BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Gokväll i stugan. Då har jag köpt mina första tjockisbyxor. Ett par jeans från HM. Hade tänkt köpa några mellanbyxor men nu blev det ett par riktiga direkt... Pendlar mellan två par liknande svarta byxor just nu så känns som jag går i samma kläder varje dag :-/
Vecka 15 nu, tiden rör ju på sig :)
Haha talade om det för min bror i lördags och att jag nu inte kan hålla mig borta från ost. Hans kommentar var: "Ost som är så gott, klart du ska äta det.". :p Så jag beställde en ostpizza med fyra olika ostar. Min mage blev nog inte så glad på den överdosen av ost men mina smaklökar blev nöjda.
Ja smärta är rätt jobbigt men jag är van vid att min rygg bråkar, den är lite känslig för när det blir felbelastningar men oftast brukar det hjälpa med bålträning men sen jag ramlade har jag bara tagit promenader så borde ta tag i att träna med nu. Jag har dock sprayat ryggen med magnesiumspray innan jag lägger mig och det gör underverk, samt jag somnar som en stock. Men ska kolla vad BM säger på fredag.
Jo man blir det, jag har slutat väga mig varje dag men var och varannan vecka blir det ju. Blev rätt nöjd när jag lyckades gå ner 3 kg nu i början av graviditeten. Min ämnesomsättning är låg men nu när man är gravid så är den ju mycket högre så det märks. Ja jag vill inte heller gå upp så mycket, har haft problem med övervikt sen jag var barn och troligen på grund av min låga ämnesomsättning för jag har alltid varit aktiv och aldrig varit någon storätare. Har nog testat det mesta och ändå har det varit svårt att gå ner.
Lite svårt är det att dölja bältet. Det måste sitta utanpå kläder (mitt iaf, skaver annars) och det låter jäkligt mycket när man rättar till/tar av det. Men det är ju viktigare att vi slipper ha ont än kan dölja det :)
Jag har bälte, kryckor, tens och citodon mot fogarna. Och såklart sitta/gå rätt. Aldrig benen i kors. Inte sitta skräddare (vilket jag ändå gör just nu, dumma mig)
Hello tjejer! ville bara berätta att jag gjorde KUB igår! fick 1:6185 på down syndrome och 1:20 000 för trisomi 13 och 18! Känns jättebra! Mannen räknade ut att risken för ds är 0,02%. Det var iaf superhärligt att se den lilla sprattla runt! Känns mer verkligt nu! Längtar verkligen till jag börjar känna fosterrörelser!!
Hello tjejer! ville bara berätta att jag gjorde KUB igår! fick 1:6185 på down syndrome och 1:20 000 för trisomi 13 och 18! Känns jättebra! Mannen räknade ut att risken för ds är 0,02%. Det var iaf superhärligt att se den lilla sprattla runt! Känns mer verkligt nu! Längtar verkligen till jag börjar känna fosterrörelser!!
Hej alla!
Jag är nu i vecka 13 (12+4). Jag var på KUB förra veckan och allt såg jättebra ut 
Jag tänkte höra med er andra hur pass mycket "växtvärk" och molvärk ni känner av?
Vissa dagar märker jag knappt av det, kan spänna till någon sekund här och var.
Andra dagar kan jag ha mer ihållande.
Även om det inte är det mest behagliga med växtvärken så skulle jag gärna känna den hela tiden för att veta att något händer där inne 
Berätta för min bror och syster igår brorsans kommentar va "jag hade mina aningar" haha varför inte fråga :P min systers va "men gud vad kul,vilken vecka är du i?"
Har en till syster att berätta för men henne träffar jag typ aldrig hon är inte så intresserad av familjen tyvärr. Men lär träffa henne efter vi varit på rul i november då det är dags för ytterligare ett kalas haha.
Shoppade lite kläder på h&ms sida igår dom hade 10% på alla kläder så passade på fick 350kr i rabatt.
Nu ska man köpa täcke och bäddset m.m. Ska till Ikea i helgen med mannen och shoppa lite sånt sen ska vi beställa hem spjälsäng och skötbord och garderob därifrån som vi får hemkört haha skaffat oss en förliten bil så får inte plats med det i bilen ska vara glad att våran vagn fick plats ;)
jag känner inte av någon direkt växtvärk alls i magen, däremot får jag ofta kramp i övre delen av magen om jag sitter lite hopsjunken el böjer mig framåt, väldigt skumt!
Hej!
Nu har jag upptäckt Familjeliv och denna tråd.
Jag väntar mitt andra barn och min sambo sitt första den 30 april. Jag har en son på 10 år som inte riktigt har förlikat sig med att han ska bli storebror
. Men det kommer förhoppningsvis!
Kul att följa alla härinne och tjata lite!