• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Smilla80
    Elenic skrev 2016-02-29 10:21:18 följande:

Vi har typ 4 byxor, 8 Bodies, en kofta, en fleeceoverall, 3 mössor, 2 pyjamas...

Låter välplanerat och lagom! :)
  • Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2016-02-29 13:25:10 följande:

Usch, nu går min oro på högvarv igen. Kände bebisen röra sig i natt, men sedan helt stilla under förmiddagen. Sprang in på mvc och fick bekräfta att hjärtat slår, men ska nu till ds för ctg.

Skönt att få bekräftat att hjärtat slog, lycka till nu med ctg! Är säkert ingen fara! Tänker på dig, kram!
  • Smilla80

Efter en liten inventering så ser bebbens första garderob ut så här:

Stl 50:

3 bodies

2 byxor

2 sparkdräkter

2 pyjamas

Stl 56:

6 bodies

4 byxor

2 sparkdräkter

2 koftor

Stl 62:

2 bodies

2 byxor

2 sparkdräkter

1 munkjacka

Utöver detta

1 fleeceoverall

1 par vantar

3 par sockar

2 bomullsmössor

1 slätstickad mössa

Inser att jag behöver pyjamas i stl 56/62 samt fler sockar... 3 par räcker nog inte?

Tycker ni det är för mycket, för lite eller lagom med kläder den första tiden? Man får ju ofta kläder i present så kan ju önska mer i stl 62!

• AKF

Usch, nu går min oro på högvarv igen. Kände bebisen röra sig i natt, men sedan helt stilla under förmiddagen. Sprang in på mvc och fick bekräfta att hjärtat slår, men ska nu till ds för ctg.

Åh va jobbigt! Antar att din bebis brukar vara aktiv på förmiddagarna. Bra att du ska till DS och kolla upp det! Hoppas att CTG ser bra ut och att din oro stillas. Tänker på dig! Kram!
  • Tessie83

Idag är Ellen 6 dagar och efter många kontroller är allt kanon med henne så i eftermiddag åker vi hem :)

Vi hade typ bara köpt st 56 och större då vi räknat med en stor bebis. Skulle hon nog blivit då hon nästan vägde 3 kg på 35+1. Men nu är iaf alla kläder för stora. Har inte velat köpa 44, utan kör på 50. Syrran och mannen har fått inhandla under veckan. Men plaggen i affärerna är ju så olika. Åhléns egna kollektion (ta 3 betala för 2) sitter bra (något för stort än dock), några boddys och byxor från hm passar ok, men kläder från pop är alltför stora. Likaså går det inte att sätta på henne pyjamaser. Bävar lite för hur stor vår fleeceoverall i st 56 kommer vara på henne sen, haha.

Hoppas det går bra för er <3

• AKF
    Smilla80 skrev 2016-02-29 08:46:18 följande:

Kära feb-/marsmammor, hur tänker ni bädda i vagnen såhär på vårkanten? Tror vi berört ämnet förut (så ursäkta upprepningen) men nu blev det plötsligt högaktuellt för mig igen då vi äntligen fått hem vår nya vagn (och babyskydd), iiiiihhh! Har inte fått barn på våren förut så det har varit lite enklare på sommar och vinter med jämnare temperaturer osv... Visst är det så att ett äkta fårskinn både värmer och kyler och att man därför kan använda det hela tiden om man vill?!

Har ingen erfarenhet av fårskinn alls faktiskt. Vi kommer att ha lite lager på lager, något beroende på om det fortfarande är kyligare.

Har två olika tjocklek på overall beroende på temperatur, sen kör vi filt över och så har vagnen ett lock eller sk topp. Det kan ju vara riktigt kallt fortfarande i slutet av mars. Tycker att det varit lite svårt att planera kläder och vagnbäddning för en vårvinter-bebis. Första barnet kom i augusti och det var lite lättare, det håller jag med om!
  • Elenic

Kommer säkert köpa betydligt mer i stl 62 när vi vet om det är en flicka eller pojke - tycker de neutrala kläderna är så tråkiga. ;)

Smilla80 skrev 2016-02-29 13:30:26 följande:

Låter välplanerat och lagom! :)

• Elenic

Skönt! Själv har jag första veckan utan jobb och det är underbart.

Madski skrev 2016-02-29 12:40:22 följande:

Sista jobbveckan började idag och nedräkningen pågår för fullt.. Vikarien är på plats och jag försöker lämna över så gott det går.. Rensar mailen och ska lägga in internt out Of Office imorrn och hänvisa till vikarien så atg kollegorna blir vana (och jag får det lugnare) win-win

• Elenic

Läskigt! Håller tummar, hör av dig!

• mialinden

Fick första dottern också i mitten av mars fleesoverall filtar och lock på vagnen klarade vi oss bra på då så jag kör på samma nu.

Har massa kläder men det är sånt som vi har kvar från dottern + en hel del arvegods har bara köpt en sparkdräkt och en filt nytt. Hälften kommer säkert inte användas och man får mycket nytt när bebisen väl är född, tror alla älskar att köpa bebiskläder :)

Svar på tråden Marsbebis 2016