• mandolini

Ingen ägglossning, varför??

Hej alla! Jag är precis ny här men har hittat väldigt mycket bra här i trådarna då jag och min sambo försöker bli gravida.

Jag har haft P-stav i två omgångar (dvs. sammanlagt 6 år) Vi bestämde oss för att ta ut staven i slutet av Maj. Barnmorskan sa att eftersom jag haft mens som vanligt under tiden jag haft staven så skulle ägglossningen vara igång på en gång efter uttaget. Ägglossningstestet visade positivt 7 Juni och 9 dagar senare fick jag mens..känns som väldigt kort emellan? då har väl inte ens ägget möjlighet att fästa? Direkt efter avslutad mens började jag med ägglossningstest igen men har fortfarande inte fått någon gladfigur på stickan och det är snart 20 dagar sedan..mensen är också sen men jag tog ett test i Lördags som var negativt. Funderar lite över vad min kropp håller på med, så att säga Tungan ute Någon som har någon aning?

• Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??
  • mandolini

alltså..det här känns så himla overkligt! Har mått illa i snart två veckor och haft ont i magen. Men jag har ju varit skengravid tidigare. Idag tog jag ett test med fyra dagar kvar till BIM och vi tycker oss faktiskt båda se en skugga. de är ju tidigt än och jag ska ta ett test imorgon med morgonurin. vågar knappt hoppas, men vi såg det båda två.

• MimmiGbg
    mandolini skrev 2015-11-07 16:21:02 följande:

alltså..det här känns så himla overkligt! Har mått illa i snart två veckor och haft ont i magen. Men jag har ju varit skengravid tidigare. Idag tog jag ett test med fyra dagar kvar till BIM och vi tycker oss faktiskt båda se en skugga. de är ju tidigt än och jag ska ta ett test imorgon med morgonurin. vågar knappt hoppas, men vi såg det båda två.

OH! Jag säger med liten försiktighet: FAN VA KUL!

Vill du lägga upp en bild på graviditetstestet?

Jag fick mitt första svaga, svaga, svaga andra streck fyra dagar innan BIM

Jag hoppas som fasen för er skull!!
  • mandolini

Tack! Jag vågar inte riktigt hoppas än..kan ju vara ett spökstreck också. Tyckte mig se en antydning till ett streck idag också men syns bara precis under lampan. Ska testa igen på onsdag om inte mensen dykt upp!

• skatergirl81
    mandolini skrev 2015-11-08 20:04:18 följande:

Tack! Jag vågar inte riktigt hoppas än..kan ju vara ett spökstreck också. Tyckte mig se en antydning till ett streck idag också men syns bara precis under lampan. Ska testa igen på onsdag om inte mensen dykt upp!

Gud vad spännande! ! Hoppas hoppas!

Vi myser på nu och jag hoppas äl dyker upp närsomhelst.

Har precis fått veta att min bästa kompis är gravid så nu är längtan ännu större. Jag sa till mig själv att jag skulle bli gravid innan årets slut! Hoppas det blir så!
  • mandolini

Vad skönt att du fått ÄL! håller tummarna!

tyvärr dök min mens upp..en vecka sen, så sen har den aldrig varit så jag hade verkligen börjat hoppas..men men, snart kör vi igång försök 7 och min förhoppning är också att bli gravid innan året är slut! Förra nyårsafton var då vi bestämde oss för att börja försöka så det vore ju fint med en bebis i magen detta nyår! :)

• skatergirl81
    mandolini skrev 2015-11-16 18:58:00 följande:

Vad skönt att du fått ÄL! håller tummarna!

tyvärr dök min mens upp..en vecka sen, så sen har den aldrig varit så jag hade verkligen börjat hoppas..men men, snart kör vi igång försök 7 och min förhoppning är också att bli gravid innan året är slut! Förra nyårsafton var då vi bestämde oss för att börja försöka så det vore ju fint med en bebis i magen detta nyår! :)

Vad tråkigt! ! Då har ni snart försökt ett år! Förstår att du fick upp hoppet när den var så sen.

Min bim är om en vecka..känns så segt att bara gå och vänta. .vill bara ha svar!
  • mandolini

Ja, precis. Just nu väntar jag bara på att det ska gå ett år så vi kan få hjälp om något är galet. Önskar och hoppas att ÄL dyker upp den här månaden, den har ju lyst med sin frånvaro i tre månader nu.

Vilket försök är ni på nu?

• skatergirl81
    mandolini skrev 2015-11-20 15:23:00 följande:

Ja, precis. Just nu väntar jag bara på att det ska gå ett år så vi kan få hjälp om något är galet. Önskar och hoppas att ÄL dyker upp den här månaden, den har ju lyst med sin frånvaro i tre månader nu.

Vilket försök är ni på nu?

Men du borde kunna få hjälp snabbare då du inte har äl!! De kan väl ge dig nåt så det bara kickar igång. .tror de kan göra det utan utredning.

Min kompis hade så...ingen äl...sen blev hon spontant gravid utan att ens försöka, med ny pojkvän, om det kan ge dig lite hopp!

Detta är åttonde månaden vi försöker...bim på tisdag.
  • mandolini
    skatergirl81 skrev 2015-11-20 16:16:01 följande:
    Men du borde kunna få hjälp snabbare då du inte har äl!! De kan väl ge dig nåt så det bara kickar igång. .tror de kan göra det utan utredning.

Min kompis hade så...ingen äl...sen blev hon spontant gravid utan att ens försöka, med ny pojkvän, om det kan ge dig lite hopp!

Detta är åttonde månaden vi försöker...bim på tisdag.
    Hur har det gått??
Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??