Sötistilde skrev 2015-12-11 21:45:45 följande:
Reflexen: exakt samma sak hände mig!!!!!! Exakt samma historia!!!! Min bm sa hela tiden att den är fixerad o klar men Kom in på förlossningen o bm kände snabbt och sa den är i säte och på med ultraljudet... Så blev snitt!!!!! Vill absolut inte få snitt igen!!!!! Så är faktiskt redan rädd och nervös för hur barnet ligger/kommer att ligga :(
Nej, men så lustigt! Trodde det var jätteovanligt. Jag tror att min bm kände fel hela tiden och att dottern legat fixerad i säte. Dels pga att jag inte känt nån vändning o dels pga att hon var v-formad när hon kom ut (kunde alltså inte sträcka ut benen och ligga platt på rygg).
Fråga om du kan få extra läges-ul, min bm bokade ju in det så fort jag nämnde att jag var lite orolig över sätesbjudning igen. Tror hon bokade in i v35 o 37. Det är ju inga stora ul-undersökningar, bara så att kolla åt vilket håll pyret ligger, sa bm.
Om du känner dig orolig över snitt är det ju jätteviktigt att du får ett bra bemötande och så mycket som kan underlätta för dig som möjligt.