• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • chma

Måste bara fråga ifall någon annan också upplevt detta. Men igår så hade jag jätte ont i underlivet. Typ spännade och högg till på vänster sida av slidöppningen. Var jätte obehagligt och försökte ligga i massa olika ställningar så det skulle sluta spänna och förhoppningsvis inte höggs till som de gjorde några ggr under kvällen. Idag känner jag inte av några spänningar men man oroar sig ändå.

• MariaOchNiklas

Nu har jag läst ikapp alla inlägg från dag 1

Läste flera gånger om att det finns en fb-grupp men har glömt vem jag ska höra av mig till om mailadress? Kan någon vänlig själ hjälpa mig?

17/4-12 & 18/12-13 våra prinsessor ♥
  • Bozzy
    chma skrev 2015-10-10 08:33:57 följande:
    Åh jag hoppas du slipper göra det då. BM säger väl något om de på inskrivningen då om de man gör i mitten av graviditeten. Vet inte helt hur jag blir av att dricka sån sockerdryck då jag inte dricker läsk överhuvudtaget ????. Kanske också blir speedad av allt socker. Är det inte jobbigt att tänka på kosten hela tiden i graviditeten? Jag har så problem med vad jag vill äta. Kan plötsligt ändra mig från köttbullar till vindruvor, clementiner till allt möjligt egentligen ????

Jo de skulle ta upp det vid inskrivningen så får se vad de säger. Ja det är bra fråga, rent socker är ju nästan som ett gift eller rättare sagt så skulle det nog bli klassat som en drog om man kom på socker idag (alltså glukos). 

Jag hade en ganska bra kost med glutenfritt, mjölkfritt, lite socker (vilket är lättare att hålla sig borta från nu då allt som är för sött mår jag illa av), äter inte kött från gris, nöt och lamm men däremot åt jag fisk och kyckling någon gång i månaden innan jag blev gravid. Men den strikta kosten sprack ju för vegankost får mig att må illa, allt med rotfrukter eller zucchini (vilket jag älskade innan) går inte att få ner längre för det smakar så sött. Sen kan jag inte få nog av ost just nu så där gick det med att äta mjölkfritt. :p Så nä nu försöker jag bara se till så att jag äter så bra som möjligt efter det jag kan äta just nu. Ja jag har med problem med vad jag ska äta eftersom man oftast är sugen på det man inte har hemma, häromveckan var jag sugen på nötfärs, jag har inte ätit det på 16 år. :p

• Bozzy
    chma skrev 2015-10-10 11:25:33 följande:

Måste bara fråga ifall någon annan också upplevt detta. Men igår så hade jag jätte ont i underlivet. Typ spännade och högg till på vänster sida av slidöppningen. Var jätte obehagligt och försökte ligga i massa olika ställningar så det skulle sluta spänna och förhoppningsvis inte höggs till som de gjorde några ggr under kvällen. Idag känner jag inte av några spänningar men man oroar sig ändå.

Så hade jag det också igår. :o Hade det på eftermiddagen/kvällen. Kändes så sjukt obehagligt. 
  • Bozzy
    Paro skrev 2015-10-10 09:33:09 följande:

Hej tjejer!

Jag var på KUB förra veckan. Allt såg bra ut, det var mycket rörelser i magen :) Siffrorna vi fick var bra men inte lika bra som förra gången. BF räknades om från 11 till 16 april. Jag tycker veckorna nu och fram till dess att man börjar känna rörelser är jättejobbiga! Frågar mig själv varje dag om jag verkligen kan vara gravid och då blir jag glad åt det ständiga och hatade halsbrännan jag dras med, alla blodsockerfall och illamående ;)
    Vi fick tid för RUL i nov. Hur tänker ni kring att ta reda på könet? :)

Vad skönt det såg bra ut. :)

Jag vill inte veta könet, jag bryr mig inte och sen vill jag väl att det ska komma som en överraskning vid förlossningen. :)

• chma
    Bozzy skrev 2015-10-10 15:07:42 följande:

Jo de skulle ta upp det vid inskrivningen så får se vad de säger. Ja det är bra fråga, rent socker är ju nästan som ett gift eller rättare sagt så skulle det nog bli klassat som en drog om man kom på socker idag (alltså glukos). 

