• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Elenic
    Reflexen skrev 2016-03-11 00:17:00 följande:

Jag var hos bm idag och vi tyckte nu alla tre (två bm o jag) att vi såg ett huvud nedåt, så det verkar som om min lilla lagt sig till rätta åt rätt håll. Pust! Värden o allt var ok, huvudet fixerat. Fick ny tid två dagar innan bf, gaaaaah, det är nära nu!

Glömde dock fråga henne om flytningar. Kanske ni vet? Sluta läs om du är äckelkänslig!!

Kan detta vara en svampinfektion? Slemhinnan är känslig/lite öm/svider lite, men kliar inte. Jag har vattniga flytningar som är lite vitaktiga och innehåller vita klumpar. Klumparna är ganska små, 2-5 mm i diameter, o ganska fasta, ser nästan ut som små bitar toapapper som är halvt upplöst i vatten.

Jag har inte så mycket besvär av detta, men kom att tänka på att det kanske inte är bra med en pågående infektion vid förlossningen. Någon som vet?

Grattis till rätt läge och fixering! Underbart ju!

Har tyvärr noll koll på om det där kan vara svamp eller ej. När jag var tonåring hade jag mycket svamp och då vet jag att det var ilsket rött och kliade något alldeles övergräsligt...

• Elenic

Jahapp, ännu en natt med pissig sömn och varit vaken sen 4 med jätteont i rygg och höfter... Är SÅ less på det här nu. Vet att sömnen inte direkt blir bättre sen, men den är dålig på ett annat sätt då tycker jag. Och man slipper smärtan...

Intressant att läsa om alla andras bf enligt mens, ÄL och UL. Det diffar ju inte jättemycket, typ 5-7 dagar som max, men i det här läget kan ju 7 dagar kännas som en eeeevighet.

Har 9 dagar till bf enligt UL nu. Betyder väl alltså att vi har bebis hos oss om MAX 24 dagar gissar jag om jag går över och blir igångsatt. Det känns som otroligt stor skillnad på 9 dagar och 3,5 vecka måste jag säga...

• NellieMeja

Jaha nu hänger jag mig snart. Sov ganska bra I några timmar inatt. Men då kom äldsta dottern in med jätteont i magen. Hon har problem med magen så jag trodde det var det som spökade följde med på toan så att hon kunde göra nr 2 och få Alvedon. Hon gick å la sig igen å jag satt kvar i rummet efter ett tag så resor hon sig upp å spyr. Magsjuka in The house. Inte bra läge detta. Så nu får bebisen stanna kvar mins en vecka så vi rider ut denna storm. Å jag hoppas håller tummarna att vi andra i familjen slipper detta. Har spritat å haft mig. Sa jag att jag hänger mig snart

• Smilla80
    NellieMeja skrev 2016-03-11 07:02:59 följande:

Jaha nu hänger jag mig snart. Sov ganska bra I några timmar inatt. Men då kom äldsta dottern in med jätteont i magen. Hon har problem med magen så jag trodde det var det som spökade följde med på toan så att hon kunde göra nr 2 och få Alvedon. Hon gick å la sig igen å jag satt kvar i rummet efter ett tag så resor hon sig upp å spyr. Magsjuka in The house. Inte bra läge detta. Så nu får bebisen stanna kvar mins en vecka så vi rider ut denna storm. Å jag hoppas håller tummarna att vi andra i familjen slipper detta. Har spritat å haft mig. Sa jag att jag hänger mig snart

Jag hänger med till galgen! Är väl inte så mycket till tröst men du är iaf inte ensam - här har också magsjukan gjort entré. Min yngsta kräktes utanför bilen i morse. Men eller hur, inte NUUU!! Och just till idag hade jag köpt hem en massa ingredienser och tinat upp massor av kött, kyckling, fisk och färs för jag planerat göra storkok på 5 olika grytor och frysa in för att slippa tänka på matlagning den första bebistiden. Vad gör jag nu med all denna mat?! Snacka om dålig tajming!!! Hoppas ni kryar på er fort och att bebis väntar lite med att titta ut. En styrkekram är nog på sin plats, så jag skickar en till dig! :)

Vad jobbigt för er som sover så dåligt, lider med er! Förstår att ni vill att bebis ska komma ut NU! Det hjälper inte med sådant där gravidstöd/kudde?

