• mandolini

Ingen ägglossning, varför??

Hej alla! Jag är precis ny här men har hittat väldigt mycket bra här i trådarna då jag och min sambo försöker bli gravida.

Jag har haft P-stav i två omgångar (dvs. sammanlagt 6 år) Vi bestämde oss för att ta ut staven i slutet av Maj. Barnmorskan sa att eftersom jag haft mens som vanligt under tiden jag haft staven så skulle ägglossningen vara igång på en gång efter uttaget. Ägglossningstestet visade positivt 7 Juni och 9 dagar senare fick jag mens..känns som väldigt kort emellan? då har väl inte ens ägget möjlighet att fästa? Direkt efter avslutad mens började jag med ägglossningstest igen men har fortfarande inte fått någon gladfigur på stickan och det är snart 20 dagar sedan..mensen är också sen men jag tog ett test i Lördags som var negativt. Funderar lite över vad min kropp håller på med, så att säga Tungan ute Någon som har någon aning?

• Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??
  • skatergirl81
    mandolini skrev 2015-12-08 19:27:43 följande:

Tusen tack! ! Vi är så himla glada men det har inte sjunkit in än tror jag..tog ett test på monitorn när jag kom hem och texten gravid kom upp över hela skärmen! Till saken hör att vi förlovade oss igår (vad är oddsen liksom? ?) Så jag slog in monitorn tillsammans med en bok so jag köpt för ett tag sedan som heter "Grattis du ska bli pappa" och gav honom i förlovnings present

.!

Det var ingen dålig förlovningspresent det!

Nu har ni mycket att glädjas åt, alla bitar faller på plats. Och även om det kändes länge så fixa ni bebis på genomsnittstid

Tar nog ett tag innan det sjunker in kan jag tänka!

Nu är det bara jag kvar. Håll tummarna för oss nu , bim 20:de
  • MimmiGbg

Äh fan nu blir jag så glad att jag blir tårögd! :) Vad OERHÖRT glad jag blir för ditt plus, Mandolini. Så jäkla roligt! Kul karamell att sitta och suga på i jul ^_^ Berätta sen vad mannen sa!

Har du lyckats få fram i någon app när bebis spås komma än?

Mandolini, kände du något i kroppen innan typ "nu är det nog nått"? Jag anade en dag innan jag testade (BIM-5) att det.. kändes annorlunda i magen. Men högst subtilt.

sk8tergirl, jag mår underbart. Faktiskt :) v 19 nu och i slutet på förra veckan började jag lätt, lätt, lätt ana någon form av rörelse där inne och nu verkar krabaten vända och vrida sig så mycket det bara går på kvällarna. Spännande tider! Imorgon är det RUL. Då får vi förhoppningsvis veta könet också. Det avgör nämligen våra efternamn, alla tre. ;) för tjej - mitt efternamn, för kille - sambons efternamn. Haha! Nu har dessutom magen äntligen börjat bli liksom.. lite rund. Innan dess kände jag mig bara fluffig. Sicka lyxproblem va? Gått upp 3 kg sen plus. Det känns ganska bra. Hoppas vikten håller sig bra och inte slutar i +40 kg. ;)

Hur mår du?

• mandolini

tack så mycket!

Dagen innan jag plussade "ordentligt" tog jag ett test och tog med till sängen, vi satt och kollade på film och jag sa hela tiden "jag ser något, ser du? de är ett plus på g..ser du?!"
    På morgonen tog jag ett till test som var ännu lite tydligare och på rasten tog jag som sagt ett till och då var det ingen tvekan!

När min sambo öppnade paketet sa han "är det sant...?" kollade på monitorn som visade gravid och då sa han "ÄNTLIGEN!" haha

Jag tror inte det gått in för mig än..och jag är så himla rädd att något ska gå fel, jag är ju än så länge bara i slutet av vecka fyra. Men idag slog både tröttheten och illamåendet till, idag skulle jag "egentligen" haft mens, molvärk i magen har jag haft sedan några dagar och jag har blött lite smått till och från sedan jag plussade, men det kan tydligen vara så..var det så för dig i början?

Jag ska faktiskt träffa barnmorskan redan om lite mer än en vecka. det här är så himla spännande och läskigt på en och samma gång!

• skatergirl81
    MimmiGbg skrev 2015-12-10 13:36:54 följande:

Äh fan nu blir jag så glad att jag blir tårögd! :) Vad OERHÖRT glad jag blir för ditt plus, Mandolini. Så jäkla roligt! Kul karamell att sitta och suga på i jul ^_^ Berätta sen vad mannen sa!

Har du lyckats få fram i någon app när bebis spås komma än?

