Reflexen skrev 2016-03-17 13:11:58 följande:
Carabellis: haha, älskar att du, med benen i luften (med inneskorna på), läxar upp (sorry, vägleder
) studenten till bättre bed side manners! 
Den bilden gjorde min dag lite 
Elenic: är inte helt enig med dig, tror att en överkänslig spruträdd patient kan vara precis vad studenterna kan behöva öva sig på ibland! Iaf om de har en vettig handledare som kan visa vad som blev bra/dåligt under passet.
Tror jag skulle tillåta en student öva suturer på mig om jag fått ett bra intryck av hen innan. Inte helt säker på att det skulle kännas helt ok om vi träffades först när hen redan har nålen i handen dock!
Ok, du har säkert rätt. Jag vet bara att när en student skulle sätta droppnål på mig en gång så blev det sådär... Hennes handledare frågade om det var ok och jag svarade typ "Ja, det är ok - om du gör det lika bra som din handledare gör och du absolut inte misslyckas, för du får bara en chans och gud nåde dig om du sticker fel." (Typ. Jag är världens snällaste men vill inte vara nåldyna åt någon då det krävs mycket ansträngning från min sida att ens acceptera nålarna.) Givetvis blev studenten skitskraj och jättedarrig, stack totalt fel vilket ledde till att det typ sprutade ut blod under huden så att min hand blev som en jättebulle som det stack ut en halvt intryckt droppnål ur, jag typ skrek och svimmade och den stackars studenten började storgråta. Det var nog inte den positiva upplevelse hon behövde för att vara mer trygg nästa gång hon skulle sätta nål... (Kände mig jätteelak, men reagerar liksom instinktivt i de lägena....Skäms fortfarande lite.)