• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Frida Li
    Elenic skrev 2016-03-10 11:44:09 följande:

Apropå det här med bf och gå över tiden och sådär..

På både KUB och UL så daterades ju graviditeten annorlunda än enligt senaste mens. Enligt SM skulle jag ha bf 25/3, men KUB sa 18/3 och UL 20/3. (Så 20:e är den "officiella" siffran.

Däremot är det ju så att jag ju VET när bebisen är gjord. Jag hade sista mens 19/6, iom det borde jag haft ägglossning 3/7. (Har väldigt regelbunden 28-dagarscykel.) Och även om ÄL skedde tidigare (kan mkt väl vara så att jag har ÄL bara 8-10 dagar efter mens) så VET jag ju att helgen 3-5 juli var jag och maken på Golfherrgård och hade det mysigt på många sätt (speciellt såna där som man inte riktigt får till när man har barn liggandes sovandes i sängen bredvid en...) Så före 3/7 kan inte bebisen vara gjord. Och är den gjord 3/7 är bf 25/3. Men det här lyssnar ju inte MVC på utan de går ju rakt av på UL-datumet.

Det här är ju inte jättekul siffror egentligen, då det innebär att jag egentligen skulle ha nästan en vecka TILL att gå innan jag är klar. Men, samtidigt viktiga tycker jag, för det är ju onödigt att bli igångsatt för överburenhet om man de facto inte är överburen, eller hur?

Hur har era UL-datum förhållit sig till senaste mens och (om ni känner till) när bebisen tillverkades?

Våra två barn har varit super planerade, så jag vet exakt när de är gjorda :) blev nog lite framflyttad med storasyster men denna gång sa både kub o ul 29/3
  • NellieMeja

Gjorde oxå kub och Rul. Kub sa 21/3 och rul sa 17/3. Men enligt mina egna beräkningar å eftersom bebisen är planerad så vet jag när jag hade ägglossning så är bf den 21 mars. Och när jag har pratat med min Bm så är hon på min linje. Så jag tror på en påskbebis. Men den får gärna komma tidigare

• Madski

Ibland undrar jag hur jag tänker..
    Lämnade dottern på skolan kl 8 och sen dess har jag kört fullt ös medvetslös.. Tvättat allt och lite till, storstädat, bäddat rent, rensat, etc. Nu är jag helt slut och ska snart äta lunch.. Blir något så delikat som färdiga köttbullar och pommes, haha.. Orkar varken laga eller diska något :) gissar att dagens storstädning och tvätt kommer att ge sig till känna ikväll, men nu är jag klar med allt som jag ville få gjort innan bebis.. Ett besök på Ikea och lite minsta inköp är kvar, men resten får lösa sig med tiden.. Nu ska jag njuta av solen på balkongen innan det är dags att hämta dottern och sen förhandsvisning av ett potentiellt hus :) blir snart tokig på att bo i en lägenhet som mellanboende, men skam den som ger sig, snart hittar vi huset med stort H :)

• Reflexen

Enligt ägglossning (som jag hade bra koll på eftersom jag tempade) så skulle bf vara 23/3 och enligt ul 26/3. Så jag hoppas i hemlighet på äl-datumet

• pomperiposa

Åh, vad spännande att ni också känner lite så, jag vet också när det var ägglossning och då är det i alla fall 5 dagar närmre.. hoppas hoppas

• Madski

Nu är jag inne på dagens tredje kopp hallonbladste och det smakar faktiskt helt ok :) hoppas att det kanske kickar igång fl lite tidigare, men i annat fall så ska det hjälpa till med läkandet efteråt ich det är inte illa pinkat det heller ;)

Ang. Det här med ägglossning etc. Så har jag glömt bort (sjukt, men sant) men har för mig att bf skulle vara den 27/3 enligt egen uträkning, gjorde tidigt vul i v7+6 och även då sa dom den 24/3 precis som på ul så jag hoppas att det stämmer :)

• sanna1975

Grattis hannis! Och ni andra som fått bebis, såklart.... :)

Jag har några veckor kvar, BF sista mars. Känns som en evighet. Om jag istället litar på min sista mens skulle datumet varit 5/4, så jag väljer att tro på ultraljudets datering! :D

Har haft hemska förvärkar ett par kvällar nu. Kan inte minnas att jag haft så mycket vid tidigare graviditeter? Men det känns inte som att det trycker nedåt, så jag antar att det inte är nåt på g än på ett tag.

Ha det bra allihop!

• Reflexen

Jag var hos bm idag och vi tyckte nu alla tre (två bm o jag) att vi såg ett huvud nedåt, så det verkar som om min lilla lagt sig till rätta åt rätt håll. Pust! Värden o allt var ok, huvudet fixerat. Fick ny tid två dagar innan bf, gaaaaah, det är nära nu!

Glömde dock fråga henne om flytningar. Kanske ni vet? Sluta läs om du är äckelkänslig!!

Kan detta vara en svampinfektion? Slemhinnan är känslig/lite öm/svider lite, men kliar inte. Jag har vattniga flytningar som är lite vitaktiga och innehåller vita klumpar. Klumparna är ganska små, 2-5 mm i diameter, o ganska fasta, ser nästan ut som små bitar toapapper som är halvt upplöst i vatten.

Jag har inte så mycket besvär av detta, men kom att tänka på att det kanske inte är bra med en pågående infektion vid förlossningen. Någon som vet?

• Frida Li
    Reflexen skrev 2016-03-11 00:17:00 följande:

Jag var hos bm idag och vi tyckte nu alla tre (två bm o jag) att vi såg ett huvud nedåt, så det verkar som om min lilla lagt sig till rätta åt rätt håll. Pust! Värden o allt var ok, huvudet fixerat. Fick ny tid två dagar innan bf, gaaaaah, det är nära nu!

Glömde dock fråga henne om flytningar. Kanske ni vet? Sluta läs om du är äckelkänslig!!

Kan detta vara en svampinfektion? Slemhinnan är känslig/lite öm/svider lite, men kliar inte. Jag har vattniga flytningar som är lite vitaktiga och innehåller vita klumpar. Klumparna är ganska små, 2-5 mm i diameter, o ganska fasta, ser nästan ut som små bitar toapapper som är halvt upplöst i vatten.

Jag har inte så mycket besvär av detta, men kom att tänka på att det kanske inte är bra med en pågående infektion vid förlossningen. Någon som vet?

Läste i min gravidapp att mjölkakriga flytningar ökar på slutet
  • Elenic
    sanna1975 skrev 2016-03-10 20:50:38 följande:

Grattis hannis! Och ni andra som fått bebis, såklart.... :)

Jag har några veckor kvar, BF sista mars. Känns som en evighet. Om jag istället litar på min sista mens skulle datumet varit 5/4, så jag väljer att tro på ultraljudets datering! :D

Har haft hemska förvärkar ett par kvällar nu. Kan inte minnas att jag haft så mycket vid tidigare graviditeter? Men det känns inte som att det trycker nedåt, så jag antar att det inte är nåt på g än på ett tag.

Ha det bra allihop!

Jag känner också av mycket mer och starkare förvärkar än jag gjort tidigare. Vissa kan helt ta andan ur mig för de gör så ont! Men som du säger, man saknar trycket i dem så jag tror just att de bara är helt onödiga förvärkar... :(
Svar på tråden Marsbebis 2016