Madski skrev 2015-12-09 13:12:03 följande:
Då är det bara att hålla tummarna för att generna är bra ;) klarade mig utan bristningar förra graviditeten och min mamma klarade sig under sina två.. Slog till på att köpa weledas olja idag och hoppas att det känns bra med den, Har börjat tröttna på min lotion nu så lite kul med variation.. Blev även rekommenderad att köpa en olja "för de intimare delarna att börja med från och med vecka 34" jag var på väg att börja skratta när expediten sa det.. Hon försäkra vara så korrekt när hon sa det.. Skippade dock det köpet ;) för nu iaf, men vem vet, det kanske gör susen för M... Haha, Är sjukt trött och har sjukt dålig humor idag.. Over and out innan jag spårar..
Hahahaha, underbart!! Ja, jag tycker också att det är skönt med hudolja på den torra magen. Men för bristningarna är det väl bara att hoppas på generna, och även min mamma är bristningsfri så jag håller tummarna. ;) Ang. "de intima delarna" la jag märke till för några veckor sedan att allt det intensiva kissandet/toapapprandet faktiskt lett till att jag blivit lite torr och skör och fick därmed investera (nja, hrm, hittade en på jobbet...) i en intimkräm - blev förvånad över hur snabbt det blev bra igen. :) Läste i en app att man kan be partnern om hjälp med att bli insmort på mage och "vulva" med olja, höll på att dö - skulle ALDRIG be min man om det på det grymt osexiga sättet. (Darling, smörj in mig med olja så jag slipper spricka under förlossningen. NEJ tack!)