• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Frida Li
    Elenic skrev 2016-03-24 09:51:34 följande:

Haha, näe, jag vet - en mansförkylning är ju nästintill dödlig.. ;) Jag var faktiskt mycket tydlig med min make imorse när han som vanligt frågade "kan jag göra något för dig" och sa att ja, det kan du faktiskt - när barnen kommer från skolan idag vid 13 behöver du bete dig som att du är frisk och vara glad, energirik, positiv och hitta på massa roliga grejer de kommande dagarna - för jag kämpar hårt med att inte bli galen på att inte få sova och att vara +4. Och jag tror att han fattade..

Och mmm, olika prioriteringar känns igen. Inget kan vara mer frustrerande. Jag ska iaf betala räkningarna idag så är det gjort, känns som att det lätt glöms om det blir förlossning inom kort.

Min dotter är född den 26 maj, så innan vi For iväg till förlossningen så betalade jag räkningarna. Det gjorde jag även inatt, kl 04:)
  • Carabellis kusp

Har precis haft BVC på hembesök. Min lilla bebis har gått upp 560 gram på 8 dagar. Stark mjölk? Hehe.

Hoppas ni oförlösta kommer igång idag så ni får ett härligt påsklov med massa mys sedan. Kram på er!

• Madski
    Elenic skrev 2016-03-24 11:20:47 följande:
    Hahaha, man ska aldrig vara FÖR positiv, det är ju tydligt. ;)

Klart du är snygg tjejen! =)
    Haha, precis..
    Allt såg bra ut hos bm och fick info om Att ringa nästa fredag ich boka in ultraljud för Att kolla fostervatten om lillebror fortfarande är kvar i magen då, jag hoppas att vi slipper det.. I övrigt kändes bm besöket helt värdelöst, ingen hinnsvepning så det är bara att vänta.. Denna underbara väntan, men Max 14 dagar kvar..
  • Elenic
    Frida Li skrev 2016-03-24 12:02:19 följande:
    Min dotter är född den 26 maj, så innan vi For iväg till förlossningen så betalade jag räkningarna. Det gjorde jag även inatt, kl 04:)
    Grymt! :)
  • Elenic
    Carabellis kusp skrev 2016-03-24 12:10:23 följande:

Har precis haft BVC på hembesök. Min lilla bebis har gått upp 560 gram på 8 dagar. Stark mjölk? Hehe.

Hoppas ni oförlösta kommer igång idag så ni får ett härligt påsklov med massa mys sedan. Kram på er!

Oj, det var verkligen en rejäl viktökning! Coolt!

Tack för lyckönskningar och kramar. Kram tillbaka!
  • Elenic
    Madski skrev 2016-03-24 12:14:06 följande:
    Haha, precis..
    Allt såg bra ut hos bm och fick info om Att ringa nästa fredag ich boka in ultraljud för Att kolla fostervatten om lillebror fortfarande är kvar i magen då, jag hoppas att vi slipper det.. I övrigt kändes bm besöket helt värdelöst, ingen hinnsvepning så det är bara att vänta.. Denna underbara väntan, men Max 14 dagar kvar..
    Skönt att allt såg bra ut, men känner igen känslan... Vi har nu UL-tid på tisdag (en vecka efter vi var hos BM) när jag är i 41+1, om bebben är kvar. Hoppas sen isf. på igångsättning senast på fredagen (41+4) och att jag inte behöver vänta till 4:e april... Men allra mest hoppas jag ju på att det startar av sig självt! =) Helst nu!
  • Frida Li
    Madski skrev 2016-03-24 10:51:27 följande:

Och baaam, halva latten hamnade precis på kappan när jag gick genom t-banespärren, skjut mig.. Men idag ska jag vara positiv... Kappan är svart (likaså kläderna), jag fick papper från spärrvakten, det är sol, jag har bf och känner mig snygg (iaf jämfört med gårdagen) positivt tänkande... ;)

Haha stackare! Jag kände INTE mig snygg nu när jag vaggade runder i vår lilla by, var på jakt efter present till mammsen (får bli något på nätet), biblioteket o klädshopping till dotter. Tankade bilen också. Inte gjort så många ärenden på länge haha.
  • Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-03-24 12:10:23 följande:

Kanon bra mjölk! Du kanske ska donera lite?:)
  • Frida Li

Vilka härliga mammor vi verkar ha! Min kära mamma är heller aldrig den som "stör"....nästan tvärtom! Jag VILL att hon SKA knacka på, ringa o lägga sig i mer!:) det gör inte oss något då vi (jag, min man o dotter) trivs väldigt bra i min mamma o pappas sällskap. Min man är nog den son min pappa aldrig fick (jo, han fick en son, men inte med samma intresse som han alls, de är väldigt olika). Jag får be min mamma om saker o tjänster, hon gör dem alltid jätte gärna men hon hade gärna fått ta mer intiativ men jag tror att hon är rädd för att lägga sig i. Lillasyster är redan bortskämd av mormor o morfar, detta blir kanske också deras sista barnbarn o min mamma är väldigt väldigt glad o förväntansfull! Tydligen har hon önskat sig två flickor till barnbarn o är överlycklig att hon ska få syskonmatcha dom!
    Jag är 31 o vill inte ha fler, min bror är 35 o har en styvdotter o de försöker men de har försökt i många år o vill inte gå på utredning för de vet att det är pågrund av min bror sambos vikt, hon är väldigt överviktig. Jag vet heller inte om jag vill att han ska avla av sig med henne faktiskt...så vi (familjen) är ganska nöjda, haha.

• Reflexen

Allt såg bra ut hos BM. Blodtrycket var föredömligt lågt igen och inga proteiner i urinet. Skönt!

Hon gjorde en extra koll m ul och huvudet är nedåt!

Svar på tråden Marsbebis 2016