• mandolini

Ingen ägglossning, varför??

Hej alla! Jag är precis ny här men har hittat väldigt mycket bra här i trådarna då jag och min sambo försöker bli gravida.

Jag har haft P-stav i två omgångar (dvs. sammanlagt 6 år) Vi bestämde oss för att ta ut staven i slutet av Maj. Barnmorskan sa att eftersom jag haft mens som vanligt under tiden jag haft staven så skulle ägglossningen vara igång på en gång efter uttaget. Ägglossningstestet visade positivt 7 Juni och 9 dagar senare fick jag mens..känns som väldigt kort emellan? då har väl inte ens ägget möjlighet att fästa? Direkt efter avslutad mens började jag med ägglossningstest igen men har fortfarande inte fått någon gladfigur på stickan och det är snart 20 dagar sedan..mensen är också sen men jag tog ett test i Lördags som var negativt. Funderar lite över vad min kropp håller på med, så att säga Tungan ute Någon som har någon aning?

• Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??
  • MimmiGbg
    mandolini skrev 2015-08-31 18:52:29 följande:

Mimmi, nu förtiden ska man skriva in sig på en gång eftersom första besöket hos BM är redan i vecka sex. du ska se att allt kommer gå jätte bra :)

snart är det vår tur, nu vill jag inte vänta längre!

Idag bokade jag nybesök hos MVC. Jag fick tid som tidigast i början på okt, då är jag i v 8+5. Dom sa nog inget om när man brukar kallas utan det lät mer som att det fanns tid då.

Om man vill kolla kön på bebisen innan UL i v 18-20, vad kostar sånt?
  • mandolini

Oj wow! Tiden går verkligen fort :) har ingen aning om vad det kostar tyvärr och om det ens är tillförlitlig tidigare.

På tal om tid så kollade jag min kalender, tog ut staven 28 Maj så jag har räknat helt galet! Vi har ju bara försökt i tre månader! Nu kör vi igång på försök 4 när mensen slutat. Litet glädjeämne iaf då vi typ "vann" en månad ju :p

• skatergirl81

Varför går man så tidigt som v 6 nere hos er...stor risk för missfall så tidigt ju...jag bara antog att det var därför de planerade in det senare..v 12 tror jag det är här. Inte för att låta negativ jag blir bara nyfiken varför det är så olika.

Jag hoppas det går bra på ditt besök MimmiGbg och att allt ser bra ut såklart!

• mandolini

För att om man ser ett hjärtslag minskar missfall risken avsevärt som jag förstod det. Ser de inget hjärtslag i vecka sex är risken mycket större. Var iaf vad de sa till mig när jag var och tog ut staven

• skatergirl81
    mandolini skrev 2015-09-01 20:46:23 följande:

För att om man ser ett hjärtslag minskar missfall risken avsevärt som jag förstod det. Ser de inget hjärtslag i vecka sex är risken mycket större. Var iaf vad de sa till mig när jag var och tog ut staven

Jag trodde v 6 var lite väl tidigt för att se hjärtslag
  • MimmiGbg

Intressant. Jag har så mycket att lära om graviditeter och kroppen känner jag. Men ååh så jag hoppas att lillen där inne ska stanna kvar hel och frisk!

Var på kick off med jobbet idag och fick ett glas vin (efter en tidigare smuttad alkoholfri öl) till maten. Jag ville inte skapa misstankar så där satt jag och doppade överläppen då och då... Stress!! :-O Hur fan håller man sånt här hemligt? Hur kommer man undan misstankar?

• skatergirl81
    MimmiGbg skrev 2015-09-01 23:12:27 följande:

Intressant. Jag har så mycket att lära om graviditeter och kroppen känner jag. Men ååh så jag hoppas att lillen där inne ska stanna kvar hel och frisk!

Var på kick off med jobbet idag och fick ett glas vin (efter en tidigare smuttad alkoholfri öl) till maten. Jag ville inte skapa misstankar så där satt jag och doppade överläppen då och då... Stress!! :-O Hur fan håller man sånt här hemligt? Hur kommer man undan misstankar?

Jag har också tänkt på det där. Några tips

1. Säg att du ska köra hem

2. Beställ ett glas alkoholfritt vin eller drink vid baren när de andra är utom hörhåll.

3. Säg att du går på en antibiotika-kur

4. Häll bort vin i en blomkruka eller nåt när ingen ser

5. Säg att du har huvudvärk och att det brukar bli värre om du dricker vin eller annat med alkohol.

Kommer inte på mer just nu
  • MimmiGbg
    skatergirl81 skrev 2015-09-01 23:22:25 följande:
    Jag har också tänkt på det där. Några tips smile1.gif

1. Säg att du ska köra hem

2. Beställ ett glas alkoholfritt vin eller drink vid baren när de andra är utom hörhåll.

3. Säg att du går på en antibiotika-kur

4. Häll bort vin i en blomkruka eller nåt när ingen ser

5. Säg att du har huvudvärk och att det brukar bli värre om du dricker vin eller annat med alkohol.

Kommer inte på mer just nu
    Skatergirl! Vilka grymma tips! Nummer 5 var ju riktigt kreativ och trovärdig. Den ska jag komma ihåg.
    Kick off'en slutade i övernattning på hotell så köra bil-kortet var svårt att spela. Antibiotikakur är också smart. Alkoholfri öl var ett enkelt sätt att skapa en trovärdig illusion. Den körde jag allt

Tack!
  • skatergirl81
    MimmiGbg skrev 2015-09-02 07:07:59 följande:

Skatergirl! Vilka grymma tips! Nummer 5 var ju riktigt kreativ och trovärdig. Den ska jag komma ihåg.

Kick off'en slutade i övernattning på hotell så köra bil-kortet var svårt att spela. Antibiotikakur är också smart. Alkoholfri öl var ett enkelt sätt att skapa en trovärdig illusion. Den körde jag allt

Tack!

Jag försöker undvika alkohol även fast vi bara försöker än så länge så därför jag har tänkt ut lite bra vita lögner. Bra om det kan hjälpa någon annan
  • mandolini

Tjena tjejer! Nu har det varit tyst här från mig ett tag! Fertilitetsmonitorn har nu visat hög i 9 dagar men ingen maximal så jag antar att det inte blir någon äl denna månaden..fast i onsdags hade jag väldigt tydligt äl sketet och ont i äggstockarna. Bara att vänta och se..hur går det för er andra med allt? :)

Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??