• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • mialinden

Hoppar på tråden :)

Har bf 14 mars men det känns redan som jag går på övertid då första dottern kommer i v37+0. (37+5 är jag i idag) men med tanke på alla problem denna lilla krabat har ställt till med så får man säkert gå till v42 ;)

Foglossning och stopp i en njure har bebisen orsakat men som tur är ska det lösa sig om den bara vill komma ut någon gång! Helst imorgon Jag tycker det skulle vara kul med en skottårsbebis!

• Smilla80
    mialinden skrev 2016-02-28 22:40:21 följande:

Har bf 14 mars men det känns redan som jag går på övertid då första dottern kommer i v37+0. (37+5 är jag i idag) men med tanke på alla problem denna lilla krabat har ställt till med så får man säkert gå till v42 ;)

Foglossning och stopp i en njure har bebisen orsakat men som tur är ska det lösa sig om den bara vill komma ut någon gång! Helst imorgon Jag tycker det skulle vara kul med en skottårsbebis!

Välkommen hit! Oj, stopp i en njure! På vilket sätt har grav påverkat så det blivit så? Förstår att du vill att den lill* vill titta ut snart då! Kul att du önskar en liten skottårsbebis, man hör annars mest det motsatta! Har du nga känningar?
  • Smilla80

Kära feb-/marsmammor, hur tänker ni bädda i vagnen såhär på vårkanten? Tror vi berört ämnet förut (så ursäkta upprepningen) men nu blev det plötsligt högaktuellt för mig igen då vi äntligen fått hem vår nya vagn (och babyskydd), iiiiihhh! Har inte fått barn på våren förut så det har varit lite enklare på sommar och vinter med jämnare temperaturer osv... Visst är det så att ett äkta fårskinn både värmer och kyler och att man därför kan använda det hela tiden om man vill?!

• Frida Li
    Smilla80 skrev 2016-02-29 08:46:18 följande:

Kära feb-/marsmammor, hur tänker ni bädda i vagnen såhär på vårkanten? Tror vi berört ämnet förut (så ursäkta upprepningen) men nu blev det plötsligt högaktuellt för mig igen då vi äntligen fått hem vår nya vagn (och babyskydd), iiiiihhh! Har inte fått barn på våren förut så det har varit lite enklare på sommar och vinter med jämnare temperaturer osv... Visst är det så att ett äkta fårskinn både värmer och kyler och att man därför kan använda det hela tiden om man vill?!

Ja det stämmer det med fårskinnet. Jag har har ett speciellt "foder" som ligginsatsen är klädd i, i min teutonia vagn, jag tror det räcker. Annars har jag oxå någon slags skinn (ej äkta men något som neonatalavdelningen använder som har samma effekt som fårskinn. Sen får bebisen ha Fleeceoverall o filt. Sen har jag sånt skydd på som man sätter på ligginsatsen.
  • AKF
    mialinden skrev 2016-02-28 22:40:21 följande:

Välkommen! Det låter som att det varit en tuff graviditet för dig! Några känningar på att bebisen är på gång nu då? :)
  • AKF

Idag längtar jag så efter att vår lilla nya älskling ska vara ute. 28 dgr till BF. Rör mig lite mer på helgerna för att göra lite mysiga saker med familjen, tar det försiktigt förstås, men fyyy tusan va ont jag får. Idag är jag helt slut och det känns som att rygg och höfter ska gå av. Jag längtar efter barnvagnspromenaderna, att kunna sträcka ut stegen och orka gå, gå och gåå långt.

Börjar nog bli dags att ta det lugnt även på helgerna, man vet ju aldrig när förlossningen börjar.

• Smilla80
    Frida Li skrev 2016-02-29 09:19:02 följande:

Ja det stämmer det med fårskinnet. Jag har har ett speciellt "foder" som ligginsatsen är klädd i, i min teutonia vagn, jag tror det räcker. Annars har jag oxå någon slags skinn (ej äkta men något som neonatalavdelningen använder som har samma effekt som fårskinn. Sen får bebisen ha Fleeceoverall o filt. Sen har jag sånt skydd på som man sätter på ligginsatsen.

Tack! :) Vad bra, det låter ungefär som jag tänkt ha det också! Undrar hur länge man använder fleeceoverallen... Beror ju på temp förstås... Men redan i maj är det nog för varmt?

Blev lite paff häromdagen då alla kläder vi haft utlånade och trodde vi skulle få tillbaka visade sig inte finnas kvar hos dem! :o Har därför fått beställa lite nytt så det känns som jag blivit lite "galen i" att köpa fina kläder, filtar osv till bebben. Är ju så kul, kanske särskilt när man vet att det är sista barnet...
  • Smilla80

Hur mycket kläder har ni till knytet den första tiden, hur mkt är lagom? *glömt*. ;)

• Elenic

Jag hade mest ont i fogarna bak, men nu när bebisen fixerats gör det mest ont fram och "hela vägen runt" på nåt märkligt sätt... Mest känner jag nu att jag blir grymt trött i ryggen, nästan som mensvärk, och att stå på ett ben (eller vikten på ett ben) är i princip omöjligt - det skär och ilar i fogarna bak. Enda positionen som inte gör ont är att stå på alla fyra, men så får man ju inte mycket gjort.. ;) Själv?

AnniAy skrev 2016-02-28 00:04:23 följande:

Jo det är tufft men vad klarar vi kvinnor inte av? Hur känner du av din foglossning? Vart har du ont?

• Elenic

Vi har typ 4 byxor, 8 Bodies, en kofta, en fleeceoverall, 3 mössor, 2 pyjamas...

Smilla80 skrev 2016-02-29 09:55:42 följande:

Hur mycket kläder har ni till knytet den första tiden, hur mkt är lagom? *glömt*. ;)

Svar på tråden Marsbebis 2016