Jag hade en ganska bra kost med glutenfritt, mjölkfritt, lite socker (vilket är lättare att hålla sig borta från nu då allt som är för sött mår jag illa av), äter inte kött från gris, nöt och lamm men däremot åt jag fisk och kyckling någon gång i månaden innan jag blev gravid. Men den strikta kosten sprack ju för vegankost får mig att må illa, allt med rotfrukter eller zucchini (vilket jag älskade innan) går inte att få ner längre för det smakar så sött. Sen kan jag inte få nog av ost just nu så där gick det med att äta mjölkfritt. :p Så nä nu försöker jag bara se till så att jag äter så bra som möjligt efter det jag kan äta just nu. Ja jag har med problem med vad jag ska äta eftersom man oftast är sugen på det man inte har hemma, häromveckan var jag sugen på nötfärs, jag har inte ätit det på 16 år. :p

Alltså det låter som en hel vetenskap din kost just nu :D det är så fruktansvärt jobbigt när man alltid vill ha det man inte har hemma, haha! Så typiskt. Och gud vad konstigt att du blev sugen på det nu efter 16 år. Kroppen är helt fantastisk måste jag ju säga. Tror den försöker säga till om vad den behöver. Jag dricker ju annars inte mjölk men förra veckan så kände jag ett enormt sug efter mjölk och drack två glas direkt. Den har sina sätt att säga ifrån.

Såg att du också hade spänningar igår. Försökt läsa om det och det kan vara tidig foglossning. Har ju även haft ont i ländryggen efter ett hårt jobbpass. Och idag har de inte spänt så mkt utan lite bara och även strålat lite ner mot rumpan. Pratade med min syster om det och hon trodde de var tidig foglossning. Men jag tycker nästan att det är för tidigt att få det. Speciellt när jag inte är överviktig, men så funderar jag på om det är för jag sen i Jan har gått ner 26 kg och kroppen har inte hunnit med och kanske har lättare för att få foglossning när musklerna och allt inte har hunnit dra ihop sig. Blir det inte bättre så får jag ringa mvc.
  • MariaOchNiklas

Har läst här att det är flera som haft blödningar under sin graviditet. Det är fullt normalt och jag är en av dem. När jag väntade mitt andra barn så hade jag små blödningar fram till v 14-15 innan det gav sig. Min tredje graviditet som jag är i nu har jag haft massa blödningar fram till för ca 1 vecka sedan och allt ser bra ut och har fått se lilla bönan sprattla flera gånger. Är psykiskt jobbigt med sådana graviditeter, men har för övrigt mått väldigt bra i kroppen och nästan inget illamående alls. Är nu i 13+5 och hoppas komma ända imål som sist. Tror även jag börja känna lite fladder i magen de sista dagarna. Magen har inte gått och dölja och fick redan i 11+0 börja berätta på jobbet då det ej gick klä bort då magen stack ut så. Storasystrarna blev väldigt glada och den stora som knappt är 3,5 år har gladeligen berätta för de flesta vi träffat på.

17/4-12 & 18/12-13 våra prinsessor ♥
  • MeMon
    ellami skrev 2015-10-09 19:55:05 följande:

Är det inte du som haft en del blödningar den här graviditeten trots att allt sett fint ut på ultraljuden? Isåfall tror jag o håller tummarna för att det är samma sak igen, kanske bara sköra slemhinnor eller lågt sittande moderkaka. Men förstår din ångest, måste vara hemskt, skulle åkt in om jag vore du för att slippa oron. Hoppas allt är bra!

Jo, hade i vecka 8 men då var det helt klarrött. Nu mer ljusrosa/brunt. Men slutade igår kväll och har inte kommit mer så jag tänker att allt säkert är bra.

Går in i vecka 15 imorrn och magen är mindre svullen så ser inte sååå gravid ut längre. Tycker det känns rätt skönt. Den riktiga magen kommer väl snart...
  • SarahJ

Nån anna som fått en gul "beläggning", fel ord men kommer inte på nåt bättre, på bröstvårtorna? Alltså där mjölken kommer ut, vid hålen. Jag hade det med dottern men det kom efter sjätte mån.

• bine87
    Bozzy skrev 2015-10-10 15:07:42 följande:

Inte haft det problemet alls med kosten. Jag äter inte heller nåt rött kött, enbart fisk, skaldjur och kyckling. Jag har mestadels velat ha grönsaker. Allt köttigt har fått mig att vilja vika mig dubbel, så äcklad har jag varit. Jag tror jag hade blivit tokig om jag hade velat börja äta kött helt plötsligt igen. Shit va min kropp skulle hata mig och jag skulle verkligen vägra om jag fick såna cravings!
Svar på tråden BF april 2016