• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • AKF
    Madski skrev 2015-10-29 17:26:31 följande:

Tack! Går in i vecka 20 imorrn så snart halvvägs.. Bf 24 mars, men om han är lika envis som storasyster så blir det nog inte förens i april... Vilken vecka är du i?

Jag är i vecka 20 nu, har RUL på måndag och går in i vecka 21 då. Hittills så har vi fått ett BF satt till 21/3, men vi får se om de ändrar på rutinultraljudet.
  • shecity

Igår var vi på RUL och då fick vi bekräftat att det det en helt underbar liten bebis som växer som den ska :) Vilken känsla!!

Tack för omtanken Reflexen :) Nu känns graviditeten väldigt bra igen och nu ska jag verkligen som vi har lovat varandra här i gruppen glädjas över min graviditet :)

Fick även nytt datum har gått från 24/3 till 22/3 och nu på RUL fick jag 18/3 så helt plötsligt går jag in i vecka 21 imorgon, spännande :) 

Någon mer som har BF 18/3?

• Reflexen

Välkommen Mariasthlm! Grattis till bra resultat på RUL! Är också beräknad till 26/3, mitt i påsken! får se om de ändrar nåt på mitt RUL på tisdag.

Skönt att det såg bra ut, shecity!! Trevligt med nytt datum åt "rätt" håll!

• mammave
    shecity skrev 2015-10-30 13:04:27 följande:

Igår var vi på RUL och då fick vi bekräftat att det det en helt underbar liten bebis som växer som den ska :) Vilken känsla!!

Tack för omtanken Reflexen :) Nu känns graviditeten väldigt bra igen och nu ska jag verkligen som vi har lovat varandra här i gruppen glädjas över min graviditet :)

Fick även nytt datum har gått från 24/3 till 22/3 och nu på RUL fick jag 18/3 så helt plötsligt går jag in i vecka 21 imorgon, spännande :) 

Någon mer som har BF 18/3?

Skönt att allt såg bra ut. Ja, nu får vi njuta ordentligt
  • mammave
    Santine skrev 2015-10-29 18:02:17 följande:

Grattis alla på era bra rul! Imorgon väntas mitt, e snart inne i vecka 20 och e inte alls lika glad och lycklig som jag borde vara, försöker intala mig om att barnet jag bär på e en lugn liten plutt och inte alls som sina stora syskon! Men svårt när man sist genomgick ett sent MF i vecka 20!

Detta barn kan rulla lite men sen kan det dröja flera dagar innan man ens känner av något! Så man börjar tänka på alla negativa saker direkt! Hoppas ändå på att få höra på ett bra besked imorgon! Ta hand om er och njut av era graviditeter! Kramar

Hur har det gått idag?
  • Mona8000

Hejsan! Har oxå följt tråden i smyg som många andra utan att skriva! Har varit på ul förra veckan! Väntar på en liten prins..jag har två barn den äldsta 6 år och den yngsta 4.. Har haft flera missfall och är ganska orolig även denna graviditet eftersom jag knappt känner några sparkar trots att jag har moderkakan bakväg!

• Madski
    MariaSthlmS skrev 2015-10-30 10:47:16 följande:

Hej! Har precis som Madski följt tråden i smyg i väntan på RUL som nu är avklarat med fint resultat! 26 mars väntas syskonet till vår son som då är två år. Måste säga att jag tycker ni verkar vara ett härligt positivt gäng här, och hänger gärna på sista halvan av graviditeten om jag får!

Skönt att man inte var den enda stalkern ???? grattis till ultraljudet..
  • Madski
    Mona8000 skrev 2015-10-30 18:13:18 följande:

Hejsan! Har oxå följt tråden i smyg som många andra utan att skriva! Har varit på ul förra veckan! Väntar på en liten prins..jag har två barn den äldsta 6 år och den yngsta 4.. Har haft flera missfall och är ganska orolig även denna graviditet eftersom jag knappt känner några sparkar trots att jag har moderkakan bakväg!

Kul att allt gick bra och att du hoppat in i tråden.. Ja, att känna den där oron är inget roligt allt, Man vill ju helst av allt bara få njuta av graviditeten.. Är nog bara en lugn liten krabat.. Om någon vecka eller två är han nog igång som bara den.. Är beräknad till 24/3 så nästan samtidigt som dig.. Men om vår kille är som sin syster lär vi få vänta till april ??
  • Mona8000

Hoppas att det e så madski! Jag gick oxå över tiden med mina två!! Vi kanaler föder i april i vilket fall som helst så är det jättekul att det finns folk som har samma bf...

Förresten finns det några som mår fortfarande illa?

Svar på tråden Marsbebis 2016