöka att inte oroa mig. Hjärta Kan inte fatta att jag ska bli rund om magen O.o 

Jag tror också att jag ska ligga på om ett planerat kejsarsnitt. Tack gulle, gulle du skatergirl81! Vad glad jag blir för dina ord  
  • Hanna000

Kul att läsa solskenshistorier! STORT GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!   Solig

• skatergirl81
    MimmiGbg skrev 2015-08-26 07:51:26 följande:

Jag hörde ett högt och nyvaket "VAAAA?!" från köket. Med ett enormt leende. Jag såg honom inte men hörde hur han log Han har nog anat nått för jag har tisslat och tasslat så. Så kommer jag ut till köket och vi bara kramar varandra och avbryter varann med "jag kan inte fatta det!". Haha!  

Nu ska jag bara klara mig till v 12-13 så att risken för MF väntas minska. Ska försöka att inte oroa mig.  Kan inte fatta att jag ska bli rund om magen O.o 

Jag tror också att jag ska ligga på om ett planerat kejsarsnitt. Tack gulle, gulle du skatergirl81! Vad glad jag blir för dina ord  

Vilken fantastisk stund för er båda! Den stunden kan ni berätta om för hen sen när hen är större

Klart vi ska peppa varandra och jag gläds med alla som lyckas!! Vi kämpar ju här tillsammans alla i tråden.

Man märker att det visst inte var så lätt, ju mer man läser om vad som händer med ägget när det befruktas och hur det fäster i livmodern och allt runtomkring så inser man hur jäkla fantastiskt det är! Vi är mycket speciella vi kvinnor och vad som händer i våra kroppar ! !
  • mandolini

Hoppas du håller oss uppdaterade här i forumet om hur det går :)

Själv väntar jag på BIM som borde vara i helgen, har även införskaffat en fertilitetsmonitor för nu jäklar vill jag också bli gravid ;)

• MimmiGbg
    mandolini skrev 2015-08-27 16:51:00 följande:

Hoppas du håller oss uppdaterade här i forumet om hur det går :)

Själv väntar jag på BIM som borde vara i helgen, har även införskaffat en fertilitetsmonitor för nu jäklar vill jag också bli gravid ;)

Säg till om du vill köpa stickor till fertilitetsmonitorn lite billigare! Jag köpte tydligen fel sist.. :-O

Självklart vill jag hålla er uppdaterade. Om det är okej med er så ^_^
Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??