• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • chma
    Milleman skrev 2015-10-10 07:00:52 följande:

Nej det beror på var i Sverige du bor. Alla mina vänner i Skåne har gjort det men i Göteborg, där jag bor nu, vet jag bara att man gör det vid misstanke om graviditetsdiabetes.

Det är märkligt att det ser olika ut i vården beroende på var man bor. Det borde finnas en standard.

Samma gäller ultraljud. I Göteborg erbjuds bara RUL medan i Skåne (?) får man ett senare med.

Ok. Får se vad hon säger på inskrivningen då. Hoppas slippa göra de, känns onödigt för mig. Ja jag har märkt att det är så olika beroende på var i landet man bor. De är jätte konstigt egentligen. Jag har ingen aning om hur dom gör här. Det ända jag vet att kub erbjuds inte i min stad utan bara ett blodprov och i gbg kostar de 1900 kr å göra det men i Ljungby är det kostnadsfritt för allihopa.
  • Nonym

Jag vill gärna vara med här!

Vi väntat mitt första och mannens fjärde barn. Beräknas komma 9:e april.

Har gjort ett VUL i vecka 7 och ett kub i vecka 14, allt såg bra ut och vi fick lägsta möjliga risk på samtliga kromosomavvikelser. Känner mig dock ändå nervös då vi hade ett MA i vecka 9 i slutet av juni och det var även pga av det vi fick vårt VUL då jag inte visste hur långt gången jag var då jag inte hade någon mens innan vi blev gravida igen.

• M3LA

Hej ! Jag vill gärna vara med här ! Ser att det är många som känner sig oroliga över sin graviditet ! Då är jag inte ensam ! Hur handskas ni med eran oro? Jag var på Kub i tisdags och allt såg bra ut, men ändå har man oron ! Jag vill njuta av min graviditet fullt ut !

• Paro

Hej tjejer!

Jag var på KUB förra veckan. Allt såg bra ut, det var mycket rörelser i magen :) Siffrorna vi fick var bra men inte lika bra som förra gången. BF räknades om från 11 till 16 april. Jag tycker veckorna nu och fram till dess att man börjar känna rörelser är jättejobbiga! Frågar mig själv varje dag om jag verkligen kan vara gravid och då blir jag glad åt det ständiga och hatade halsbrännan jag dras med, alla blodsockerfall och illamående ;)
    Vi fick tid för RUL i nov. Hur tänker ni kring att ta reda på könet? :)

• SarahJ

Vi kommer att ta reda på vad det blir. Gjorde det med dottern med. Det skulle vara skoj med en pojke nu, men det sku va smidigt med en flicka till nör vi ändå har kläder. =)

• Flerattälska
    SarahJ skrev 2015-10-10 00:59:59 följande:

Inga känningar av sockret. Här måste alla göra det efter v 20, men har man för högt bmi, som jag, så måste man göra det en gång före också. Hade riktigt fina värden med dottern. Det jobbigaste är att man måste sitta där i två timmar. Nu fick jag tid först kl 8.30 så det blir en sen frukost....

Jaha, ja men det är ju bra att de satt det som rutin så att ingen missas.

Håller tummarna för att de två timmarna går fort och att du får fina värden även denna gång.
  • Milleman
    Paro skrev 2015-10-10 09:33:09 följande:

Hej tjejer!

Jag var på KUB förra veckan. Allt såg bra ut, det var mycket rörelser i magen :) Siffrorna vi fick var bra men inte lika bra som förra gången. BF räknades om från 11 till 16 april. Jag tycker veckorna nu och fram till dess att man börjar känna rörelser är jättejobbiga! Frågar mig själv varje dag om jag verkligen kan vara gravid och då blir jag glad åt det ständiga och hatade halsbrännan jag dras med, alla blodsockerfall och illamående ;)

Vi vill veta kön. Tig reda på det med sonen. Då var det mest jag som ville veta, jag mådde så dåligt och behövde mer info för att knyta an lite mer kände jag.
    Denna gång tänkte jag först att det vore kul med överraskning men nu vill min man veta och jag är inte emot det så kan de se vore det kul :)
    Jag ska även börja sy alla bebiskläder och är inte så förtjust i de typiska neutrala färgerna och vi har haft en pojk som varken klätt i eller velat ha rosa så vore kul att få sy lite rosa och kanske klänningar :)
    Men en pojk vore ju smidigt då våra sparade ytterkläder är mer "pojkfärger". Dvs mycket marinblått och grönt. Vi har sparat väldigt lite vardagskläder. Och grejor över huvudtaget. Vi trodde inte att det skulle bli fler barn :)
  • chma
    M3LA skrev 2015-10-10 09:23:53 följande:

Hej ! Jag vill gärna vara med här ! Ser att det är många som känner sig oroliga över sin graviditet ! Då är jag inte ensam ! Hur handskas ni med eran oro? Jag var på Kub i tisdags och allt såg bra ut, men ändå har man oron ! Jag vill njuta av min graviditet fullt ut !

Jag är också en som oroar sig. Tror att man börjar njuta och slappna av mer när man börjar känna av bebisen mer :) nu får man ju inga tecken på att det lever något där inne. Vi får peppa varandra :)
  • chma
    Paro skrev 2015-10-10 09:33:09 följande:

Hej tjejer!

Åh jag både vill och inte vill veta könet. Mannen säger nej och jag vill väl egentligen också att de ska vara en överraskning så därför hoppas jag väl lite att under ultraljudet så kanske dom råkar säga något så man ändå får en aning om de är en flicka eller pojke ????????
  • chma

Haha mina frågetecken skulle egentligen vara smilegubbar som misslyckades lite :)

Svar på tråden BF april 2016