• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Elenic
    Carabellis kusp skrev 2016-02-23 11:23:12 följande:
    Det låter lovande med ett noggrant RUL. Jag har gjort mkp, RUL, hjärt-ul, tillväxt-ul, men ändå kan jag inte sluta oroa mig för att det är något allvarligt fel som kommer medföra lidande för mitt barn. Så känner vi nog alla i någon grad. Lite mer för varje dag som man närmar sig BF :-S
    Precis, varje dag man kommer närmare det som snart är en realitet. Än har ju inte livet förändrats liksom... Kram!
  • Carabellis kusp

BF-lista

Mammave: 28/2

Hannis12345: 1/3

Aztec: 3/3 - födde en son 28/1

Sötistilde: 5/3

LisaKMB: 5/3

Carabellis kusp: 6/3

Cateyes: 13/3 - planerat snitt 4/3

Nelliemeja: 17/3

Smilla80: 19/3

Elenic: 20/3

Madski: 24/3

Reflexen: 26/3

Tessie83: 27/3

AKF: 28/3

Frida Li: 29/3

• Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-02-23 11:36:57 följande:

Jag vet inte hur man kopierar listan

Frida Li bf 29/3

Nu är du med!
  • Emzaan

[quote=76366760][quote-nick]Elenic skrev 2016-02-22 21:10:54 följande:[/quote-nick]

Jag skulle bokat biljetterna men betalat med ett kreditkort, så att man får ett avbokningsskydd (får man oavsett biljettyp). Om då bebis föds med något som gör att bebis inte kan resa får ni tillbaka pengarna mot läkarintyg.

Jag reser mycket och gärna med barn under 1 år. (Sen blir det korta resor när de är mellan 1 och 3.) Vi ska åka på en 3-4 veckorsresa till bl.a. Hawaii i oktober/november och har bokat (än så länge namnlös biljett till bebisen då, så lägger man bara till namn sen).

[/

Nämen just det, vi har ju pratat om Hawaii tidigare. Det är dit vi också tänker oss. Vi har hittat bra biljetter under december januari . Visst hade ni varit där förut? När jag tittar på boende är det ju väldigt dyrt. Tips? Vi hade gärna åkt tidigare under hösten men det blir så svårt med skolan. Såg att du också har 2 skolbarn, hur gör ni?

• Elenic
    Emzaan skrev 2016-02-23 15:21:50 följande:

[quote=76366760][quote-nick]Elenic skrev 2016-02-22 21:10:54 följande:[/quote-nick]

Jag skulle bokat biljetterna men betalat med ett kreditkort, så att man får ett avbokningsskydd (får man oavsett biljettyp). Om då bebis föds med något som gör att bebis inte kan resa får ni tillbaka pengarna mot läkarintyg.

Jag reser mycket och gärna med barn under 1 år. (Sen blir det korta resor när de är mellan 1 och 3.) Vi ska åka på en 3-4 veckorsresa till bl.a. Hawaii i oktober/november och har bokat (än så länge namnlös biljett till bebisen då, så lägger man bara till namn sen).

[/

Nämen just det, vi har ju pratat om Hawaii tidigare. Det är dit vi också tänker oss. Vi har hittat bra biljetter under december januari . Visst hade ni varit där förut? När jag tittar på boende är det ju väldigt dyrt. Tips? Vi hade gärna åkt tidigare under hösten men det blir så svårt med skolan. Såg att du också har 2 skolbarn, hur gör ni?

Nämen, vad skoj! Vilken ö/vilka öar tänker ni er?

Vi åker ju över höstlovet och tar ledigt en vecka innan, en vecka efter. Iom att barnen går i 4:an och 7:an i höst så har de inga nationella prov, så det funkar. Vår skola brukar vara bra på att skicka med uppgifter att jobba med osv. också.

Hur flyger ni? Kan verkligen rekommendera att flyga direkt via Los Angeles, så att det bara blir en långflygning och sen en kortis (6 timmar) ut till Hawaii.

Ang. boende så är det ju billigare i november än över jul, helt klart. (lågsäsong) Men jag rekommenderar STARKT att inte boka hotell utan lägenhet via t.ex. homeaway.com eller airbnb. Förra gången vi var där bodde vi t.ex. på Maui i en tvåsovrumslägenhet med stort badrum, fullstort kök, rent och fräscht och nyrenoverat, tvättmaskin/torktumlare, städning varje dag och så för strax över 1000 kr per natt (för oss alla fyra tillsammans). Då bodde vi precis vid havet och vid ett jättefint poolområde, så riktigt hög klass. Så det är väl mitt bästa tips, skippa hotellen...
  • Emzaan

Vi har inte bestämt vilka öar ännu. Maui är jag sugen på verkar ha mycket att erbjuda. Sedan blir det nog oahu eller kauai. Flyget jag tittat på går stockholm- london- los angeles- hawaii med brithis airways. Funderade ett tag på att stanna på fast landet tex i miami eller new york några dagar, men det blir så mycket dyrare. Så det blr nog bara hawaii denna gång. Vi tänkte ta ledigt i slutet av terminen 8-21 dec. Då får vi 30 dagar. Gick bra förra året när vi åkte till vietnam. . Men sonen går i sexan i höst så vi får se vad läraren säger. Max 10 dagar får man ta ledigt här. Har kollat lite på lägenheter via de m du nämde. Känns skönt att kunna sköta sig själv när vi har bebis. och det blir ju dyrt med hotell när vi är så många. Vi åker till london nu i sommar och det var svårt med boende för 5.

• AKF
    Tessie83 skrev 2016-02-23 06:26:56 följande:

Skrev och frågade angående vattenavgång i söndags. Det var visst det jag hade. Ringde SöS imorse (på min barnmorskas inrådan) men då var det normalt att det värkte och läckte urin när barnet fixerat sig. Senare igår kväll kom det ännu mer och även med rosa i så åkte in vid midnatt. Nu ligger jag på förlossningen iaf. På en hård brits och har inte sovit en blund inatt. Så ont i höfterna. Kejsarsnitt (som jag vill ha) blir antagligen senare idag. Hon kunde gärna fått vänta några veckor till med att komma. Är i 35+1 idag, men enligt läkaren brukar det inte bli några problem för de barn som ändå kommer såhär sent. Helt otroligt att jag kommer få träffa min dotter idag :)

Tänker på dig! Vilken grej! Bra att du stod på dig och kollade upp.

Vi som hade nästan samma BF-datum. Hoppas att allt gått fint idag!
  • AKF

Härligt med resplaner! Jag längtar efter sol och D-vitamin!

Vi har hittills bara planerat och bokat två veckor på Gotland i slutet av juli och början av augusti. Kändes rätt safe... Inte lång resväg men ändå något att komma i väg till med allt vad det innebär. Dock väldigt tryggt med lägenhet och bra läge. Kändes mysigt att boka för fyra. :)

Har även lite lösa planer på Mexico nästa vinter, troligtvis kring januari/februari/mars då bebisen växt till sig lite. Dottern går i förskoleklass då och vi kan ta ledigt lite när som. Någon som varit där?

• NinanaMama

BF-lista

Mammave: 28/2

Hannis12345: 1/3

NinanaMama: 3/3

Aztec: 3/3 - födde en son 28/1

Sötistilde: 5/3

LisaKMB: 5/3

Carabellis kusp: 6/3

Cateyes: 13/3 - planerat snitt 4/3

Nelliemeja: 17/3

Smilla80: 19/3