• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • becka1989
    annsofie90 skrev 2015-10-13 10:55:49 följande:

Hej alla!

Jag är nu i vecka 13 (12+4). Jag var på KUB förra veckan och allt såg jättebra ut  

Jag tänkte höra med er andra hur pass mycket "växtvärk" och molvärk ni känner av?

Vissa dagar märker jag knappt av det, kan spänna till någon sekund här och var.

Andra dagar kan jag ha mer ihållande.

Även om det inte är det mest behagliga med växtvärken så skulle jag gärna känna den hela tiden för att veta att något händer där inne

Känner av vissa dagar och andra är det inget.

Olika tydligen, får kramper i överdelen av magen ibland beroende på hur jag suttit.

Mindre behagligt.
  • becka1989

Jaha då är det snart dags för foglossning som börjar bli värre, ont lite här och där speciellt efter jobbet eller under tiden jag jobbar och dammsugar. Inte så skoj men med 3veckor kvar på jobbet så får jag stå ut med det.

Ska bli så skönt att sluta jobba som städare iallafall.

• Pauliina

Åkt på årets första jobbiga förkylning. Ont i båda öronen och halsen. Hade så gärna velat ta något starkare än alvedon :(

• Emmmmm

Varit på Kub idag, fått se den lilla vilden. Fick 1:1500 för downs syndrom vilket de räknar som låg risk men jag tycker det låter som ganska hög risk om man jämför med tex 1:20 000 som de flesta verkar få :S

• Milleman

Ligger i sängen på rygg och min mage ser ut som en bula nedanför naveln :D nu har den ploppat ut.
    Jag kan inte förstå hur snabbt detta går. Vilken skillnad mot sist då jag var heltidssjukskriven till nu då jag jobbar 50% och har en 4-åring :)
    Men igår var fogarna allt annat än bra, jag hoppas det lättar lite igen för så illa kan jag inte ha det resten av tiden. Men idag blir det vab med lillen som har svårt att andas. Så jag får vila höfterna lite.

• Milleman
    Emmmmm skrev 2015-10-13 22:38:18 följande:

Varit på Kub idag, fått se den lilla vilden. Fick 1:1500 för downs syndrom vilket de räknar som låg risk men jag tycker det låter som ganska hög risk om man jämför med tex 1:20 000 som de flesta verkar få :S

Jag läste lite om det nu. För en 20-årig kvinna är 1/1500 ett normalt resultat. Jag har också hört "bättre" resultat men du bör inte vara orolig. Får man resultat på 1/200 eller mindre så är risken större att barnet har någon avvikelse.
  • Issi

Oroa dig inte! De har satt gränsen vid 1:200 av en anledning, över det behöver du inte fundera på det. En som fått 1:20 000 har ju också "risk" om man ska se det så. Precis som att en som får 1:2 också har 50% chans att få e tt helt friskt barn. För övrigt är 1:1500 ett bra resultat som jag förstår det.

Är det någon mer än jag som är sjukligt trött hela tiden? Jag har inte kunnat jobba ordentligt sista veckan, är trött och får lätt huvudvärk. Känner av fogarna också vilket gör att jag helst inte rör mig för mkt, gör mig säkert också trött. Hämtade ut järntabletterna igår, tidigare än anvisat men det kanske hjälper. Om jag inte blri piggare får jag gå ner i tid för just nu slösar jag bara arbetstid på ingenting (jobbar självständigt på begränsad tid).
  • ellami

Hur var nackspalten?
    Tänk på att det där är typ 0,06 procent att något ska va fel så det är ju en bra siffra :) men förstår att du är frågande, det var jag när jag fick 1:7000... Undrade varför jag inte fick bästa liksom haha. Men om nackspalten såg fin ut hade jag inte oroat mig.
  • camillis86

Jag tror absolut inte att du behöver oroa dig med 1:1500, om du däremot känner dig osäker så skulle du kunna göra NIPT, dock får du då bekosta det själv, tyvärr kostar det ca 10 000 men då får du iaf ett säkrare svar. Jag gjorde KUB i måndags och fick 1:6875, nackspalten var ca 1,4-1,5 vilket var bra, man ska ligga under 3,5.

• camillis86

Jag är också sjukt trött! går och lägger mig runt 21 nästan varje dag haha! :P hemskt å sitta på jobbet också hela dagarna å vara supertrött, ingen höjdare men va ska man göra! längtar till helgen så man får sova ut lite!

Svar på tråden BF april 2016