BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
here u go girls! jag beställde det smala bältet! superduperskönt! https://nordicare.se/se/produkter/gravid bra pris och snabb leverans! tog 2 dagar!
Hur går man med i facebookgruppen om de finns en sådan:)?
Jag har startat en hemlig grupp på Facebook för oss som är beräknade få barn i april 2016. Den som vill vara med skickar ett meddelande till mig med mailadress så fixar jag så ni blir tillagda. Vi håller en god ton i gruppen och accepterar alla även om man inte tycker lika om allt hela tiden.
Ja nä försök inte sluta tvärt. Jag tog två om dagen tills jag faktiskt glömde den andra tabletten en dag och insåg att det funkade. Så nu tar jag morgontabletten och avvaktar med den andra tills jag känner om det behövs.
Denna graviditet är jag otroligt sugen på salt. Pommes, chips, nötter osv. Men inte sötsugen. Förutom lite choklad.
Ja det är rätt skönt men på något sätt saknar man det för det är ju något man associerar med att vara gravid.
Ja morötter vore faktiskt gott, blev sjukt sugen på spenatsoppa efter jag skrev inlägget igår så det gjorde jag och jag tror aldrig det har smakat så gott innan. :p Gjorde dock en väldigt enkel variant med vatten, buljong, salt och en jäkla massa spenat.
Haha talade om det för min bror i lördags och att jag nu inte kan hålla mig borta från ost. Hans kommentar var: "Ost som är så gott, klart du ska äta det.". :p Så jag beställde en ostpizza med fyra olika ostar. Min mage blev nog inte så glad på den överdosen av ost men mina smaklökar blev nöjda.
Ja smärta är rätt jobbigt men jag är van vid att min rygg bråkar, den är lite känslig för när det blir felbelastningar men oftast brukar det hjälpa med bålträning men sen jag ramlade har jag bara tagit promenader så borde ta tag i att träna med nu. Jag har dock sprayat ryggen med magnesiumspray innan jag lägger mig och det gör underverk, samt jag somnar som en stock. Men ska kolla vad BM säger på fredag.
Jo man blir det, jag har slutat väga mig varje dag men var och varannan vecka blir det ju. Blev rätt nöjd när jag lyckades gå ner 3 kg nu i början av graviditeten. Min ämnesomsättning är låg men nu när man är gravid så är den ju mycket högre så det märks. Ja jag vill inte heller gå upp så mycket, har haft problem med övervikt sen jag var barn och troligen på grund av min låga ämnesomsättning för jag har alltid varit aktiv och aldrig varit någon storätare. Har nog testat det mesta och ändå har det varit svårt att gå ner.
Det finns en hemlig fb grupp. Inboxa mig med fb namn så lägger jag till er.
Gokväll i stugan. Då har jag köpt mina första tjockisbyxor. Ett par jeans från HM. Hade tänkt köpa några mellanbyxor men nu blev det ett par riktiga direkt... Pendlar mellan två par liknande svarta byxor just nu så känns som jag går i samma kläder varje dag :-/
Vecka 15 nu, tiden rör ju på sig :)
Gokväll i stugan. Då har jag köpt mina första tjockisbyxor. Ett par jeans från HM. Hade tänkt köpa några mellanbyxor men nu blev det ett par riktiga direkt... Pendlar mellan två par liknande svarta byxor just nu så känns som jag går i samma kläder varje dag :-/
Vecka 15 nu, tiden rör ju på sig :)