Mandolini, kände du något i kroppen innan typ "nu är det nog nått"? Jag anade en dag innan jag testade (BIM-5) att det.. kändes annorlunda i magen. Men högst subtilt.

sk8tergirl, jag mår underbart. Faktiskt :) v 19 nu och i slutet på förra veckan började jag lätt, lätt, lätt ana någon form av rörelse där inne och nu verkar krabaten vända och vrida sig så mycket det bara går på kvällarna. Spännande tider! Imorgon är det RUL. Då får vi förhoppningsvis veta könet också. Det avgör nämligen våra efternamn, alla tre. ;) för tjej - mitt efternamn, för kille - sambons efternamn. Haha! Nu har dessutom magen äntligen börjat bli liksom.. lite rund. Innan dess kände jag mig bara fluffig. Sicka lyxproblem va? Gått upp 3 kg sen plus. Det känns ganska bra. Hoppas vikten håller sig bra och inte slutar i +40 kg. ;)

Hur mår du?

Kul att få veta kön!! Så spännande! Skönt att du mår bra och mysigt att känna bebis sprattla och få lite mage, förstår vad du menar med fluffig för den är ju så i början, jag längtar också efter att ha en mysig liten kula på magen. 3 kg är ju ingenting så då har du skött dig bra

Med mig är det lite upp och ner, ibland är jag väldigt deppig och orolig över att vi inte lyckats än. Men brukar kännas bättre när äl kommer och man kan göra ett nytt försök.

Känns som att man bara går och väntar hela tiden!
  • MimmiGbg
    mandolini skrev 2015-12-10 15:35:39 följande:

tack så mycket!

Dagen innan jag plussade "ordentligt" tog jag ett test och tog med till sängen, vi satt och kollade på film och jag sa hela tiden "jag ser något, ser du? de är ett plus på g..ser du?!"
    På morgonen tog jag ett till test som var ännu lite tydligare och på rasten tog jag som sagt ett till och då var det ingen tvekan!

När min sambo öppnade paketet sa han "är det sant...?" kollade på monitorn som visade gravid och då sa han "ÄNTLIGEN!" haha

Jag tror inte det gått in för mig än..och jag är så himla rädd att något ska gå fel, jag är ju än så länge bara i slutet av vecka fyra. Men idag slog både tröttheten och illamåendet till, idag skulle jag "egentligen" haft mens, molvärk i magen har jag haft sedan några dagar och jag har blött lite smått till och från sedan jag plussade, men det kan tydligen vara så..var det så för dig i början?

Jag ska faktiskt träffa barnmorskan redan om lite mer än en vecka. det här är så himla spännande och läskigt på en och samma gång!

Ljuvliga nyheter för er  

Jag hann inte få mens från p-stopp till plus, inte heller har jag haft spottings eller blödningar, så där kan jag inte vara något stöd för dig. Däremot verkar det vara väldigt vanligt att man har det och att det är ofarligt. Det är dock bra att prata med barnmorskan och sen se så att allt ser bra ut. Såklart. Jag var FRUKTANSVÄRT trött fram till v 11-12. Svårt att äta stora portioner, kaffet smakade INTE gott och illamående på kvällarna. Däremot släppte det för mig in på trimester två. Håll ut kära vän!
    skatergirl81 skrev 2015-12-10 17:08:00 följande:
    Kul att få veta kön!! Så spännande! Skönt att du mår bra och mysigt att känna bebis sprattla och få lite mage, förstår vad du menar med fluffig för den är ju så i början, jag längtar också efter att ha en mysig liten kula på magen. 3 kg är ju ingenting så då har du skött dig bra

Med mig är det lite upp och ner, ibland är jag väldigt deppig och orolig över att vi inte lyckats än. Men brukar kännas bättre när äl kommer och man kan göra ett nytt försök.

Känns som att man bara går och väntar hela tiden!
    Tack, det känns himla bra Vi får se vad barnmorskan säger idag. Först nu börjar också magen bli jämn. Jag har dubbel livmoder med barnet i den högra. Så nu börjar jag känna lite action precis till vänster om naveln. Min lilla klimp där inne... Hjärta

Jag förstår precis känslan. Som en ytterst otålig person, står jag inte ut med att vänta. I nästan alla sammanhang. När man är redo-redo, så är det frustrerande att behöva vänta. Nu kanske jag blandar ihop det men om ni närmar er ett år av försök snart så skulle jag redan nu skicka egenremiss till IVF-kliniken. Det är ju ofta väntetid och skulle ni plussa så kan ni boka av.

