BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Gravid 1605, Bor du i sthlm? I sådana fall så blir du erbjuden NIPT om du får en risk på mer än 1:200 för down syndrom och slipper då bekosta det själv. (kostar ca 10 000).
Är det bara jag som önskar en snabb förlossning? :p inte sådär supermegasnabb så jag inte hinner åka in såklart, men skulle inte heller vilja krysta i 2 timmar som sist.. Fy! För mig låter det som en dröm att bebisen bara kommer sådär fort o oväntat men det kanske inte heller är så kul? Annars tyckte jag det var en häftig upplevelse. Min första började med att vattnet gick och pga att jag har/hade gbs fick jag komma in direkt, skulle bli igångsatt samma morgon men värkarna kom strax efter vattenavgången, dock behövde jag värkstimulerande dropp för det gick så segt. Det var häftigt när det sa splash! Undrar hur det börjar den här gången, brukar kanske va lika?
Nej det kan vara helt olika. Min förra förlossning startade med vattenavgång och det va första gången det starta med vatten och det va min 4e förlossning.
Jag önskar också en snabb förlossning. Men det beror mer på att jag är lite rädd över hur jag ska ta en lång förlossning. Med sonen började vattnet sipra i vecka 35+1 sen fick jag ligga ine på sjukhuset i 4 dagar utan värkar och med några igångsättnings försök som inte gav några känningar alls. Men sista försöket innan det skulle bli snitt så sa det pang, från första lilla tecken tills han var ute gick på 4 timmar. Gjorde helvetes ont då värkarna inte avtog innan nästa kom men det gick så fort så hann inte tänka.
Gravid 1605, Bor du i sthlm? I sådana fall så blir du erbjuden NIPT om du får en risk på mer än 1:200 för down syndrom och slipper då bekosta det själv. (kostar ca 10 000).
Nä jag bor i Skåne och får betala NIPT själv. Men eftersom jag (vi) har väntat så länge och är riktigt oroliga för diverse sjukdomar så betalar vi det. Vi vill gärna undvika fostervattenprov om det går.
Jag är bara i vecka 9, (8+6), och jag kan inte använda vanliga jeans längre. Har vanligtvis stl 38, nu är jag uppe i stl xxl eller 44 i tights, men vissa börjar bli för tighta nu. Är så sjukt svullen och har vansinnigt ont i magen. Mensvärk, hugg, ömmande, ryggvärk osv... Har aldrig varit gravid tidigare men trodde aldrig det skulle vara så här.
Barnets pappa då?