BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Nej det beror på var i Sverige du bor. Alla mina vänner i Skåne har gjort det men i Göteborg, där jag bor nu, vet jag bara att man gör det vid misstanke om graviditetsdiabetes.
Det är märkligt att det ser olika ut i vården beroende på var man bor. Det borde finnas en standard.
Samma gäller ultraljud. I Göteborg erbjuds bara RUL medan i Skåne (?) får man ett senare med.
Jag vill gärna vara med här!
Vi väntat mitt första och mannens fjärde barn. Beräknas komma 9:e april.
Har gjort ett VUL i vecka 7 och ett kub i vecka 14, allt såg bra ut och vi fick lägsta möjliga risk på samtliga kromosomavvikelser. Känner mig dock ändå nervös då vi hade ett MA i vecka 9 i slutet av juni och det var även pga av det vi fick vårt VUL då jag inte visste hur långt gången jag var då jag inte hade någon mens innan vi blev gravida igen.
Hej ! Jag vill gärna vara med här ! Ser att det är många som känner sig oroliga över sin graviditet ! Då är jag inte ensam ! Hur handskas ni med eran oro? Jag var på Kub i tisdags och allt såg bra ut, men ändå har man oron ! Jag vill njuta av min graviditet fullt ut !
Hej tjejer!
Jag var på KUB förra veckan. Allt såg bra ut, det var mycket rörelser i magen :) Siffrorna vi fick var bra men inte lika bra som förra gången. BF räknades om från 11 till 16 april. Jag tycker veckorna nu och fram till dess att man börjar känna rörelser är jättejobbiga! Frågar mig själv varje dag om jag verkligen kan vara gravid och då blir jag glad åt det ständiga och hatade halsbrännan jag dras med, alla blodsockerfall och illamående ;)
Vi fick tid för RUL i nov. Hur tänker ni kring att ta reda på könet? :)
Vi kommer att ta reda på vad det blir. Gjorde det med dottern med. Det skulle vara skoj med en pojke nu, men det sku va smidigt med en flicka till nör vi ändå har kläder. =)
Inga känningar av sockret. Här måste alla göra det efter v 20, men har man för högt bmi, som jag, så måste man göra det en gång före också. Hade riktigt fina värden med dottern. Det jobbigaste är att man måste sitta där i två timmar. Nu fick jag tid först kl 8.30 så det blir en sen frukost....
Hej tjejer!
Jag var på KUB förra veckan. Allt såg bra ut, det var mycket rörelser i magen :) Siffrorna vi fick var bra men inte lika bra som förra gången. BF räknades om från 11 till 16 april. Jag tycker veckorna nu och fram till dess att man börjar känna rörelser är jättejobbiga! Frågar mig själv varje dag om jag verkligen kan vara gravid och då blir jag glad åt det ständiga och hatade halsbrännan jag dras med, alla blodsockerfall och illamående ;)
Hej ! Jag vill gärna vara med här ! Ser att det är många som känner sig oroliga över sin graviditet ! Då är jag inte ensam ! Hur handskas ni med eran oro? Jag var på Kub i tisdags och allt såg bra ut, men ändå har man oron ! Jag vill njuta av min graviditet fullt ut !
Hej tjejer!
Haha mina frågetecken skulle egentligen vara smilegubbar som misslyckades lite :)