• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2015-12-19 21:01:03 följande:

Jag har också de där problemen med att våga/kunna tro på att det verkligen kommer en liten om tre månader. Konstigt egentligen, för bäbisen är mer än välkommen och planerad!

Vi har tex inte köpt vagn ännu.. Har alla ni gjort det?

Jag har kvar vagn från när dotter var liten. Annars hade jag garanterat inte köpt nån än...!

Jag tror att min känsla av overklighet faktiskt beror på vår oro för sjukt barn i graviditetens början i kombination med att jag blev gravid så lätt med BF i mars som jag tycker är perfekta månaden... Det kan liksom inte gå så bra. Varför skulle just vi få precis som vi önskat? Ologiskt, och så kom smällen med vårt kub test osv... Men jag försöker tänka att jag lever väl och inget jag gör nu skulle göra bebisen sjuk eller ännu värre...
  • Reflexen

Min oro/overklighetskänsla beror nog på att jag knappt kan tro att just vi ska ha sån tur att det ska bli lika bra som m dottern en gång till. Lite som du alltså, Carabellis!

Den första tiden var jag mycket orolig över missfall, eftersom jag hade tre mf på raken innan denna grav. Den oron känns dock som om jag har släppt nu när jag kommit så långt.

• Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2015-12-20 00:51:55 följande:

Min oro/overklighetskänsla beror nog på att jag knappt kan tro att just vi ska ha sån tur att det ska bli lika bra som m dottern en gång till. Lite som du alltså, Carabellis!

Den första tiden var jag mycket orolig över missfall, eftersom jag hade tre mf på raken innan denna grav. Den oron känns dock som om jag har släppt nu när jag kommit så långt.

Skönt att kunna lyfta och vädra dessa jobbiga känslor dock! Inget man svarar svägerskan på släktmiddagen som frågar hur man mår . Då upprepar jag bara morskt att jag mår fint sånär som som på halsbränna vilket jag kuperar mes omeprazol... Hjälper dock lite att alla andra är så säkra på att allt är bra! Särskilt min dotter hon pratar på om hur Elsa kommer vara och att hon inte får kasta soffkuddar på golvet (vi har inte sagt Elsa, det är hennes idé och hon har fått med sig maken, hehe
  • Elenic
    Reflexen skrev 2015-12-19 16:39:18 följande:

Vad jobbigt med foglossningar, det verkar som om många av oss har det. Jag har endast små känningar ännu, så hör väl till de lyckligt lottade. Håller med Elenic om att det är jobbigt att bli begränsad. Jag försöker skona kroppen så gott jag kan, tar tex hiss ist för trappor o tänker på hur jag sitter/står på jobbet. Får lätt ont i ryggen av att köra/åka bil, så ska bli intressant att se om jag kan jobba till 1 mars som jag tänkt (måste ut på kundbesök i jobbet).

Var det du Elenic, som visste hur man fick träna? Visst var det nåt simsätt som var bättre/sämre?

Ja, visst är det störigt jobbigt.. Jag har också ont av bilkörning, vilket så klart är ett problem. Har också en liten rolig sportig bil som jag älskar vanligtvis men som nu är ett rent h-vete att kliva i och ur.

Och ja, det var nog jag som hade koll på träningen. :) Gällande simning så ska man undvika bröstsim, men att crawla brukar gå bra, alternativt ännu bättre, att simma med en sån där flytmoj mellan benen så att man bara jobbar med överkroppen. Annars tycker jag att gammal hederlig vattengympa är helt underbar träningsform vid foglossning, tantvarning till trots. ;)
  • Elenic
    Carabellis kusp skrev 2015-12-19 16:50:32 följande:
    Jag tvingade mig till lindex själv nu när det är 20% och lyckades köpa 2 bodies och 2 byxor, ivrigt påhejad av dottern. Det känns bra! Sa till min man i morse att det känns faktiskt som att vi är fyra i familjen på nåt sätt och så känns det.

När har du BF? Jag ska ju också föda på ds, vi kanske blir grannar
    Vore ju kul! Jag har 20/3 som bf men räknar med att gå över då jag gjort det med båda. Bebisen går under arbetsnamnet "Våfflan" då vi hoppas på våffeldagen. :) Du?

• Emzaan

Någon som varit på kontroll av livmodertappen? Hur går det till?

Jag Ska på kontroll den 5 januari när jag är i v 28, dottern är född v 29. Är riktigt orolig vill inte ha en prematurbebis igen.

• Carabellis kusp
    Elenic skrev 2015-12-20 17:38:52 följande:

Vore ju kul! Jag har 20/3 som bf men räknar med att gå över då jag gjort det med båda. Bebisen går under arbetsnamnet "Våfflan" då vi hoppas på våffeldagen. :) Du?

Jag har 6/3, så förhoppningsvis är jag förlöst innan ditt BF. Eller ska vi enas om 13/3? fast våffeldagen är tufft! Jag har egentligen tänkt föda på kvinnodagen.

Vattengympa som du skrev om låter jättebra! Ska försöka börja på det när jag går ner i tid efter nyår. Synd att det är dyrt!
  • Madski
    Carabellis kusp skrev 2015-12-20 20:39:45 följande:
    Jag har 6/3, så förhoppningsvis är jag förlöst innan ditt BF. Eller ska vi enas om 13/3? fast våffeldagen är tufft! Jag har egentligen tänkt föda på kvinnodagen.

Vattengympa som du skrev om låter jättebra! Ska försöka börja på det när jag går ner i tid efter nyår. Synd att det är dyrt!
    Nyttja friskvårdsbidraget om du har det på jobbet.. Man har rätt till det även som föräldraledig..
    Jag ska troligen signa upp mig på gravidpilates med start i januari och tänker helt klart lämna in kvittot till jobbet isf, hehe..
  • mammave

Madski: jag kan få som håll några cm ovanför naveln, men det släpper ganska snart.

Har inte heller köpt mkt, dock en syskonvagn. Det känns som det är lååååång tid kvar, men är ju redan i v 30+ Men å andra sidan har vi det mesta kvar efter sonen.

• mammave

Kram på er som har ont el mår dåligt! Jag är mest bara trött, så jag har tur. Måste vara jobbigt att må dåligt/ha ont och samtidigt vilja njuta av en graviditet

Svar på tråden Marsbebis 2016