• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Pauliina
    Issi skrev 2015-10-14 08:48:48 följande:
    Oroa dig inte! De har satt gränsen vid 1:200 av en anledning, över det behöver du inte fundera på det. En som fått 1:20 000 har ju också "risk" om man ska se det så. Precis som att en som får 1:2 också har 50% chans att få e tt helt friskt barn. För övrigt är 1:1500 ett bra resultat som jag förstår det.

Är det någon mer än jag som är sjukligt trött hela tiden? Jag har inte kunnat jobba ordentligt sista veckan, är trött och får lätt huvudvärk. Känner av fogarna också vilket gör att jag helst inte rör mig för mkt, gör mig säkert också trött. Hämtade ut järntabletterna igår, tidigare än anvisat men det kanske hjälper. Om jag inte blri piggare får jag gå ner i tid för just nu slösar jag bara arbetstid på ingenting (jobbar självständigt på begränsad tid).
    Här har jag väldigt ont i fogarna och huvudvärk har jag nu haft i fyra dagar, sådan som inte alvedon biter på. Hoppas de blir bättre med tröttheten!
  • Milleman
    Issi skrev 2015-10-14 08:48:48 följande:
    Oroa dig inte! De har satt gränsen vid 1:200 av en anledning, över det behöver du inte fundera på det. En som fått 1:20 000 har ju också "risk" om man ska se det så. Precis som att en som får 1:2 också har 50% chans att få e tt helt friskt barn. För övrigt är 1:1500 ett bra resultat som jag förstår det.

Är det någon mer än jag som är sjukligt trött hela tiden? Jag har inte kunnat jobba ordentligt sista veckan, är trött och får lätt huvudvärk. Känner av fogarna också vilket gör att jag helst inte rör mig för mkt, gör mig säkert också trött. Hämtade ut järntabletterna igår, tidigare än anvisat men det kanske hjälper. Om jag inte blri piggare får jag gå ner i tid för just nu slösar jag bara arbetstid på ingenting (jobbar självständigt på begränsad tid).
    Nu vet jag inte om det var just därför men när jag började med vitamintabletter (Apotekets egna märke, tabletterna heter Kvinna) så blev jag piggare.
    Och jag känner mig nästan piggare de dagar jag jobbat. Iofs jobbar jag mest utomhus.

Jobbigt med huvudvärk. Jag hade det mycket för några veckor sen, migrän, men har fått citodon nu som jag ska ta vid första hint.
    Och fogarna. Ja. Vissa älskar att vara gravida. Jag är inte en av dem. Vill bara ha bebis här och längtar till nästa sommar då vi tänkte ut och segla i 6 veckor med vår nya lilla familjemedlem :D
  • mammatillEllie

Äntligen är kub gjort! Så skönt att få se den lill* Risken för DS 1/3030 så det känns bra.
    Fick 2 bilder med mig hem till blivande storasysters förtjusning

• Issi
    Milleman skrev 2015-10-14 09:31:46 följande:
    Nu vet jag inte om det var just därför men när jag började med vitamintabletter (Apotekets egna märke, tabletterna heter Kvinna) så blev jag piggare.
    Och jag känner mig nästan piggare de dagar jag jobbat. Iofs jobbar jag mest utomhus.

Jobbigt med huvudvärk. Jag hade det mycket för några veckor sen, migrän, men har fått citodon nu som jag ska ta vid första hint.
    Och fogarna. Ja. Vissa älskar att vara gravida. Jag är inte en av dem. Vill bara ha bebis här och längtar till nästa sommar då vi tänkte ut och segla i 6 veckor med vår nya lilla familjemedlem :D
    Förstår att fler är trötta, då är jag inte helt onormal ;). Förra grav så avtog det vid den här tiden (v 16 nu) och jag mådde prima tills jag blev flodhäststor. Men jag antar att det kan vara annorlunda plus att jag har ett annat barn att ta hand om nu också.

Ang vitamintabletterna, kanske är järnet i dem eller något annat? jag har sådana där Gravid-tabletter hemma men tänkte göra slut på alla folsyra tabletter först men det är ju folsyra i dem med så jag kanske bara ska byta?

haha tänker likadant, vill också bara att tiden ska gå SNABBT så att bebisen får komma. Det kan få vara jul i några veckor, sedan får det gärna vara april liksom. Ska på RUL om två veckor, känns som tre ÅR dit. Har nog bestämt att vi ska kolla kön faktiskt, vilket vi inte gjorde förra gången. Det handlar mest om namn och framförallt om pojknamn där vi har mycket svårare att komma överrens. Vill inte bråka om det på BB om man säger så ;)

• Emmmmm

Nackspalten var svår att möta för bebisen var helvild men typ 1,9-2,1

• Bebisfeber84

hej på er. Hänger gärna med här. Har BF 7 april med första barnet :) Har gjort KUB och fick 1:7046 och det känner vi oss lugna med. Vi är gifta och barnet är väldigt önskat dock har vi inte försökt så länge! Hur mår ni andra?

• camillis86

Tjejer har ni börjat fundera el redan valt namn?! Vi har redan bestämt! Blir det en pojke så blir det Filip och en flicka Ellie! Sen återstår ju bara att se om namnen fortfarande passar när bebisen tittat ut! :)

• Milleman
    camillis86 skrev 2015-10-14 11:09:06 följande:

Tjejer har ni börjat fundera el redan valt namn?! Vi har redan bestämt! Blir det en pojke så blir det Filip och en flicka Ellie! Sen återstår ju bara att se om namnen fortfarande passar när bebisen tittat ut! :)

Vi har ett tjej- och ett killnamn. Sen kan vi ju trilla över nått ännu finare men jag tror att pojknamnet iaf kommer hålla sig :)
  • mammatillEllie
    camillis86 skrev 2015-10-14 11:09:06 följande:

Blir det en flicka blir det Ebba. Pojknamn är vi inte så överens om haha

Vår dotter heter Ellie
Svar på tråden BF april 2016