Reflexen; jag hade ringt MVC om flytningarna bara för att skippa oroa sig, du får säkert ett lugnande besked! Vad skönt att din lilla vänt sig och fixerat sig, underbart ju! Snart är det dags....
  • Carabellis kusp

Ang mätning av graviditetslängd; ingen har brytt sig om datering vid mina UL eftersom jag var högrisk KUB och även RUL blev en enda lång granskning i minsta detalj av eventuella kärlmissbildningar och liknande. Visserligen hittades inget, så senaste mens är min datering. Dock vet jag att ägglossningen var sen eftersom The Conception ägde rum på äl+16... Kanske bara är på BF idag och inte BF+5... fast i papprena står det ju 6 mars, så igångsättning blir 21 mars ändå.

Idag är jag för första gången uppgiven. Nu börjar det kännas så jobbigt att bebisen inte kommer och att en igångsättning närmar sig. Varje sekund analyserar jag bebisens rörelser och är så rädd för det värsta. I natt trodde jag att jag höll på att utveckla HELLP-syndrom, men det var bara nattångest...

Men trevlig helg till er alla! Hoppas på bebisar nu!

• Elenic
    Carabellis kusp skrev 2016-03-11 08:01:15 följande:

Ang mätning av graviditetslängd; ingen har brytt sig om datering vid mina UL eftersom jag var högrisk KUB och även RUL blev en enda lång granskning i minsta detalj av eventuella kärlmissbildningar och liknande. Visserligen hittades inget, så senaste mens är min datering. Dock vet jag att ägglossningen var sen eftersom The Conception ägde rum på äl+16... Kanske bara är på BF idag och inte BF+5... fast i papprena står det ju 6 mars, så igångsättning blir 21 mars ändå.

Idag är jag för första gången uppgiven. Nu börjar det kännas så jobbigt att bebisen inte kommer och att en igångsättning närmar sig. Varje sekund analyserar jag bebisens rörelser och är så rädd för det värsta. I natt trodde jag att jag höll på att utveckla HELLP-syndrom, men det var bara nattångest...

Men trevlig helg till er alla! Hoppas på bebisar nu!

Åh, så drygt att inte ha någon "riktig" datering. Å andra sidan, att ha en som man ändå inte litar på är väl inte heller nån höjdare. Men som du säger,  - om det betyder igångsättning 5 dagar tidigare (vilket det gör för mig) så gör det ju inte så mycket. ;)

Usch, usch, usch att det känns så jobbigt! Men jag förstår dig...

Jag hade ju hoppats på att bebis skulle komma innan påsklovet précis, så att storbarnen får mycket tid att gosa och mysa innan vardagen tränger på (lite mjukstart för oss alla..) men blir det igångsättning så blir det ju tvärtom - ett LÅNGT påsklov för mig att roa och underhålla barnen samtidigt som jag går I den där hemska övertidsångesten.

Och nätterna är verkligen värst. Usch vad ensam och orolig man kan bli då...
  • Elenic
    NellieMeja skrev 2016-03-11 07:02:59 följande:

Oh no! Hoppas att det är snabbt övergående och att inte hela familjen drabbas!
  • Elenic
    Smilla80 skrev 2016-03-11 07:43:29 följande:
    Jag hänger med till galgen! Är väl inte så mycket till tröst men du är iaf inte ensam - här har också magsjukan gjort entré. Min yngsta kräktes utanför bilen i morse. Men eller hur, inte NUUU!! Och just till idag hade jag köpt hem en massa ingredienser och tinat upp massor av kött, kyckling, fisk och färs för jag planerat göra storkok på 5 olika grytor och frysa in för att slippa tänka på matlagning den första bebistiden. Vad gör jag nu med all denna mat?! Snacka om dålig tajming!!! Hoppas ni kryar på er fort och att bebis väntar lite med att titta ut. En styrkekram är nog på sin plats, så jag skickar en till dig! :)

Vad jobbigt för er som sover så dåligt, lider med er! Förstår att ni vill att bebis ska komma ut NU! Det hjälper inte med sådant där gravidstöd/kudde?

