• mandolini

Ingen ägglossning, varför??

Hej alla! Jag är precis ny här men har hittat väldigt mycket bra här i trådarna då jag och min sambo försöker bli gravida.

Jag har haft P-stav i två omgångar (dvs. sammanlagt 6 år) Vi bestämde oss för att ta ut staven i slutet av Maj. Barnmorskan sa att eftersom jag haft mens som vanligt under tiden jag haft staven så skulle ägglossningen vara igång på en gång efter uttaget. Ägglossningstestet visade positivt 7 Juni och 9 dagar senare fick jag mens..känns som väldigt kort emellan? då har väl inte ens ägget möjlighet att fästa? Direkt efter avslutad mens började jag med ägglossningstest igen men har fortfarande inte fått någon gladfigur på stickan och det är snart 20 dagar sedan..mensen är också sen men jag tog ett test i Lördags som var negativt. Funderar lite över vad min kropp håller på med, så att säga Tungan ute Någon som har någon aning?

• Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??
  • MimmiGbg
    skatergirl81 skrev 2015-10-13 18:32:33 följande:
    Jag antar att du menar oss båda när du skriver ni. Jag tar inte alls illa upp.

Jag tror inte man får någon hjälp förrän man försökt ett år men jag har inte kollat upp det . Jag är inte beredd att be om hjälp ännu heller, jag tror det kommer funka, det tar bara lite längre tid för vissa.

Hur går det för dig med graviditeten då? Berätta hur du mår, vilken vecka är du i nu, det är mycket mer ingessant
    Jag känner mig lite som en skit om jag skriver om mina problem och hur det går för mig när jag vet hur ni kämpar. Obestämd

Jag tycker det känns som att du har en sund och bra inställning. 

Graviditeten går bra, tror jag. Idag ska vi träffa läkare som ska utföra VUL och fastställa vilken livmoder jag väntar barn i. Då får vi se vår bebis för första gången. Jag är lite nervös. Tänk om fostret är litet, att hjärtat inte slår eller att något annat är fel Förvånad Då blir jag så himla ledsen!

Är i v 11 nu (10+3). Vi tog blodprov förra veckan. Jag är GALET nålrädd så jag tuppade typ av när dom stack i armen, som dessutom sen inte funkade. Det slutade med en nål för bebisar i handen Tyst Det gick okej fast blodtrycket mätte dom till 153/83. Haha! Lagom orolig. Jag har annars ca 110/70. Vi får se vad blodprovet säger när vi gör KUB sen. Jag kan säga att inskrivning hos BM var lite av en besvikelse. Bara massa prat, inget VUL (som jag trodde), och en deklaration över vilken instans som gör vad, alltså MVC, BVC, läkare och RUL. Även om BM var rar och go.

Så mycket man inte vet när det gäller första barnet. 
  • mandolini

Jag kan ju inte vara säker på att jag inte hade Äl, men tänker att om den inte syntes på stickan är det nog ingen vidare "bra" äl i alla fall..men alla har ju inte äl varje månad utan att det är några fel alls. Två gånger per år får man ingen äl.

jag är också övertygad om att det kommer gå till slut det tar bara lite tid och jag är otålig!

Hjälp får man inte förens man försökt aktivt i ett år

hoppas VUL gick strålade! :)

• skatergirl81

Jag hoppas också ditt vul gick bra och allt såg fint ut!! Jag tänker att graviditeten känns ganska overklig innan man sett det lilla livet och hört hjärtslagen.

