• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Emzaan

BF-lista

Mammave: 28/2

Hannis12345: 1/3

NinanaMama: 3/3

Aztec: 3/3 - födde en son 28/1

Sötistilde: 5/3

LisaKMB: 5/3

Carabellis kusp: 6/3

Cateyes: 13/3 - planerat snitt 4/3

Nelliemeja: 17/3

Smilla80: 19/3

Elenic: 20/3

Madski: 24/3

Reflexen: 26/3

Tessie83: 27/3

Emzaan 27/3

AKF: 28/3

Frida Li: 29/3

• Smilla80

Av ren nyfikenhet, vad får man räkna med för en resa till Hawaii för 4-5 personer? Förstår att det skiftar mycket beroende på säsong, typ av boende, vistelsetid mm. Men vad räknar ni som reser dit med för kostnad på ett ungefär?

FridaLi, förstår att det är jobbigt att inte kunna vara nära sin man vid op, men det kommer gå bra och snart är han hemma igen! Hoppas han kurerar sig hyfsat fort så att du kan få hjälp när bebis kommer. Hur känner du - Skulle du vilja att det sätter igång snart eftersom du är lite trött på det eller vill du helst gå tiden ut? Har kanske nämnt det innan, sorry om jag missat det isf. Jag vill gärna gå tiden ut men det vet man ju aldrig. Kram

• Frida Li
    Smilla80 skrev 2016-02-24 10:49:43 följande:

Av ren nyfikenhet, vad får man räkna med för en resa till Hawaii för 4-5 personer? Förstår att det skiftar mycket beroende på säsong, typ av boende, vistelsetid mm. Men vad räknar ni som reser dit med för kostnad på ett ungefär?

FridaLi, förstår att det är jobbigt att inte kunna vara nära sin man vid op, men det kommer gå bra och snart är han hemma igen! Hoppas han kurerar sig hyfsat fort så att du kan få hjälp när bebis kommer. Hur känner du - Skulle du vilja att det sätter igång snart eftersom du är lite trött på det eller vill du helst gå tiden ut? Har kanske nämnt det innan, sorry om jag missat det isf. Jag vill gärna gå tiden ut men det vet man ju aldrig. Kram

Nej jag vill inte gå tiden ut!! Jag bär tydligen lillasyster väldigt Lixom rakt fram. Jag har väldigt stor mage säger alla, alla tror att jag ska föda nu :) jag är inte så lång så det ser roligt ut med denna enorma mage! Det är tungt o jag vet inte hur jag ska stå ut i en månad till!

Hur är era magar? Min är sten hård! Förra gången jag var gravid var en kollega oxå gravid o vi jämförde ju magarna, hade stor mage då också o så var den jätte hård. Hennes var Lixom mjuk. Det är väldigt obehagligt att ha sån hård mage, o man känner bebisens skelett hela tiden Lixom. Många säger att den är väldigt hård.

Mannen är hemma, men behöver hjälp med det mesta utan sin vänsterhand och så måste det nog vara i en månad nu....:(
  • Elenic

Hej!

Vår förra resa gick på ca 140 000. Då var vi två vuxna, två barn (över två men under tolv). Vi var borta tre veckor, varav 2,5 på Hawaii - stannade 3 nätter i San Fran på vägen. Flygbiljetterna gick på knappt 40 000 ink resor mellan öarna på Hawaii. Vi bodde halva tiden i lägenhet, halva på hotell och sista 4 dagarna på lyxresort. (Lägenhet var bäst.) Hade hyrbil och gjorde några dyra utflykter (snorkling, båt etc.) Shoppade begränsat men åt gott. Räkna med matpriser i linje med svenska, men barn äter ofta gratis på de finaste restaurangerna. (!)

Smilla80 skrev 2016-02-24 10:49:43 följande:

• Elenic

Min mage är också stenhård och står rakt ut! Visserligen är den inte jättestor den här gången, men den är verkligen utstående/framstående. Jag känner mig helt klart färdig med den här graviditeten men är rädd att jag går hela vägen in i april...

Frida Li skrev 2016-02-24 11:04:05 följande:

Nej jag vill inte gå tiden ut!! Jag bär tydligen lillasyster väldigt Lixom rakt fram. Jag har väldigt stor mage säger alla, alla tror att jag ska föda nu :) jag är inte så lång så det ser roligt ut med denna enorma mage! Det är tungt o jag vet inte hur jag ska stå ut i en månad till!

Hur är era magar? Min är sten hård! Förra gången jag var gravid var en kollega oxå gravid o vi jämförde ju magarna, hade stor mage då också o så var den jätte hård. Hennes var Lixom mjuk. Det är väldigt obehagligt att ha sån hård mage, o man känner bebisens skelett hela tiden Lixom. Många säger att den är väldigt hård.

Mannen är hemma, men behöver hjälp med det mesta utan sin vänsterhand och så måste det nog vara i en månad nu....:(

• Smilla80
    mammave skrev 2016-02-24 10:44:46 följande:

Ligger först på listan, men ingen bebis här än. Blivit "omkörd" redan ju

Hihi, har du några känningar av att det är på g eller tror du att du går över? :)
  • hannis12345

Jag ligger nr 2 på listan med bf på tisdag och inte en enda känning el sett röken av slempropp el vattenavgång...

Hoppas verkligen att jag inte går över tiden.

Slutade jobba i fredags ( känner mig hur pigg dom helst) väldigt rastlös nu bara.

Ute o går runt Djurgården här i Sthlm ca

2-3h / Dag, vart på manikyr o pedikyr, gjort hårförlängning ;), städat varenda liten m2 hemma, sett alla filmer / serier som finns jaaa nu är det bara att vänta;)

Underbar månad att få barn i känner jag! Vårsolen är såååå skön!

• Smilla80

Min mage står också rätt ut och står högt, växer bara framåt. Med killarna har den varit lite bredare och... liksom lite mer droppformad eller hur man ska säga. Men jag har ändå ett SF-mått lite under kurvan fast är rätt stor för att vara mig, haha... Min är också hård och man känner tydligt lilla bebisens kropp där innanför. Den skiftar sida hur den ligger med rumpan höger-vänster, ser så roligt ut, magen blir helt sne. Kan den fortfarande göra det sedan när den är fixerad? Var ruckbar sist.

• Smilla80
    Elenic skrev 2016-02-24 11:11:16 följande:

Hej!

Vår förra resa gick på ca 140 000. Då var vi två vuxna, två barn (över två men under tolv). Vi var borta tre veckor, varav 2,5 på Hawaii - stannade 3 nätter i San Fran på vägen. Flygbiljetterna gick på knappt 40 000 ink resor mellan öarna på Hawaii. Vi bodde halva tiden i lägenhet, halva på hotell och sista 4 dagarna på lyxresort. (Lägenhet var bäst.) Hade hyrbil och gjorde några dyra utflykter (snorkling, båt etc.) Shoppade begränsat men åt gott. Räkna med matpriser i linje med svenska, men barn äter ofta gratis på de finaste restaurangerna. (!)

Tack för info! Låter som en väldigt härlig resa, säkert värt pengarna!
Svar på tråden Marsbebis 2016