En vecka kvar till BIM. Hoppas! Jag försöker kolla här då och då för att se hur det går. 
  • mandolini

Förresten, jag åt ju munkpeppar för ett par månader sedan men då uteblev min ÄL och då fick jag för mig att det var munkpepparens fel och slutade direkt. Men sedan gick det ju tre hela månader till utan äl så nu senast provade jag med munkpeppar igen och för första gången på jätte länge dök äl upp OCH jag blev gravid! Kanske något för dig att prova också skatergirl81? Med tanke på att det funkade för både mig och mimmigbg?

Jag håller VERKLIGEN tummarna föt att det tar sig nu för dig!

Och vad spännandett få veta kön!! Jag längtar ihjäl mig!

Mitt tidigaste gravidietstecken kom veckan innan jag plussade. Var på personalfest med jobbet och jag gick runt och gnällde på att det var så varmt och jag var helt genomblöt! Då sa en kollega till mig att jag kanske var gravid. .har aldrig hört om att det ska vara ett symptom, men tydligen!

• skatergirl81
    mandolini skrev 2015-12-13 11:19:22 följande:

Förresten, jag åt ju munkpeppar för ett par månader sedan men då uteblev min ÄL och då fick jag för mig att det var munkpepparens fel och slutade direkt. Men sedan gick det ju tre hela månader till utan äl så nu senast provade jag med munkpeppar igen och för första gången på jätte länge dök äl upp OCH jag blev gravid! Kanske något för dig att prova också skatergirl81? Med tanke på att det funkade för både mig och mimmigbg?

Jag håller VERKLIGEN tummarna föt att det tar sig nu för dig!

Och vad spännandett få veta kön!! Jag längtar ihjäl mig!

Mitt tidigaste gravidietstecken kom veckan innan jag plussade. Var på personalfest med jobbet och jag gick runt och gnällde på att det var så varmt och jag var helt genomblöt! Då sa en kollega till mig att jag kanske var gravid. .har aldrig hört om att det ska vara ett symptom, men tydligen!

Tack för omtanken! Jag har väldigt regelbunden cykel och kännbar äl och brukar bara behöva ta ett ältest som då är positivt (förutom i oktober då äl uteblev) så känner inte att jag behöver munkpeppar. Jag hoppas vi ska lyckas ändå. Vi har försökt nio månader nu och en av dem var utan äl så vi är fortfarande inom normalspannet. Klart det är påfrestande men jag är inte redo att ta till ytterligare hjälp via vården än. Har bekanta som varit yngre som det tog ett år av försök innan de blev gravida så jag känner att vi kan försöka några månader till.

Tycker man har känningar då och då från äl till bim men svårt att veta vad det är.

Konstigt symtom du hade, det har jag inte hört tidigare.

Känns det som det sjunkit in mera nu att du är gravid?
  • mandolini

Jag tror alldeles säkert att det kommer gå vägen för er snart! och skit i vad alla säger om att "slappna av" och "inte tänka på det så mycket" jag tänkte på det varje minut och var skengravid hela tiden, och jag blev ju faktiskt gravid! ;)

Jag har börjat fatta det lite mer nu eftersom kroppen är jätte gravid redan! Jag kräktes igår kväll och har kräkts några gånger idag också, sover hela tiden och min mage är jätte svullen (jag är rätt kort så det syns så väl). fortsätter dock med graviditetstest för att intala mig själv att det är på riktigt. Jag försöker bara längta och vara glad nu och tänka att vi har alla förutsättningar för att det kommer gå bra!

• skatergirl81
    mandolini skrev 2015-12-13 14:38:43 följande:

Jag tror alldeles säkert att det kommer gå vägen för er snart! och skit i vad alla säger om att "slappna av" och "inte tänka på det så mycket" jag tänkte på det varje minut och var skengravid hela tiden, och jag blev ju faktiskt gravid! ;)

Jag har börjat fatta det lite mer nu eftersom kroppen är jätte gravid redan! Jag kräktes igår kväll och har kräkts några gånger idag också, sover hela tiden och min mage är jätte svullen (jag är rätt kort så det syns så väl). fortsätter dock med graviditetstest för att intala mig själv att det är på riktigt. Jag försöker bara längta och vara glad nu och tänka att vi har alla förutsättningar för att det kommer gå bra!

Ja jag blir asirriterad varje gång någon säger " det kanske inte går för att du tänker på det för mycket "

Det är som att det är ens eget fel då att man inte lyckats. Klart man tänker på det men det vet ju inte spermien och ägget

Jobbigt att du redan mår så dåligt!! Hoppas det inte håller i sig alltför länge. Svårt att hålla graviditeten hemlig om man spyr på jobbet. Men du kanske vill berätta tidigt?

Jag hoppas kunna dölja ev svullen mage på jobbet i början när jag väl är gravid sen. Man får väl ha pösiga kläder eller nåt
Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??