BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Jag känner mig hemsk när jag läser om hur dåligt alla mår..
Själv har jag bara kräkts två gånger, men mått en del illa, främst mellan 3&5 på eftermiddagen, men då har det hjälpt med ett par kex och lite bubbelvatten/cola.
Nu är jag i v15 och har egentligen bara lite växtvärk och lite huvudvärk till och från.
Hoppas ni också kan få njuta av att vara gravida snart!!
Nu vet jag inte hur du hade det i början så detta kanske är en dum fråga.
Men du kan inte ha åkt på magsjuka?
Jag trodde mitt illamående gått rakt åt h-vete när jag en dag börja spy av minsta lilla tesked vatten.
När jag spytt hela dagen kom min man in och bara "alltså, är inte detta magsjuka??"
Och jo visst måste det ha varit det. Hade ätit räkor dagen innan på buffé och mest troligt blivit dålig av de. Dagen efter kunde jag försiktigt äta igen och har inte spytt sen dess.
Krya på dig! Försök få i dig en tesked vätskeersättning var 5e minut.
Och nu spyr jag igen. Är det nått symptom vi ska ha här i denna grupp?
Och sonen kom upp med tät andning (astma). Tur mannen är ledig idag och kan ta hand om oss :)
hello tjejer! va kul med så många nya! :)
Ville bara tipsa lite om ett gravidbälte som jag köpt från NordiCare, Mamafix. Jag har ont i höften (vet dock inte om det är foglossning el inte) och blev tipsad av en sjukgymnast om detta bälte, VÄLDIGT skönt när man står och går så kan varmt rekommendera detta till er med lite besvär av foglossning!
Själv kräks jag fortfarande varje morgon trots v 13 nu, suck! hoppas det ger sig snart!
Ska på KUB idag kl 15 så håll tummarna för mig att allt ser bra ut! Hoppas ni alla får en trevlig måndag!
Idag efter jag lämnat barnen på dagis åkte jag till affären för att leta, och jag hitta! Croissanter (stavningen kanske inte va rätt), och de va exakt som jag ville ha dem i smaken. Haft craving efter dessa lääänge. Hej kärlekshandtag efter dessa kommande frukostar :)
hello tjejer! va kul med så många nya! :)
Ville bara tipsa lite om ett gravidbälte som jag köpt från NordiCare, Mamafix. Jag har ont i höften (vet dock inte om det är foglossning el inte) och blev tipsad av en sjukgymnast om detta bälte, VÄLDIGT skönt när man står och går så kan varmt rekommendera detta till er med lite besvär av foglossning!
Själv kräks jag fortfarande varje morgon trots v 13 nu, suck! hoppas det ger sig snart!
Ska på KUB idag kl 15 så håll tummarna för mig att allt ser bra ut! Hoppas ni alla får en trevlig måndag!
Jo det är en hel vetenskap också, jag har testat mig fram länge på att hitta en kost där både min mage kommer överens med mig och som min kropp mår bättre av och då har den mått mycket bättre om jag varit helt fri från animaliska produkter och gluten. Men jag gav inte in för det suget, gjorde nämligen köttfärslimpa på nötkött till hunden (han är allergisk mot tillsatser och annat i hundmat så vi måste göra egen mat till honom) och det luktade så sjukt gott och ja jag hade haft litet sug innan men jag vägrar äta det oavsett vad min kropp säger. :p Däremot så gav jag upp för osten. :p Men och andra sidan har min mage alltid klarat av ost bättre än mjölk, yoghurt, grädde osv. Men ja kroppen är fantastisk. :)
Ah misstänkte lite det, det var inte skönt iaf. Jag har en kompis som fick tidig foglossning redan vecka 8 så det är nog ingen fara. Det är nog väldigt individuellt, har inte känt så igen nu men har också ont i ländryggen men beror mycket på att jag felbelastar nu när jag har skadat min fot och just min ländrygg är känslig för obalans i kroppen då jag har en kraftigare böjd svank än normalt och har lite skadade nerver där. Ja det kan vara så att din kropp inte hängt med viktnedgången. Jag är fortfarande överviktig men har själv tappat totalt 23 kg och det tog nog nästan ett år efter innan jag riktigt kände att kroppen hade kommit i balans.
Alltså nu skulle alla dom frågetecken som är i mitt förrförra inlägg vara smilegubbar. Haha jag lär mig aldrig :P minne som en guldfisk.