• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Malla1

Jag har sen igår haft jätte ont mellan benen. Alltså inne i muffen. Vet inte alls vad det beror på men det är väldigt obehagligt. Har aldrig haft såhär förut. Någon som vet vad det kan vara?

• Milleman
    Malla1 skrev 2015-10-18 08:10:17 följande:

Jag har sen igår haft jätte ont mellan benen. Alltså inne i muffen. Vet inte alls vad det beror på men det är väldigt obehagligt. Har aldrig haft såhär förut. Någon som vet vad det kan vara?

Så svårt att förklara men har du tidigare haft foglossning i främre fogen och uteslutit det? Den känslan/smärtan är ju ganska "ytlig" och inte långt in i kroppen. Herregud vad svårt att förklara smärta i kroppen.
  • Malla1

Nej jag har aldrig haft det :/ men ja har ju läst om det och det låter inte som det eftersom det här gör ont typ inne i muffen och typ blygläpparna. Känns som ja blivit våldtagen av ett baseball trä eller nåt haha.

• Malla1

Jag har haft väldigt tur och aldrig haft besvärliga graviditeter innan. Då är det väl självklart att denna som är den sista ska vara det

• becka1989

Hej på er alla, nu har man gått in i vecka 15 :)

Nu vet alla om det och alla är nöjda och glada för våran skull, sambons bästa väns mamma blev mer än överlycklig satt i 3timmar igår och bara pratade bebis haha så kul hon är mer som en extra mamma till sambon då han inte har så stor kontakt med sin riktiga morsa. Så hon ser ju honom som en extra son, är så skönt att prata med någon som gått igenom det jag har hon har haft liknande problem under sina graviditeter.

Nu tycker jag att det ska bli november så man kan börja räkna ner till rul haha enda man längtar efter just nu.

I vilken vecka kände ni eran första rörelse?? Tror jag kände igår kväll låg på magen och det kändes som lite bubblande konstigt kännsla längst ner och där är ju inte tarmarna så måste vart liten.

• Malla1

Jag går in i vecka 15 imorgon och jag har börjat känna små puffar och även "bubbel". Jag ska boka inskrivning till bm veckan som kommer. Men det är så skönt när man går dit för det ända hon säger är "ja behöver inte säga så mycket du kan allt det här" (har haft samma bm med alla mina barn). Vi har inte berättat för så många än då vi fick reda på det nyss ja har berättat för min mamma och min syster som blev jätte glada och har även berättat för äldsta dottern (8år) och hon har varit väldigt duktig som har lyckats hålla det hemligt ;) men min mage skriker gravid så jag måste berätta det för alla rätt snart

• Malla1

Det enda jag oroar mig för denna gång är förlossningen då min förra gick extremt fort. Och dom säger ju att det går fortare ju fler barn man får. Så ja får väl förbereda mig på att föda hemma denna gång

• Marymamman
    Malla1 skrev 2015-10-18 08:29:14 följande:

Nej jag har aldrig haft det :/ men ja har ju läst om det och det låter inte som det eftersom det här gör ont typ inne i muffen och typ blygläpparna. Känns som ja blivit våldtagen av ett baseball trä eller nåt haha.

Låter som foglossning och att det är din främre fog som gör ont.
  • MariaOchNiklas
    Malla1 skrev 2015-10-18 09:05:00 följande:

Det enda jag oroar mig för denna gång är förlossningen då min förra gick extremt fort. Och dom säger ju att det går fortare ju fler barn man får. Så ja får väl förbereda mig på att föda hemma denna gång

Har samma "problem" som dig med snabb förlossning. Sist när vi fick vår tvåa tog det mindre än två timmar från första värk tills att hon var ute. vi har minst 45 minuter till närmaste förlossning. Vi hann precis in och upp till förlossningen så kom hon i raketfart. Då kollade jag på klockan och räknade ut att från det jag ringde mina föräldrar och de hann komma hem till oss då de bor 200 meter från oss mitt i natten tills att hon var ute tog 1 timme och 5 minuter. Gissa om jag är orolig nu.
    17/4-12 & 18/12-13 våra prinsessor ♥
  • Nonym
    MariaOchNiklas skrev 2015-10-18 14:53:56 följande:

Har samma "problem" som dig med snabb förlossning. Sist när vi fick vår tvåa tog det mindre än två timmar från första värk tills att hon var ute. vi har minst 45 minuter till närmaste förlossning. Vi hann precis in och upp till förlossningen så kom hon i raketfart. Då kollade jag på klockan och räknade ut att från det jag ringde mina föräldrar och de hann komma hem till oss då de bor 200 meter från oss mitt i natten tills att hon var ute tog 1 timme och 5 minuter. Gissa om jag är orolig nu.

Jag har funderat på att begära snitt när jag ska föda, även fast det är mitt första barn. Mamma födde mig på mindre än två timmar (hennes första) och min syster kom innan första krystvärken, född hemma alltså, både mamma och min syster kunde ha dött. Jag var tre när det här hände och känner mig livrädd för att föda, iom att jag upplevde det hela ganska traumatiskt.

Hur tror ni sjukvården ser på det? Jag pratade med BM redan på inskrivningen och hon bokade in mig för aurora-samtal
Svar på tråden BF april 2016