• mandolini

Ingen ägglossning, varför??

Hej alla! Jag är precis ny här men har hittat väldigt mycket bra här i trådarna då jag och min sambo försöker bli gravida.

Jag har haft P-stav i två omgångar (dvs. sammanlagt 6 år) Vi bestämde oss för att ta ut staven i slutet av Maj. Barnmorskan sa att eftersom jag haft mens som vanligt under tiden jag haft staven så skulle ägglossningen vara igång på en gång efter uttaget. Ägglossningstestet visade positivt 7 Juni och 9 dagar senare fick jag mens..känns som väldigt kort emellan? då har väl inte ens ägget möjlighet att fästa? Direkt efter avslutad mens började jag med ägglossningstest igen men har fortfarande inte fått någon gladfigur på stickan och det är snart 20 dagar sedan..mensen är också sen men jag tog ett test i Lördags som var negativt. Funderar lite över vad min kropp håller på med, så att säga Tungan ute Någon som har någon aning?

• Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??
  • mandolini

Nu mår jag lite små illa hela tiden och är as trött..Jag testar nog på Fredag eller lördag om inte mensen dyker upp på Torsdag

• skatergirl81
    MimmiGbg skrev 2015-09-22 08:01:32 följande:

Hej tjejer!

Har ni båda fått era peak på ÄL än denna cykeln?

Mandolini, du pratar om ömma bröstvårtor och finnar på bröstet. Något mer som tillkommit, typ mensvärk, illamående etc? Du, sk8tergirl81, har du några symptom?

När tror du att du vågar testa Mandolini när din BIM är den 24:e? Jag hoppas förkylningen släppt för dig nu.

Tänker på er och håller tummar här! 

Tack vad gullig du är! Min bim är inte förrän nästa fredag så jag räknar inte med att känna nåt eller försöker känna efter, det är så missvisande ändå. Jag kommer vänta till nästa vecka söndagen med att testa om mensen inte dyker upp då den har varit en dag sen nån cykel innan.

Jag har varit så stressad på jobbet senaste veckan och det känns inte bra...Stress är ju inte bra för fertiliteten. Min kompis och granne är i vecka 20 nu, vi började försöka samtidigt men gick snabbare för dom, vore så kul om vi kunde vara föräldralediga samtidigt
  • skatergirl81
    mandolini skrev 2015-09-22 14:12:25 följande:

Nu mår jag lite små illa hela tiden och är as trött..Jag testar nog på Fredag eller lördag om inte mensen dyker upp på Torsdag

Spännande, då måste du skriva hur det går.

Jag är också trött och lite illamående men tror det är ett nytt naturläkemedel som jag börjat ta
  • MimmiGbg

Okej sk8tergirl, jag dyker in lite då och då och kikar om något nytt hörs från dig bid BIM. Tempar du? Jag dippade ju i temp på ÄL+7 typ och sen tillbaka upp igen. Det ska tydligen vara synonymt med en graviditet MEN enligt någon artikel jag hittade visade det sig att 20% av kvinnorna ändrades inte i kroppstemp.

Mandolini, lägg gärna upp bild på ditt GT om du vill sen när du testat. Mitt GT var ju så ohyggligt tunt och osäkert när jag plussade och då sökte jag bekräftelse av halva jordklotet typ innan jag vågade tro. Jag har fortfarande svårt att tro på det.
    O_o 

• skatergirl81
    MimmiGbg skrev 2015-09-23 08:09:10 följande:

Okej sk8tergirl, jag dyker in lite då och då och kikar om något nytt hörs från dig bid BIM. Tempar du? Jag dippade ju i temp på ÄL+7 typ och sen tillbaka upp igen. Det ska tydligen vara synonymt med en graviditet MEN enligt någon artikel jag hittade visade det sig att 20% av kvinnorna ändrades inte i kroppstemp.

Mandolini, lägg gärna upp bild på ditt GT om du vill sen när du testat. Mitt GT var ju så ohyggligt tunt och osäkert när jag plussade och då sökte jag bekräftelse av halva jordklotet typ innan jag vågade tro. Jag har fortfarande svårt att tro på det.

O_o 

Nej tempar inte. Kan det vara när ägget fäster som dippen kommer?

Bara för jag skrev att jag inte känt något så fick jag ont i tjejmagen igår när jag lagt mig...det var inte som mensvärk utan mer intensivt och under en kortare stund, kan det vara ägget som fastnade? Aldrig känt så innan.

Nåja...ingen idé att fundera över det men svårt att låta bli
  • MimmiGbg
    skatergirl81 skrev 2015-09-23 12:50:40 följande:
    Nej tempar inte. Kan det vara när ägget fäster som dippen kommer?

Bara för jag skrev att jag inte känt något så fick jag ont i tjejmagen igår när jag lagt mig...det var inte som mensvärk utan mer intensivt och under en kortare stund, kan det vara ägget som fastnade? Aldrig känt så innan.

Nåja...ingen idé att fundera över det men svårt att låta bli
    Utan att ha belägg för vad jag säger nu så gissar jag absolut på att den dippen kan komma just när ägget fäster. Det blev ganska tydligt när jag då visste vad jag skulle titta efter. Svårt att inte bli hoppfull då. :)

Jag hade ganska snart därefter mensvärk i säkert 2 veckor till en bit efter BIM. Det kallas för växtvärk säger dom. Så dina känningar kan vara en livmoder som håller på att göra sig redo. Åh vad det vore roligt för dig om det är en bebis där inne!
    I slutet är kärleken allt som räknas
  • mandolini

Äh..mensen dök upp som en jävla klocka idag. Även fast vi "bara" går in på försök nummer fem nu så känns det som en hel evighet. Svårt att inte tappa sugen..

• MimmiGbg
    mandolini skrev 2015-09-24 14:56:46 följande:

Äh..mensen dök upp som en jävla klocka idag. Även fast vi "bara" går in på försök nummer fem nu så känns det som en hel evighet. Svårt att inte tappa sugen..

Hmm.. Får du klara utslag på ÄL-test när LH peakar? Typ två lika starka streck?
    Nuppar ni ofta typ från då och kanske framför allt entvå dagar därefter? Jag förstår verkligen din frustration! Det verkar ju som att ni går helt by the book med detta ju. Rynkar på näsan

Dokumenterar du något i en app, typ temp, äl, sekret etc? Vill du i så fall ta en skärmdump och lägga upp?

Kära du.. Jag är verkligen ledsen att mensen kom
  • skatergirl81
    mandolini skrev 2015-09-24 14:56:46 följande:

Fan vad trist...och försök fem är inte så bara...det känns ju jäkligt länge och folk bara plussar till höger och vänster. Det känns så orättvist på nåt sätt.

Du har all rätt att vara ledsen och besviken!

Kramar till dig....jag vet precis hur det är! !
  • skatergirl81
    MimmiGbg skrev 2015-09-23 14:53:06 följande:

Utan att ha belägg för vad jag säger nu så gissar jag absolut på att den dippen kan komma just när ägget fäster. Det blev ganska tydligt när jag då visste vad jag skulle titta efter. Svårt att inte bli hoppfull då. :)

Jag hade ganska snart därefter mensvärk i säkert 2 veckor till en bit efter BIM. Det kallas för växtvärk säger dom. Så dina känningar kan vara en livmoder som håller på att göra sig redo. Åh vad det vore roligt för dig om det är en bebis där inne!

Åhh. ..hoppas...men är så rädd att bli besviken...det är bara att vänta!
Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??