• mandolini

Ingen ägglossning, varför??

Hej alla! Jag är precis ny här men har hittat väldigt mycket bra här i trådarna då jag och min sambo försöker bli gravida.

Jag har haft P-stav i två omgångar (dvs. sammanlagt 6 år) Vi bestämde oss för att ta ut staven i slutet av Maj. Barnmorskan sa att eftersom jag haft mens som vanligt under tiden jag haft staven så skulle ägglossningen vara igång på en gång efter uttaget. Ägglossningstestet visade positivt 7 Juni och 9 dagar senare fick jag mens..känns som väldigt kort emellan? då har väl inte ens ägget möjlighet att fästa? Direkt efter avslutad mens började jag med ägglossningstest igen men har fortfarande inte fått någon gladfigur på stickan och det är snart 20 dagar sedan..mensen är också sen men jag tog ett test i Lördags som var negativt. Funderar lite över vad min kropp håller på med, så att säga Tungan ute Någon som har någon aning?

• Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??
  • MimmiGbg

Tjejer, damer, ladies, hjälp?!

Jag är på BIM-5 och tog precis ett gravtest som först verkade negativt. Jag tog samtidigt ett ÄL-test mest för att kolla (har en drös såna billigt från eBay). KAN det vara positivt?! Värsta spökstrecket och det är sjukt svårt att fånga på bild men se!

Om man är gravid så sägs ju LH gå upp så det kan ju då förklara de starka strecken. Eller? För jag hade ÄL den 13-14 aug.

Ser ni också ett tunt streck på den röda stickan eller är jag galen?

Nytt test tas imorgon på morgonurin. HOPPAS!!

• MimmiGbg

Sist en bild som jag ställt ner ljuset på så spökstrecket verkligen ska synas.

• skatergirl81
    MimmiGbg skrev 2015-08-23 17:58:55 följande:

Sist en bild som jag ställt ner ljuset på så spökstrecket verkligen ska synas.

Väldigt svårt att se men det är ju tidigt ännu. Ska hålla tummarna för dig!
  • MimmiGbg

Ja... Jag ser att bilderna inte visar så mycket.. Hmm..

Provar en till. Sen var ju ÄL-testet positivt och det säger väl en del också? *gloria*

• skatergirl81
    MimmiGbg skrev 2015-08-23 19:55:04 följande:

Ja... Jag ser att bilderna inte visar så mycket.. Hmm..

Provar en till. Sen var ju ÄL-testet positivt och det säger väl en del också? *gloria*

På detta foto ser jag definitivt ett svagt streck
  • MimmiGbg

Tog ett nytt för en timma sen, jag vågar nog tro att detta kan vara nått nu. Imorgon bitti åker clearblue digital test fram. Se bild.

Jag är både lyrisk och orolig. MF är inte ovanligt med dubbel livmoder. :-O
    Det sjuka är att jag efter en månad med munkpeppar fick igång min cykel. Ingen ÄL på hela tre månader(!) men efter munkpepparn så kom den. Vi låg "rätt" och verkar därför ha lyckats på första. Fingers crossed!! <3

"Mensvärk" har närvarat sen ÄL och det är det enda symptomet. INGET annat! Därför vågar jag nästan inte tro på det.

Nu till nästa problem: tre mån kvar av min provanställning. Scary!!

Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??