Reflexen skrev 2015-12-19 16:39:18 följande:
Vad jobbigt med foglossningar, det verkar som om många av oss har det. Jag har endast små känningar ännu, så hör väl till de lyckligt lottade. Håller med Elenic om att det är jobbigt att bli begränsad. Jag försöker skona kroppen så gott jag kan, tar tex hiss ist för trappor o tänker på hur jag sitter/står på jobbet. Får lätt ont i ryggen av att köra/åka bil, så ska bli intressant att se om jag kan jobba till 1 mars som jag tänkt (måste ut på kundbesök i jobbet).
Var det du Elenic, som visste hur man fick träna? Visst var det nåt simsätt som var bättre/sämre?
Ja, visst är det störigt jobbigt.. Jag har också ont av bilkörning, vilket så klart är ett problem. Har också en liten rolig sportig bil som jag älskar vanligtvis men som nu är ett rent h-vete att kliva i och ur.
Och ja, det var nog jag som hade koll på träningen. :) Gällande simning så ska man undvika bröstsim, men att crawla brukar gå bra, alternativt ännu bättre, att simma med en sån där flytmoj mellan benen så att man bara jobbar med överkroppen. Annars tycker jag att gammal hederlig vattengympa är helt underbar träningsform vid foglossning, tantvarning till trots. ;)