• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • MariaOchNiklas
    Johannisen skrev 2015-10-11 13:24:37 följande:

Hur går man med i facebookgruppen om de finns en sådan:)?

Jag är beredd att starta en egen grupp efter att ha efterfrågat en grupp på Facebook men får inte något gehör av någon i gruppen. Hänger du på?
    17/4-12 & 18/12-13 våra prinsessor ♥
  • MariaOchNiklas

Jag har startat en hemlig grupp på Facebook för oss som är beräknade få barn i april 2016. Den som vill vara med skickar ett meddelande till mig med mailadress så fixar jag så ni blir tillagda. Vi håller en god ton i gruppen och accepterar alla även om man inte tycker lika om allt hela tiden.

17/4-12 & 18/12-13 våra prinsessor ♥
  • becka1989
    Milleman skrev 2015-10-11 21:48:51 följande:

Ja nä försök inte sluta tvärt. Jag tog två om dagen tills jag faktiskt glömde den andra tabletten en dag och insåg att det funkade. Så nu tar jag morgontabletten och avvaktar med den andra tills jag känner om det behövs.

Denna graviditet är jag otroligt sugen på salt. Pommes, chips, nötter osv. Men inte sötsugen. Förutom lite choklad.

Åh okej, väntar du pojke ;)

Tog första som vanligt kl 7 och den andra tog jag vid 1 då börja jag känna av illamående igen.

Jag har fått dille på tuttifrutti i tablettask haha äter typ en om dagen såå gott men är det enda jag äter oxå. Förut var det piggelin glass men det var i börjar och sen har det varit lakrits någon vecka.

Provat chips och sånt men nope funkar inte.

Köpte naturgodis i helgen typ 200g är ju så dyrt och det var faktiskt gott och går inte att äta så mycket av.
  • Milleman
    becka1989 skrev 2015-10-12 13:46:29 följande:
    Åh okej, väntar du pojke ;)

Tog första som vanligt kl 7 och den andra tog jag vid 1 då börja jag känna av illamående igen.

Jag har fått dille på tuttifrutti i tablettask haha äter typ en om dagen såå gott men är det enda jag äter oxå. Förut var det piggelin glass men det var i börjar och sen har det varit lakrits någon vecka.

Provat chips och sånt men nope funkar inte.

Köpte naturgodis i helgen typ 200g är ju så dyrt och det var faktiskt gott och går inte att äta så mycket av.
    Jag läste också nått om salt och pojke. Ska bli spännande att se. Däremot skiljer denna graviditet sig väldigt mycket från förra på andra grejor så det talar ju för flicka då jag fick pojke sist!
    Är så spänd att få veta så jag kan börja sy kläder :D

Jag har inte haft en speciell craving, varken nu eller förra gången utan det har pendlat hela tiden.

Min farmor berättade att när hon var gravid med min pappa (för 55 år sedan) så hade hon craving på apelsiner, hon kunde äta kilovis. Så hon skickade min farfar till affären för att köpa mer. Han kom hem med 3 apelsiner. Och på den tiden var affären stängd på söndagar så de skulle inte kunna köpa nya förrän nån dag senare. Hon hade fått spel på honom :P
    Det kan inte vara lätt att leva med en gravid kvinna inte ;)
  • Bozzy
    bine87 skrev 2015-10-11 16:35:26 följande:
    Lycko dig att du sluppit illamående och kräkningar.

Nu blev jag sugen på morötter..

Ja det är rätt skönt men på något sätt saknar man det för det är ju något man associerar med att vara gravid. 

Ja morötter vore faktiskt gott, blev sjukt sugen på spenatsoppa efter jag skrev inlägget igår så det gjorde jag och jag tror aldrig det har smakat så gott innan. :p Gjorde dock en väldigt enkel variant med vatten, buljong, salt och en jäkla massa spenat.

• Bozzy

chma skrev 2015-10-12 10:16:17 följande:
    Haha jag tyckte du gjorde rätt i att ge efter för osten. Man får ju unna sig lite iaf.

De är så jobbigt när man känner av smärtan så. Jag känner mig så himla klen. Men jag ringde iaf 1177 igår förhör börjat få ont i ljumskarna också. Och hon tyckte jag skulle ta upp det med min bm och även börja använda stödbälte för de kan hjälpa massor. Såg även att en tjej här tipsade om ett. Så blir nog att beställa ett sånt bälte. Dok hoppas jag man kan dölja det lite då jag inte har gått ut med att jag är gravid till så många :D du ska nog också kanske testa det. Speciellt om du felbelastar nu pga foten.

Hurra för 23 kg också. Jätte duktigt. Tycker man blir lite skadad efter sån stor viktnedgång. Alltså jag väger mig fortfarande varje dag och har lite panik för graviditeten trots att jag vet att man ska gå upp och allt sånt. Är nog bara rädd för att gå upp för mkt i vikt. Men försöker inbilla mig att man går fort ner det igen :p

Haha talade om det för min bror i lördags och att jag nu inte kan hålla mig borta från ost. Hans kommentar var: "Ost som är så gott, klart du ska äta det.". :p Så jag beställde en ostpizza med fyra olika ostar. Min mage blev nog inte så glad på den överdosen av ost men mina smaklökar blev nöjda.

Ja smärta är rätt jobbigt men jag är van vid att min rygg bråkar, den är lite känslig för när det blir felbelastningar men oftast brukar det hjälpa med bålträning men sen jag ramlade har jag bara tagit promenader så borde ta tag i att träna med nu. Jag har dock sprayat ryggen med magnesiumspray innan jag lägger mig och det gör underverk, samt jag somnar som en stock. Men ska kolla vad BM säger på fredag.

Jo man blir det, jag har slutat väga mig varje dag men var och varannan vecka blir det ju. Blev rätt nöjd när jag lyckades gå ner 3 kg nu i början av graviditeten. Min ämnesomsättning är låg men nu när man är gravid så är den ju mycket högre så det märks. Ja jag vill inte heller gå upp så mycket, har haft problem med övervikt sen jag var barn och troligen på grund av min låga ämnesomsättning för jag har alltid varit aktiv och aldrig varit någon storätare. Har nog testat det mesta och ändå har det varit svårt att gå ner.

• MeMon

Gokväll i stugan. Då har jag köpt mina första tjockisbyxor. Ett par jeans från HM. Hade tänkt köpa några mellanbyxor men nu blev det ett par riktiga direkt... Pendlar mellan två par liknande svarta byxor just nu så känns som jag går i samma kläder varje dag :-/

Vecka 15 nu, tiden rör ju på sig :)

• bine87
    MeMon skrev 2015-10-12 20:24:53 följande:

Gokväll i stugan. Då har jag köpt mina första tjockisbyxor. Ett par jeans från HM. Hade tänkt köpa några mellanbyxor men nu blev det ett par riktiga direkt... Pendlar mellan två par liknande svarta byxor just nu så känns som jag går i samma kläder varje dag :-/

Vecka 15 nu, tiden rör ju på sig :)

Jag tycker att dom mammabyxorna jag köpte från hm va ett sorts mellanting. Viker bara ner kanten på dom. Är störtsköna verkligen. Som ett par träningsbyxor fast jeanslook. Awesome :)
Svar på tråden BF april 2016