Reflexen skrev 2016-03-24 10:15:51 följande:
Vad bra att du var så tydlig mot din man, Elenic! Det är det de behöver, klara och tydliga besked!
(och nu menar jag det inte sexistiskt enbart mot män, jag tror stenhårt på tydlig och rak kommunikation oavsett om det är inom familjen eller på jobbet e dyl.)
Jobbigt när vattnet samlas så, Frida o Elenic! Jag har inte känt av det, men gått upp fyra kg den senaste veckan så misstänker att jag samlar en del också!
Enig - jag tror också på det! Är dock gift med en man som har liiite svårt att ta just rak kommunikation, om man med den säger något negativt om hans "performance". Han är en sån där typisk man (ja, nu generaliserar jag, men har sett lite för många exempel ;) ) som behöver massor med egoboost och uppåtpuffar för att må bra och då också vara bra. Om man "klagar" på något får det nästan motsatt effekt. Alltså måste jag vara rak och tydlig men på ett berömmande sätt på nåt sätt, lite knöligt när man inte alltid är i skick att vara den bästa diplomaten. (Jag råkar veta att jag inte är helt lätt att leva med, då jag har SJUKT höga krav på mig själv - och min partner - och då jag ibland tenderar att hamna i min "företagsledarroll" även i relationer. Så jag tycker ärligt talat att han gör ett riktigt bra jobb alltsom oftast som står ut med mig. Jag är själv en person som inte behöver beröm alls, jag vet mitt värde och min kapacitet, och har därför ibland lite svårt att komma ihåg att andra mår bra av positiv feedback. Lite kantigt, I know...)
Oj, 4 kg - ja då tror jag också att du gjort det, helt klart. Skönt dock att veta att det försvinner ju inom en vecka efter förlossningen tack och lov. Jag tror att jag dricker typ 4-5 liter om dagen just nu, är konstant törstig, så det är som att kroppen verkligen vill vätska upp just nu.