• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Nonym
    bine87 skrev 2015-10-19 21:17:45 följande:

Jag är ensamstående.

Ok, säker på att pappan inte vill vara med då?
  • bine87
    Nonym skrev 2015-10-19 22:00:38 följande:

Ok, säker på att pappan inte vill vara med då?

Han bor i USA. Jag önskar att han kunde och jag vill inget hellre än att han ska vara med även om vi har våra brak
  • bine87

Men han bryr sig fortfarande om mig och vill veta om bebisen men han har fullt upp och svårt att tajma in liksom.

• Milleman

Säkert hjärnspöken men nu känner jag mig verkligen inte alls gravid :( tycker till och med den bula jag haft när jag ligger ner är mindre, kan det vara så?
    Jag vet att det inte går att förhindra om missfall skulle ske men jag vill ju gärna veta liksom.
    Vill gärna känna nånting.

• Issi
    Gravid1605 skrev 2015-10-19 19:35:07 följande:

Jag är bara i vecka 9, (8+6), och jag kan inte använda vanliga jeans längre. Har vanligtvis stl 38, nu är jag uppe i stl xxl eller 44 i tights, men vissa börjar bli för tighta nu. Är så sjukt svullen och har vansinnigt ont i magen. Mensvärk, hugg, ömmande, ryggvärk osv... Har aldrig varit gravid tidigare men trodde aldrig det skulle vara så här.

Den tiden är man ofta som mest svullen, det är tarmarna som spökar. Det lugnar ner sig inom några veckor och sedan blir det en "rktig" mage. Den där uppsvällda känslan är HEMSK, håller med dig, men det blir bättre!
  • Nonym
    bine87 skrev 2015-10-19 22:57:07 följande:

Han bor i USA. Jag önskar att han kunde och jag vill inget hellre än att han ska vara med även om vi har våra brak

bine87 skrev 2015-10-19 22:58:13 följande:

Men han bryr sig fortfarande om mig och vill veta om bebisen men han har fullt upp och svårt att tajma in liksom.

Ja.. då är det klart lite svårt.. min mamma var ensamstående när hon fick mig och det gick iaf bra

Men annars kanske du kan ha med dig en/ett förälder/syskon/vän? Om det är någon du känner dig trygg med och vill ha med så är det ju det viktigaste..
  • Nonym
    Milleman skrev 2015-10-20 06:29:43 följande:

Säkert hjärnspöken men nu känner jag mig verkligen inte alls gravid :( tycker till och med den bula jag haft när jag ligger ner är mindre, kan det vara så?

Jag vet att det inte går att förhindra om missfall skulle ske men jag vill ju gärna veta liksom.

Vill gärna känna nånting.

Samma här.. men tror det beror på hur svullna tarmarna har varit också.. tur att man fick se den lilla på kuben, annars hade man nog trott att man bara inbillat sig att man är gravid :-P

Längtar till RUL den 13/11 (eller ska jag se det som otursdag?) Eller tills man faktiskt får känna av den lille i magen.
  • Issi
    Nonym skrev 2015-10-20 08:39:52 följande:
    Samma här.. men tror det beror på hur svullna tarmarna har varit också.. tur att man fick se den lilla på kuben, annars hade man nog trott att man bara inbillat sig att man är gravid :-P

Längtar till RUL den 13/11 (eller ska jag se det som otursdag?) Eller tills man faktiskt får känna av den lille i magen.
    Klart du ska längta till RUL =) Man får ju ändå utgå från att allt är bra, måste vara väldigt ovanligt att man upptäcker något helt oväntat på Rul. Har du gjort ngt UL tidigare i grav?

En annan grej, har ni börjat handla in grejer till barnet? jag har ju en dotter sedan innan och har mkt hemma, kläder osv. Har dock slägnt hennes skötbord och den gamla brio vagnen är uttjänt så den ryker också. Men förutom att ordna skötplats, en ny (el beg) vagn och någon slags skötplats så tänkte jag lgiga lågt (och säng förstås men det har vi). Tänkte bara ha ltie kläder i min byrå, inte göra ett "rum" till hen ännu, vill gärna hålla nere på prylarna (inkl kläderna, hade alldeles för mkt kläder när dottern var nyfödd så himla onödigt) så mkt som möjligt nu när vi har en 3 åring hemma som drar fram ALLT HELA TIDEN. Känner en stor befrielse inför denna tanke, hur tänker ni?

När det gäller vagn funderar jag på Kronan City eller Bugaboo Buffalo. Vill ha en med fyra hjul som funkar på grusvägar men som är smidig på buss och i stan, därav är svängbara framhjul ett måste. Har span på blocket men ska åka till ngn affär och testa båda också... Någon som köpt redan? eller har bestämt sig?
  • Milleman
    Nonym skrev 2015-10-20 08:39:52 följande:

Fast den bula jag haft på morgonen har helt klart varit livmodern. Så jag förstår inte varför den blivit mindre :(
    Har inte RUL förrän 18/11 och det känns så länge att inte veta.
  • Nonym
    Issi skrev 2015-10-20 08:55:17 följande:

Klart du ska längta till RUL =) Man får ju ändå utgå från att allt är bra, måste vara väldigt ovanligt att man upptäcker något helt oväntat på Rul. Har du gjort ngt UL tidigare i grav?

En annan grej, har ni börjat handla in grejer till barnet? jag har ju en dotter sedan innan och har mkt hemma, kläder osv. Har dock slägnt hennes skötbord och den gamla brio vagnen är uttjänt så den ryker också. Men förutom att ordna skötplats, en ny (el beg) vagn och någon slags skötplats så tänkte jag lgiga lågt (och säng förstås men det har vi). Tänkte bara ha ltie kläder i min byrå, inte göra ett "rum" till hen ännu, vill gärna hålla nere på prylarna (inkl kläderna, hade alldeles för mkt kläder när dottern var nyfödd så himla onödigt) så mkt som möjligt nu när vi har en 3 åring hemma som drar fram ALLT HELA TIDEN. Känner en stor befrielse inför denna tanke, hur tänker ni?

När det gäller vagn funderar jag på Kronan City eller Bugaboo Buffalo. Vill ha en med fyra hjul som funkar på grusvägar men som är smidig på buss och i stan, därav är svängbara framhjul ett måste. Har span på blocket men ska åka till ngn affär och testa båda också... Någon som köpt redan? eller har bestämt sig?

Vi har ju RUL "fredagen den trettonde" så det är väl tur att man inte är vidskeplig.. Jodå, var på UL i samband med kuben (fick lägsta risk på allt) och det var en livlig liten krabat som bråkade med BM så besöket tog 40 minuter

Mitt första barn, men har köpt en body med byxor och börjat kolla på det mesta annat mamma har kvar mycket av mina/min systers första kläder så har tänkt handla så lite som möjligt ändå

Vagn ville mamma köpa (mormor köpte hennes första) och jag vill nog ha en duovagn i klassiskt stuk tror jag
    Milleman skrev 2015-10-20 09:09:33 följande:

Fast den bula jag haft på morgonen har helt klart varit livmodern. Så jag förstår inte varför den blivit mindre :(

Har inte RUL förrän 18/11 och det känns så länge att inte veta.

Min bula vart också större för några dagar sen, men då hade jag sån hemsk förstoppning med, så jag tror det hängde samman lite med det..

Annars syns det nästan inget alls på mig, har gått upp ett par kilo också, då jag ser bara ut som att jag blivit lite tjock *haha*
Svar på tråden BF april 2016