BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej alla!
Jag är nu i vecka 13 (12+4). Jag var på KUB förra veckan och allt såg jättebra ut
Jag tänkte höra med er andra hur pass mycket "växtvärk" och molvärk ni känner av?
Vissa dagar märker jag knappt av det, kan spänna till någon sekund här och var.
Andra dagar kan jag ha mer ihållande.
Även om det inte är det mest behagliga med växtvärken så skulle jag gärna känna den hela tiden för att veta att något händer där inne
Jaha då är det snart dags för foglossning som börjar bli värre, ont lite här och där speciellt efter jobbet eller under tiden jag jobbar och dammsugar. Inte så skoj men med 3veckor kvar på jobbet så får jag stå ut med det.
Ska bli så skönt att sluta jobba som städare iallafall.
Åkt på årets första jobbiga förkylning. Ont i båda öronen och halsen. Hade så gärna velat ta något starkare än alvedon :(
Varit på Kub idag, fått se den lilla vilden. Fick 1:1500 för downs syndrom vilket de räknar som låg risk men jag tycker det låter som ganska hög risk om man jämför med tex 1:20 000 som de flesta verkar få :S
Ligger i sängen på rygg och min mage ser ut som en bula nedanför naveln :D nu har den ploppat ut.
Jag kan inte förstå hur snabbt detta går. Vilken skillnad mot sist då jag var heltidssjukskriven till nu då jag jobbar 50% och har en 4-åring :)
Men igår var fogarna allt annat än bra, jag hoppas det lättar lite igen för så illa kan jag inte ha det resten av tiden. Men idag blir det vab med lillen som har svårt att andas. Så jag får vila höfterna lite.
Varit på Kub idag, fått se den lilla vilden. Fick 1:1500 för downs syndrom vilket de räknar som låg risk men jag tycker det låter som ganska hög risk om man jämför med tex 1:20 000 som de flesta verkar få :S
Jag tror absolut inte att du behöver oroa dig med 1:1500, om du däremot känner dig osäker så skulle du kunna göra NIPT, dock får du då bekosta det själv, tyvärr kostar det ca 10 000 men då får du iaf ett säkrare svar. Jag gjorde KUB i måndags och fick 1:6875, nackspalten var ca 1,4-1,5 vilket var bra, man ska ligga under 3,5.
Jag är också sjukt trött! går och lägger mig runt 21 nästan varje dag haha! :P hemskt å sitta på jobbet också hela dagarna å vara supertrött, ingen höjdare men va ska man göra! längtar till helgen så man får sova ut lite!