BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Nej självklart är snitt inte heller säkert. Man kan tex ha en deal att man får ett datum för snitt och skulle värkarna sätta igång innan så får man känna då hur pass tryggt det känns att försöka föda vaginalt och säger man då till så blir det snitt om så önskas.
Jag längtar till förlossningen :) fast det gick extremt fort sist så är det det bästa man kan uppleva!
Jag längtar till förlossningen :) fast det gick extremt fort sist så är det det bästa man kan uppleva!
Jag är livrädd inför förlossningen. Hur mycket panik kommer jag ha när jag sitter här själv i lägenheten och börjar få värkar och ingen kan lugna mig. Det känns jätterörigt i mitt huvud. Massa oklarheter. Vem ska jag ha med till förlossningen osv.
Hej hej. Jag är
I vecka 9. (8+6) om vi räknat rätt. Blev gravid genom IVF. Är extremt nervös över hur bebisen mår. Hoppas SÅ att allt är bra. Vi har bestämt oss för att göra alla undersökningar vi kan. Vi har tagit beslutet att göra abort om barnet har Downs syndrom. Så först är det ultraljud 9+0, sen NIPT-test 9+2. Svaret kommer efter 2 veckor och undertiden tas blodprovet i för kub-testet och sen blir vi kallade till ultraljudet för kub därefter. Någon annan som hört talas om NIPT-testet?
Hej, jag och min sambo väntar vårt första barn och de är ju väldigt spännande och roligt! Är i vecka 14 , 13+0 och mina byxor har börjat strama och gör ont över magen. Är de normalt så här tidigt tänker jag ? Hoppas de är okej att jag hoppar in i tråden så här sent :) har RUL 27 november :)
Jag hade också rätt så snabb förlossning med första barnet. Hade värkar hela dagen iofs men de var inte kraftiga och klarade mig bra hemma. Sedan gick vattnet och sen gick det fort. Tog ett par timmar på förlossning men allt var "färdigt" när vi kom in så ändå mkt snabbare än genomsnittet. Min nuvarande barnmorska tog min oro över att behöva föda hemma på allvar (sist fick jag inte komma in när jag ville eftersom det inte lät som att jag hade ont, eh whaat... ) så hon lade in ett meddelande i journalen som kommer poppa upp på sjukhuset när jag ringer in om att jag hade snabb förlossning och ska få komma in så snabbt som möjligt. Kände mig mycket lugnare efter det. Hade väl inte fött i hallen hemma sist precis men hade vi inte åkt när vi hade åkt så hade vi fått irnga ambulans, är säker på det.
Hej, jag och min sambo väntar vårt första barn och de är ju väldigt spännande och roligt! Är i vecka 14 , 13+0 och mina byxor har börjat strama och gör ont över magen. Är de normalt så här tidigt tänker jag ? Hoppas de är okej att jag hoppar in i tråden så här sent :) har RUL 27 november :)
Hej och grattis. Ja det är olika för alla. Jag tex måste använda mammakläder och jag har just gått in i vecka 15. Ser ut som ja skulle va minst vecka 20.