• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Smilla80

Hannis ursäkta om jag glömt, men har du barn sedan innan?

Har aldrig sett röken av den där omtalade slemproppen under mina två tidigare förlossningar! Hur ser den ut?! När har ni upptäckt den, ni som sett den?

• Frida Li
    hannis12345 skrev 2016-02-24 11:25:19 följande:

Jag ligger nr 2 på listan med bf på tisdag och inte en enda känning el sett röken av slempropp el vattenavgång...

Hoppas verkligen att jag inte går över tiden.

Slutade jobba i fredags ( känner mig hur pigg dom helst) väldigt rastlös nu bara.

Ute o går runt Djurgården här i Sthlm ca

2-3h / Dag, vart på manikyr o pedikyr, gjort hårförlängning ;), städat varenda liten m2 hemma, sett alla filmer / serier som finns jaaa nu är det bara att vänta;)

Underbar månad att få barn i känner jag! Vårsolen är såååå skön!

E det ditt första barn?
  • Frida Li
    Smilla80 skrev 2016-02-24 11:35:19 följande:

Har aldrig sett röken av den där omtalade slemproppen under mina två tidigare förlossningar! Hur ser den ut?! När har ni upptäckt den, ni som sett den?

Jo jag såg min! Blärk säger jag bara! Slemproppen kom ut när jag skulle gå på toaletten en morgon kl 06. Shit tänkte jag! Men sen säger många att det kan ta upp till två veckor tills det sätter igång ändå. Men nä...det sattes igång direkt på mig. En timme senare hade jag så ont att jag fick gå in o lägga mig i badet. En kvart senare känns det som om det kommer vatten mellan benen fast jag låg i badkaret! O mycket riktigt, reste mig upp o splash. Sen kom värkarna igång o kl 09 kom dom var tredje minut o då var vi välkomna in. Men dottern kom inte ut föräns 18.15 på kvällen, i v 36+1.
  • Frida Li
    Smilla80 skrev 2016-02-24 11:27:55 följande:

Min mage står också rätt ut och står högt, växer bara framåt. Med killarna har den varit lite bredare och... liksom lite mer droppformad eller hur man ska säga. Men jag har ändå ett SF-mått lite under kurvan fast är rätt stor för att vara mig, haha... Min är också hård och man känner tydligt lilla bebisens kropp där innanför. Den skiftar sida hur den ligger med rumpan höger-vänster, ser så roligt ut, magen blir helt sne. Kan den fortfarande göra det sedan när den är fixerad? Var ruckbar sist.

Jag låg lite över kurvan på magen nu sa dom sist. Men bebisen följer ändå sin kurva. Min mage har börjat sjunka, skönt att få luft o magen ser mindre ut från mitt håll där uppe :p.
    I o med att man haft barn i magen tidigare så finns mer mer plats. O de brukar inte fixera sig förrän i sluten. Vid detta laget med dottern var jag fixerad men det är inte bebisen nu.
  • hannis12345

Hej,

Nää inga barn sen innan! Så detta är första;)

• Carabellis kusp
    hannis12345 skrev 2016-02-24 11:25:19 följande:

Jag ligger nr 2 på listan med bf på tisdag och inte en enda känning el sett röken av slempropp el vattenavgång...

Hoppas verkligen att jag inte går över tiden.

Slutade jobba i fredags ( känner mig hur pigg dom helst) väldigt rastlös nu bara.

Ute o går runt Djurgården här i Sthlm ca

2-3h / Dag, vart på manikyr o pedikyr, gjort hårförlängning ;), städat varenda liten m2 hemma, sett alla filmer / serier som finns jaaa nu är det bara att vänta;)

Underbar månad att få barn i känner jag! Vårsolen är såååå skön!

Låter härligt! Jag hoppas vi kan göra sällskap runt Djurgården när bebisarna kommit! Just nu har jag maxgräns på 5 km om dagen för att annars känner jag av lite bäckensmärta.

Förstföderskor går ju över 5 dagar i snitt, så risken att gå över finns ju. Å andra sidan är det ju max 3 v kvar hur som!
  • Elenic
    Smilla80 skrev 2016-02-24 11:27:55 följande:

Min mage står också rätt ut och står högt, växer bara framåt. Med killarna har den varit lite bredare och... liksom lite mer droppformad eller hur man ska säga. Men jag har ändå ett SF-mått lite under kurvan fast är rätt stor för att vara mig, haha... Min är också hård och man känner tydligt lilla bebisens kropp där innanför. Den skiftar sida hur den ligger med rumpan höger-vänster, ser så roligt ut, magen blir helt sne. Kan den fortfarande göra det sedan när den är fixerad? Var ruckbar sist.

Min bebis är ju fixerad men ja, jag ser också skillnad på om rumpan är på höger eller vänster sida (oftast vänster) - så jag gissar att de kan flytta sig lite även om huvudet sjunkit ner...
  • Elenic

Har inte heller sett röken av den tidigare förlossningar. Har visserligen haft jätteslemmiga flytningar dagarna innan, så jag gissar att den liksom typ löst upp sig... *äckel*
  • Elenic
    Frida Li skrev 2016-02-24 12:10:48 följande:
    Jag låg lite över kurvan på magen nu sa dom sist. Men bebisen följer ändå sin kurva. Min mage har börjat sjunka, skönt att få luft o magen ser mindre ut från mitt håll där uppe :p.
    I o med att man haft barn i magen tidigare så finns mer mer plats. O de brukar inte fixera sig förrän i sluten. Vid detta laget med dottern var jag fixerad men det är inte bebisen nu.
    När jag var hos BM i måndags i 36+0 så var min bebis fixerad, och då är det ändå min 3:e. (!) Så jag blev lite nyfiken och kollade bakåt i min graviddagbok från förra gången och såg då att 2:an fixerat sig i 35+6 - så ganska exakt! Han kom ändå bf+14... Gah!
Svar på tråden Marsbebis 2016