Du ska absolut inte känna att du inte kan prata om din graviditet! Vår längtan efter barn blir ju inte jobbigare för att du är gravid. Vi är bara glada för din skull och nyfikna på hur det går

• MimmiGbg

Gulle ni! Hjärta

VUL gick jättebra! Överläkaren vi fick var UNDERBAR! Det var magiskt att se krabaten. Särskilt eftersom den rörde på sig så oväntat och galet tydligt! Sprattlade och dansade liksom där inne Ofattbart att den rör på sig utan att man känner ett smack. 4 cm lång och ett hjärta som klappade stadigt med sina två kamrar. Jag filmade på skärmen under tiden och fick då också med allt på film. Kan TRO att jag tittat på klippet säkert miljoner gånger vid detta laget! Sambon blev helt taget :'} Nästa vecka är det KUB-test. Jag undrar om det blir VUL eller vanligt UL. Spännande att få se lite mer! Baby

• skatergirl81
    MimmiGbg skrev 2015-10-15 12:30:04 följande:

Gulle ni! 

VUL gick jättebra! Överläkaren vi fick var UNDERBAR! Det var magiskt att se krabaten. Särskilt eftersom den rörde på sig så oväntat och galet tydligt! Sprattlade och dansade liksom där inne Ofattbart att den rör på sig utan att man känner ett smack. 4 cm lång och ett hjärta som klappade stadigt med sina två kamrar. Jag filmade på skärmen under tiden och fick då också med allt på film. Kan TRO att jag tittat på klippet säkert miljoner gånger vid detta laget! Sambon blev helt taget :'} Nästa vecka är det KUB-test. Jag undrar om det blir VUL eller vanligt UL. Spännande att få se lite mer! 

Wow..coolt..tänk vad snabbt de utvecklas, det är ju verkligen ett fantastiskt under!

Hoppas kub går bra med!

Själv tog jag ältest nyss men gjorde nåt fel så det funka inte så nu måste jag vänta på att bli kissnödig så jag kan testa igen
  • skatergirl81

Tror jag missat äl eller att den inte dyker upp denna månad, har inte känt något i kroppen och jag har passerat flera dagar från när jag brukar ha äl.

Kanske stressen?

Min kollega som har barn ska försöka få ett till barn nu så det är lite kul...hoppas vi kan följas åt!

• MimmiGbg
    skatergirl81 skrev 2015-10-17 13:00:50 följande:

Tror jag missat äl eller att den inte dyker upp denna månad, har inte känt något i kroppen och jag har passerat flera dagar från när jag brukar ha äl.

Kanske stressen?

Min kollega som har barn ska försöka få ett till barn nu så det är lite kul...hoppas vi kan följas åt!

Jag tror inte du stressat för mycket. Du känns för medveten om att stanna upp och leva i nuet för att stressen ska störa. Det kan vara en sån där månad när ägglossningen hoppar över kanske? 

Hoppas ni kan plussa typ samtidigt. Kul att ha något att vara mammaledig med.
  • skatergirl81
    MimmiGbg skrev 2015-10-19 13:00:27 följande:

Jag tror inte du stressat för mycket. Du känns för medveten om att stanna upp och leva i nuet för att stressen ska störa. Det kan vara en sån där månad när ägglossningen hoppar över kanske? 

Hoppas ni kan plussa typ samtidigt. Kul att ha något att vara mammaledig med.

Ja jag försöker tänka så att den bara hoppat över. Har testat Torsdag - idag och bara negativt så tror det är kört nu.

Ja vore så kul att ha någon som man kan prata med som är gravid samtidigt!
  • mandolini

Även denna månad blev jag utan ÄL..under det här halvåret vi har försökt har jag bara haft äl 3 gånger. Antar att det är läge att söka hjälp nu. Men jag är livrädd

• skatergirl81
    mandolini skrev 2015-11-03 13:37:13 följande:

Även denna månad blev jag utan ÄL..under det här halvåret vi har försökt har jag bara haft äl 3 gånger. Antar att det är läge att söka hjälp nu. Men jag är livrädd

Fan vad jobbigt!! Jag inväntar min nästa vecka så hoppas att det var en engångsföreteelse att den inte kom sist.

Jag tror att det är relativt lätt och vanligt problem att få hjälp med. Det värsta är nog att man kan må väldigt dåligt av hormonerna!

Men vänta inte längre med att söka hjälp!
Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??