• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Elenic
    Carabellis kusp skrev 2016-02-24 12:35:38 följande:
    Låter härligt! Jag hoppas vi kan göra sällskap runt Djurgården när bebisarna kommit! Just nu har jag maxgräns på 5 km om dagen för att annars känner jag av lite bäckensmärta.

Förstföderskor går ju över 5 dagar i snitt, så risken att gå över finns ju. Å andra sidan är det ju max 3 v kvar hur som!
    Jag följer också gärna med runt djurgården när bebisen väl är ute! 5 km nu låter som en utopi, jag klarar knappt 500 meter... :( Själv inser jag att jag har allt mellan 5 dagar och 6 veckor kvar. Hoppas på det mindre men tror väl mer på det mer... Suck!
  • Frida Li
    hannis12345 skrev 2016-02-24 12:30:52 följande:

Ja första ;)

Jag var oxå så rastlös när jag var gravid första gången :) jag gick även då hem med graviditetspenning o höll mig sysselsatt hela tiden. Inte samma energi andra gången :) försöker att passa på att greja med huset, handla o vila medans dottern är på förskolan :)
  • Frida Li
    Elenic skrev 2016-02-24 13:19:35 följande:
    När jag var hos BM i måndags i 36+0 så var min bebis fixerad, och då är det ändå min 3:e. (!) Så jag blev lite nyfiken och kollade bakåt i min graviddagbok från förra gången och såg då att 2:an fixerat sig i 35+6 - så ganska exakt! Han kom ändå bf+14... Gah!
    Då håller jag tummarna att min bebis oxå fixerar sig snart :)
  • hannis12345

Ja vi får absolut gå en runda runt Djurgården sen o rulla vagn tycker jag;)

Vart i Sthlm bor ni?

Elenic skrev 2016-02-24 13:21:37 följande:

Jag följer också gärna med runt djurgården när bebisen väl är ute! 5 km nu låter som en utopi, jag klarar knappt 500 meter... :( Själv inser jag att jag har allt mellan 5 dagar och 6 veckor kvar. Hoppas på det mindre men tror väl mer på det mer... Suck!

• Elenic
    hannis12345 skrev 2016-02-24 13:38:17 följande:

Vart i Sthlm bor ni?

Jag bor i Näsbypark, Täby. Så lite norr om. (Men har 15 minuter in till stan med tåget så det är ganska soft. :) )
  • LisaKMB
    Smilla80 skrev 2016-02-24 11:35:19 följande:

Hannis ursäkta om jag glömt, men har du barn sedan innan?

Har aldrig sett röken av den där omtalade slemproppen under mina två tidigare förlossningar! Hur ser den ut?! När har ni upptäckt den, ni som sett den?

Med dottern så släppte slemproppen i vecka 38+3 (vilket jag är i idag!) och sedan kom värkarna igång dagen efter. Dottern föddes ytterligare en dag senare, 38+5. Slemproppen såg ut som en pytteliten manet (vit/genomskinlig) med lite blodstrimmor i. Såg den på pappret när jag var toa (ursäkta informationen!). Blödde lite också strax efter att jag upptäckt slemproppen. Tyvärr har jag ännu inte känt några tecken på att det är på gång nu! Hoppas visserligen att bebisen väntar tills det är mars så det gör inget att det dröjer längre denna gång.
  • Carabellis kusp
    hannis12345 skrev 2016-02-24 13:38:17 följande:

Vart i Sthlm bor ni?

Bor på Gärdet, och du?
  • hannis12345

Östermalm!

Kul då tycker jag definitivt vi tar en runda sen;)

Carabellis kusp skrev 2016-02-24 15:11:09 följande:

Bor på Gärdet, och du?

• NellieMeja

Ååååå nervös inför imorgon. Då är det dax för vändingsförsök. Men jag hoppas att min inneboende har vänt sig neråt så att jag slipper försöket. Har iallafall läst på om å föda i säte å jag kommer att köra på det om det går. Men bebisen ska ju ha vänt sig. Så håll tummarna för mig.

• Tessie83

Kl15 igår kom vår älskade Ellen till världen, 47 cm och 2940g :)

Då hon kom i 35+1 berättade barnläkaren innan om vad som kan hända om man kommer så tidigt. Men...allt har gått över förväntan bra. Hon skrek direkt hon kom ut (trots kejsarsnitt), hon är pigg och helt fantastisk :)

Svar på tråden Marsbebis 2016