Reflexen; jag hade ringt MVC om flytningarna bara för att skippa oroa sig, du får säkert ett lugnande besked! Vad skönt att din lilla vänt sig och fixerat sig, underbart ju! Snart är det dags....
    Åh nej, inte hos er också! Vilken synnerligt dålig timing. Och när du var så ambitiös med maten också...

Tack för sömnsympatier. För mig funkar tyvärr inte kudde/stöd på något sätt då det som gör ont är all belastning på höfter/bäcken. Det gör alltså ont om jag står/sitter/ligger. Det enda som känns halvok är att stå på alla fyra eller att vara I vatten (då vattnet bär upp mkt av tyngden av magen) - men ingen av de positionerna är så lätta att sova i. ;) Dagtid står jag ut med det onda, men att försöka sova med ont går inte. Så jag får vänta tills jag är APtrött, då kan jag däcka nån timme eller två tills jag vaknar med smärta igen. Bäst vore alltså att sprida ut dessa tvåtimmarspass över dygnet. Tyvärr så funkar det ju inte så bra och praktiskt med vardagen.. ;) Så jag går omkring och är zombietrött istället. Urk!
  • Elenic

På tal om sjukor som kommer olämpligt... Storbarnen kom från sin pappa igår. Han har varit sjuk när de varit hos honom men han sa att de mådde bra. Just det.. De kom båda hem varma och med halsont och efter ett halvt dygn hos oss har både jag och maken ont i halsen och känner oss hängiga. :( Och det är INTE kul att ha en förkyld man i huset när man själv mår som man gör, för det är ju sååååå synd om honom. ;) Kan tycka att det var lite onödigt att han inte bad barnen stanna hos oss när han visste att han var sjuk, rätt ego liksom att sprida "glädjen" vidare. Men men... Hoppas det inte blir så illa som det var för honom dock som låg i 39 graders feber i fem dagar. Det fixar jag INTE nu.

• Smilla80
    Elenic skrev 2016-03-11 09:09:32 följande:

Åh nej, inte hos er också! Vilken synnerligt dålig timing. Och när du var så ambitiös med maten också...

Tack för sömnsympatier. För mig funkar tyvärr inte kudde/stöd på något sätt då det som gör ont är all belastning på höfter/bäcken. Det gör alltså ont om jag står/sitter/ligger. Det enda som känns halvok är att stå på alla fyra eller att vara I vatten (då vattnet bär upp mkt av tyngden av magen) - men ingen av de positionerna är så lätta att sova i. ;) Dagtid står jag ut med det onda, men att försöka sova med ont går inte. Så jag får vänta tills jag är APtrött, då kan jag däcka nån timme eller två tills jag vaknar med smärta igen. Bäst vore alltså att sprida ut dessa tvåtimmarspass över dygnet. Tyvärr så funkar det ju inte så bra och praktiskt med vardagen.. ;) Så jag går omkring och är zombietrött istället. Urk!

Tack själv för magsjukesympatier! ;) Det låter fruktansvärt jobbigt, förstår att du knappt står ut. Och "paniken" med över att man vill vara hyfsat pigg när man ska föda! Man får ju en adrenalinkick och extra kraft att ändå klara en fl, men tiden precis efter... Hjälp! Önskar jag kunde råda på något sätt men inte lätt när det enda som hjälper är de två positioner du nämner... ;) Har du höftbälte på dagen? Kan du få massage för att mjuka upp det? Akupunktur i smärtstillande syfte...?! Bada varmt innan sänggående? Håller tummarna för att det inte dröjer för länge innan fl för dig. Själv kan jag gott gå ett tag till o har inte direkt ngt emot det (och särskilt nu tills magsjukan är över) men jag hoppas att ni som inte mår bra får föda först! Styrkekram!
Svar på tråden Marsbebis 2016