• mandolini

Ingen ägglossning, varför??

Hej alla! Jag är precis ny här men har hittat väldigt mycket bra här i trådarna då jag och min sambo försöker bli gravida.

Jag har haft P-stav i två omgångar (dvs. sammanlagt 6 år) Vi bestämde oss för att ta ut staven i slutet av Maj. Barnmorskan sa att eftersom jag haft mens som vanligt under tiden jag haft staven så skulle ägglossningen vara igång på en gång efter uttaget. Ägglossningstestet visade positivt 7 Juni och 9 dagar senare fick jag mens..känns som väldigt kort emellan? då har väl inte ens ägget möjlighet att fästa? Direkt efter avslutad mens började jag med ägglossningstest igen men har fortfarande inte fått någon gladfigur på stickan och det är snart 20 dagar sedan..mensen är också sen men jag tog ett test i Lördags som var negativt. Funderar lite över vad min kropp håller på med, så att säga Tungan ute Någon som har någon aning?

• Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??
  • mandolini
    skatergirl81 skrev 2015-08-01 00:54:44 följande:

Tror absolut att du är gravid men tror inte du är där i cykeln där du tror...det stämmer ju inte med alla symtom att du bara skulle vara på äl+7

Fick ju en glad gubbe på ÄL stickan för 8 dagar sedan så då borde jag väl ha haft äl? Tog ett test idag som sa inte gravid. Konstigt för jag fortsätter att känna mig otymplig och illamående..
  • MimmiGbg
    mandolini skrev 2015-08-01 12:42:19 följande:
    Fick ju en glad gubbe på ÄL stickan för 8 dagar sedan så då borde jag väl ha haft äl? Tog ett test idag som sa inte gravid. Konstigt för jag fortsätter att känna mig otymplig och illamående..
    Men vad märkligt?! Va fasen.. Hmm. Om man blivit gravid så sägs LH fortsätta stiga. Temp också. Har du nått ÄL test liggande? Testa detta och se?

Jag fick idag tredje blinkande smily-dagen i rad och misstänker att jag har högt östrogen som därför spökar till mina test. Tittar man ist på strecket i stickan (som jag förmodar är LH) så är det jättesvagt. Olika bud.

Funderar på att gå över till att bara kolla flytningar och sporadiskt tempa, tills jag peakar. Då köra både stickor och CB.
  • skatergirl81
    mandolini skrev 2015-08-01 12:42:19 följande:

Ja just det...det var ju konstigt! Nä då vet jag inte varför du mår så konstigt. ...hoppas du får ett positivt gravidtest sen...det är ju tidigt ännu
  • mandolini

Skulle ha fått min mens igår men den har inte dykt upp än. Har den inte dykt upp senast onsdag kommer jag att ta ett nytt tes. Får se, annars är det kanske järntabletterna som spökar! Hoppas hoppas nu..!! Håll tummarna hörrni!

• skatergirl81
    mandolini skrev 2015-08-02 19:04:11 följande:

Skulle ha fått min mens igår men den har inte dykt upp än. Har den inte dykt upp senast onsdag kommer jag att ta ett nytt tes. Får se, annars är det kanske järntabletterna som spökar! Hoppas hoppas nu..!! Håll tummarna hörrni!

Det ska vi absolut göra!
  • cutebike
    mandolini skrev 2015-07-31 19:06:18 följande:
    Fan vad kul!! Grattis! Har du fått några graviditetssymptom ännu? Själv är jag 7 dagar efter ÄL idag och spydde för första gången idag efter att ha mått illa sedan i måndags. Brösten gör så ont att jag inte kan ha bh på mig och jeansen går inte att stänga. Om jag inte är gravid så är jag troligtvis dödssiffran för så här dåligt har jag få aldrig mått.m
    Tack!
    Jag har haft en del men kanske inte de jag förväntade mig ;)

Jag fick som feberkänsla och trodde jag höll på att bli sjuk strax innan jag fick veta. Detta har kommit tillbaka en gång och BM sa att det var tydligen ganska vanligt att kroppen reagerar tillfälligt som upplevs så. Jag måste typ springa och kissa hela tiden och brösten är lite ömma men inte så farligt. Jag är nog lite tröttare än vanligt men framförallt som en hundvalp liksom, jag blir trött och somnar inom loppet av en minut från att ha vart pigg haha...

Hur har det gått för dig mandolini?
  • mandolini

Inte en mens så långt ögat kan nå, inte en droppe blod på flera dar..

Haha nä men allvarligt, håller på att bli knäpp! Enligt min app är mensen fem dagar sen idag. Tar graviditetstest varje dag som bara visar negativt. Det är idag 12 dagar sedan ÄL

Jag ringde min läkare och bad att få sluta med järntabletterna om de nu är dom som spökar och får mig att må så här..har alltså slutat med dem nu men idag var jag tvungen att stanna hemma från jobbet pga illamående och dålig i magen. Kanske kommer mensen till helgen, vad vet jag. Känner mig mest frustrerad och förvirrad.

• mandolini

Ääääeej...Idag är fan ingen bra dag asså. Igår kväll bestämde vi oss för att sexa första gången efter äl enbart för att vi hade Lust och inte för att det skulle bli barn. Efter sexet gick jag på toa och då kom det blod..inatt vaknade jag med den värsta mensvärken någonsin och blödde av bara sjutton! Inte gravid alltså. Symptomen beror på den massiva Järnbristen jag har. Så jävla besviken. Idag kryper jag upp i soffan och gråter. Sedan drar karusellen igång igen med äl stickor och tillskott..

• skatergirl81
    mandolini skrev 2015-08-06 16:25:11 följande:

Ääääeej...Idag är fan ingen bra dag asså. Igår kväll bestämde vi oss för att sexa första gången efter äl enbart för att vi hade Lust och inte för att det skulle bli barn. Efter sexet gick jag på toa och då kom det blod..inatt vaknade jag med den värsta mensvärken någonsin och blödde av bara sjutton! Inte gravid alltså. Symptomen beror på den massiva Järnbristen jag har. Så jävla besviken. Idag kryper jag upp i soffan och gråter. Sedan drar karusellen igång igen med äl stickor och tillskott..

Nä vad tråkigt! ! Hoppas du får ordning på järnvärderna!
  • MimmiGbg
    mandolini skrev 2015-08-06 16:25:11 följande:

Asså fan vilken jävla skit när man drar rakt in i kaklet, efter alla symptom och tecken! Gråter Tvärstopp på alla planer man hunnit tänka, idéer om tiden fram över osv.. Så förbenat surt att behöva börja om. 

Mandolini, jag vet inte vad jag ska säga. Jag vill bara ge dig en kram och ta bort sorgen! Man förstår ju precis känslan. 

Hur känns det idag?
    I slutet är kärleken allt som räknas
Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??