BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej! Hoppar gärna in i denna tråd. Väntar andra barnet. Var på KUB idag o fick 1:5289 för DS och 1:20 000 för både trisomi 13 och 18 så det kändes bra. Dock var bebis inte så samarbetsvillig när nackspalten skulle mätas så hela besöker tog drygt 1,5 timme då den inte ville ligga i profil så barnmorskan kunde mäta, men tillslut så gick det :) Hur lång tid tog ert besök? Var era bebisar lite mer samarbetsvilliga? :)
Vetekudde är underbart, har inte använt min på ett tag men den är jättebra när man har ont. Fast just nu räcker magnesiumet för mig så har inte heller behövt den.
Kan nog säga att jag började hela resan med en "detox", det var en sockerdetox, bort med allt socker och spannmål i ett par månader (frukt var dock okej). Funkade bra och tappade 10 kg tills jag stod still igen. Det är nästan alltid så att jag tappar 10 kg, står still i ett år, sen går jag antingen upp eller om jag provar något nytt så tappar jag 10 kg igen. Så ja jag testade något nytt när vikten stått still i 1,5 år och tappade 10 kg till. Sen la jag på lite mer träning osv och tappade 9 kg, dock gick jag upp dem igen men vägde mig idag och jag har nu tappat 4 kg sen jag blev gravid. Så nu är det -30 kg sen jag vägde som mest och -24 kg sen resan började. Jag har blivit testad för sköldkörteln, de har gjort lite prover på mig under alla år men ingen kan förklara min övervikt, men min mamma läste att om man har en för kraftig svank och dessutom en kort ryggmärg så kan det bli störningar mellan hjärna och mage, så ämnesomsättningen kan bli konstig och att man tappar hungerkänslan, och det stämmer ju precis med mig. Samt jag är troligen östrogendominant också vilket även det kan orsaka övervikt.
Tjejer har ni börjat fundera el redan valt namn?! Vi har redan bestämt! Blir det en pojke så blir det Filip och en flicka Ellie! Sen återstår ju bara att se om namnen fortfarande passar när bebisen tittat ut! :)
Det tog lång tid för oss också under kub. Helvild bebis som inte samarbetade. Och då började jag skratta och det hjälpte ju inte heller till precis ;)
Idag var vi å såg på vår lilla plutt. Äntligen fick man se att bebisen levde<3 de gjorde att jag å min man blev så lättade.
Vi får se vad namnet blir. Vi har 7 barn på E. El han har en. Son sen innan på E och jag hade två sen innan på E och sen har vi fått tre gemensamma som oxå heter på E. Så nu väntar vi med spänning vad de blir för kön så vi kan välja vilket av de andra två namnen de blir
Tjejer har ni börjat fundera el redan valt namn?! Vi har redan bestämt! Blir det en pojke så blir det Filip och en flicka Ellie! Sen återstår ju bara att se om namnen fortfarande passar när bebisen tittat ut! :)
Kan man se kön i vecka 13+6? Jag tycker inte det är så noga utan kan gott vänta men pappan han håller på att bli tokig och iom att han inte är närvarande så tror jag det skulle hjälpa honom att veta så tänkte att det kanske syns då. Annars så ser jag det nog på organscreeningen.
Hej tjejer :)
Jag hoppar gärna in här om det är okej. Jag och sambon väntar vårt andra barn med bf 12/4. Vi har en pojke på 13 månader här hemma så det blir inte mycket vilande för min del. Fick erbjudande om kub fast min ålder tack vare att det blir tajt mellan barnen. Fick en siffra på 1/23112 så vi blev jätte nöjda. Flick namn är vi överens om, blir en liten Hailey. Pojk namn va vi överens om men båda har börjat vela lite, men det är ju många månader kvar så ingen stress :)
Halloj!
I morse var jag med om något märkligt. Vaknade (som vanligt) med lite ont i magen, typ växtvärk gissar jag (som för övrigt blir mycket värre när jag har varit uppe och kissat?). Lägger handen på magen och från att ha varit nästan platt har jag en hård utstående mage, men bara på höger sida?! Alltså, det är en markant skillnad! Jag är i v 14+1, dvs 15. Är det för att jag har legat på höger sida och allt har "åkt dit" under natten?
Vi har nästan bestämt namn. Blir det en pojke blir det en Simon, eller möjligtvis Gabriel. Blir det en flicka blir det Ilona.