• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • NellieMeja

Ååå blir knäpp känner efter hela tiden å oroar mig att bebisen ska ligga fel igen. Skulle gärna vilja ha en ultraljud apparat hemma å kolla läget. Torsdag är det dax för Bm besök igen får se då tycker det är svårt å känna själv. Ja det med sjukdom vill man verkligen slippa nu. Krya på er som är sjuka hoppas det går över snabbt

• Frida Li
    sandra84 skrev 2016-02-28 01:33:35 följande:

Har lite panik!!!

Vi har den senaste veckan haft magsjuka i familjen. Började med dottern förra lördagen, mig söndagen, sonen tisdagen och mig och sambon på torsdagen. Senaste omgången för min del var fruktansvärd. Nu spyr vår dotter igen.

Kan jag få magsjukan igen??? Har lite smått panik.

Har ni engångshandskar som ni kan använda när ni hanterar smittade ytor, sänglakan, toalett o tvätt. Köp klorin o sprita toaletten, o den sjuka får bara använda samma toalett. Har ni flera? Va jätte noga med handhygienen!
  • Reflexen

Vad otäckt med astman/kruppen, Emzaan! Hoppas det har vänt nu och att du kan få vila lite under dagen!

Jag har själv astma, lindrig sådan, så vet hur obehagligt det är när man inte får luft ordentligt!

• sandra84

Nu har vi städat hela huset med virkon och klorin. Tvättat alla handdukar och sängkläder i hygientvätt. Vädrat! Bara hålla tummarna att det hjälper mig att mina 48 h inte passerat än.

Usch vad otäckt med andningssvårigheter!

• LisaKMB
    Reflexen skrev 2016-02-28 00:15:22 följande:

Bra sjaltips, tack snälla!!

Har sett mysaksjalarna på tradera. Hur känns tyget, vad tycker du Lisa?

Looma sino har jag inte sett, den ska jag kolla upp lite mer!

Tricot slen verkar poppis, finns många beg till salu också.

Ska också kolla upp ringsjalar och hybridsjalar, tänkte jag. Färdigknutna låter ju bekvämt.

Jag tycker att tyget känns rejält och stadigt men samtidigt lite stretchigt. Har provat att knyta den och det var inte alls särskilt svårt. Jag har dock inget att jämföra med. Men med tanke på priset (som ju är förhållandevis lågt) så tycker jag att den känns bra.
  • sanna1975

Nu har resten av familjen åkt till fjällen på sportlov, men jag orkade helt enkelt inte hänga med. Känner mig lite som en svikare, men jag tycker nog att jag gör bäst i att vila hemma istället. Bara tanken på att sitta i bilen i 6 timmar i sträck! Och jag är så klumpig....känner mig som en elefant! Kan inte gå 100 m innan jag får ont i bäckenet. Hoppas att de får det roligt i backarna utan mig. Nu ska jag njuta av lugnet här hemma! :)

• Frida Li
    sanna1975 skrev 2016-02-28 16:52:43 följande:

Nu har resten av familjen åkt till fjällen på sportlov, men jag orkade helt enkelt inte hänga med. Känner mig lite som en svikare, men jag tycker nog att jag gör bäst i att vila hemma istället. Bara tanken på att sitta i bilen i 6 timmar i sträck! Och jag är så klumpig....känner mig som en elefant! Kan inte gå 100 m innan jag får ont i bäckenet. Hoppas att de får det roligt i backarna utan mig. Nu ska jag njuta av lugnet här hemma! :)

Det där låter skönt! Passa på och njut!!:) hur länge blir familjen borta?
  • Smilla80
    mammave skrev 2016-02-27 22:37:02 följande:

Vi har ett blöjlarm som vi kommer använda. Jag tycker det är skönt att ha ett. Dock larmar det om det tappar hudkontakt, vilket det gör ibland. Men jag vill ändå ha det. Hade det med sonen och det kändes bra.

Vad det gäller sjal har jag inte fått finess på knytandet (testade med sonen), men sen använde vi bärsesle en del, vilket jag tycker är mkt enklare. Dock tror jag sjal är väldigt bra bara man får snits på knytandet (hade dock inte tålamod till det).

Imorgon är det bf.... Skippar ju gärna att få på måndag dock ;) Har trott att han skulle komma tidigare eftersom sonen kom 6 dar tidigt och jag är mkt störe än med honom. Men det verkar visst inte spela ngn roll.

Tessie: vet inte om mitt grattis blev postat då jag skriver från telefonen mest och den krånglar så. Men grattis till en söt liten tös (om det inte blev postat).

Tack för input ang larm! Oj vad spännande med BF idag, har du några känningar?
  • sanna1975
    Frida Li skrev 2016-02-28 18:26:54 följande:

Det där låter skönt! Passa på och njut!!:) hur länge blir familjen borta?

Nästan en vecka är de i fjällen. Börjar redan sakna dem, det är lite för tyst här hemma! :)
  • Frida Li
    sanna1975 skrev 2016-02-28 22:23:13 följande:
    Nästan en vecka är de i fjällen. Börjar redan sakna dem, det är lite för tyst här hemma! :)
    Ja jo så är det :) om dottern sover hos mormor o morfar tycker man det är rätt skönt den första timmen, sen börjar man sakna henne. Sen sover man jätte dåligt o det är så tomt hemma. Man kan inte sova länge o kastar sig i frukosten för att åka o hämta henne :)
Svar på tråden Marsbebis 2016