BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Här har man cravings för clementiner och banan äter minst 3-4clementiner om dagen och 1banan har även fått för mig att dricka äppeljuice då jag senaste veckan fått spykänsla av att dricka vatten :/
Första dagen på 5veckor som jag inte tagit någon lergigan alls och faktiskt mått jävla bra :) hoppas att det håller sig så nu.
Går in i vecka 14 imorgon sjukt redan 14 nyss var det ju vecka 8 haha tiden går sakta men ändå snabbt,
Gravid minne har man fått och hormoner som gärna hoppar lyckats skälla ut 3personer på 2veckor opps ena var min chef som även är inhandlare av grejer som jag behöver grejerna har varit slut sen jag kom tillbaka till jobbet för snart 1månad sen så han åkte på en utskällning i går ;)
Hur går man med i facebookgruppen om de finns en sådan:)?
Någon mer som upplevt ett tryck neråt ibland? Känt av det ett par dagar nu, känns inte så bra!
Och nu idag har ja haft en del sammandragningar...
Andra barnet o gravid i v 12 nu!
Någon med erfarenhet av svag livmoderhals??
Jo det är en hel vetenskap också, jag har testat mig fram länge på att hitta en kost där både min mage kommer överens med mig och som min kropp mår bättre av och då har den mått mycket bättre om jag varit helt fri från animaliska produkter och gluten. Men jag gav inte in för det suget, gjorde nämligen köttfärslimpa på nötkött till hunden (han är allergisk mot tillsatser och annat i hundmat så vi måste göra egen mat till honom) och det luktade så sjukt gott och ja jag hade haft litet sug innan men jag vägrar äta det oavsett vad min kropp säger. :p Däremot så gav jag upp för osten. :p Men och andra sidan har min mage alltid klarat av ost bättre än mjölk, yoghurt, grädde osv. Men ja kroppen är fantastisk. :)
Ah misstänkte lite det, det var inte skönt iaf. Jag har en kompis som fick tidig foglossning redan vecka 8 så det är nog ingen fara. Det är nog väldigt individuellt, har inte känt så igen nu men har också ont i ländryggen men beror mycket på att jag felbelastar nu när jag har skadat min fot och just min ländrygg är känslig för obalans i kroppen då jag har en kraftigare böjd svank än normalt och har lite skadade nerver där. Ja det kan vara så att din kropp inte hängt med viktnedgången. Jag är fortfarande överviktig men har själv tappat totalt 23 kg och det tog nog nästan ett år efter innan jag riktigt kände att kroppen hade kommit i balans.
Jag trodde att jag var påväg att må bättre men nu mår jag jätteilla.. Är det normalt att börja må sämre i vecka 12?
Gah jag som trodde jag var på bättringsvägen men idag är det som när jag blev sjukskriven spyr hela tiden får behålla det jag äter i max 2timmar sen måste jag spy :( Vill bara må bättre nu och slippa alla tabletterna kunna njuta istället för att må så dåligt. Säkert spytt 6gånger sen 9 imorse får inte imig något mer än fruktsoppa och frukt lite cola med
Nä jag vägrar också ge in för den sortens cravings, de 16 åren utan kött har ju gjort en enorm förändring i mitt liv så nä jag skulle inte ens börja äta sånt kött även om jag blev tvingad. Äter också kyckling, fisk och skaldjur ibland, men hade innan graviditeten dragit ner på även det men just nu är jag galen i speciellt musslor och tonfisk, men får jag köttsug nu så tar jag till kyckling istället. Ärter, bönor, rotfrukter funkar inte alls (råa morötter går bra men definitivt inte varma), men spenat, sallad, gurka och tomat (inte varm dock) funkar i mindre mängder. Potatis funkar om jag har saltat de väl. Nåja är nog okej med att graviditeten stökar med mina smaklökar och luktsinne, jag har iaf sluppit spy och ha morgonillamående.
Gah jag som trodde jag var på bättringsvägen men idag är det som när jag blev sjukskriven spyr hela tiden får behålla det jag äter i max 2timmar sen måste jag spy :( Vill bara må bättre nu och slippa alla tabletterna kunna njuta istället för att må så dåligt. Säkert spytt 6gånger sen 9 imorse får inte imig något mer än fruktsoppa och frukt lite cola med