• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Nonym
    Milleman skrev 2015-10-20 16:19:28 följande:

Ja men det som oroar mig är att jag varit rätt så gravidsymtomfri senaste dagarna och nu då ont.

Missförstå mig rätt, jag vill inte ha alla symptom, men jag är som sagt inte gjord för att vara gravid, min kropp mår så dåligt av det, så när jag inte har symtom blir jag orolig. Ska JAG kunna ha lätta dagar OCH att allt står rätt till liksom :P

Hur långt gången är du då? Är i själv i vecka 16, och jag har inte haft några vidare symptom på flera veckor.. utom då förstoppning, halsbränna/sura uppstötningar, nån liten molvärk ibland, andfåddhet och ömma bröst.. så egentligen är det väl många symtom, men inga sådär tydliga som innan..

Men innan så var det ju konstant jättetydligt hela tiden...
  • Milleman
    Nonym skrev 2015-10-20 16:33:23 följande:
    Hur långt gången är du då? Är i själv i vecka 16, och jag har inte haft några vidare symptom på flera veckor.. utom då förstoppning, halsbränna/sura uppstötningar, nån liten molvärk ibland, andfåddhet och ömma bröst.. så egentligen är det väl många symtom, men inga sådär tydliga som innan..

Men innan så var det ju konstant jättetydligt hela tiden...
    Vecka 15 idag. Det som jag främst tänkt på är att jag varit piggare och inte känt av fogarna.
    Men idag är det värre igen så får väl vara glad :P
  • Nonym
    Milleman skrev 2015-10-20 16:43:30 följande:

Vecka 15 idag. Det som jag främst tänkt på är att jag varit piggare och inte känt av fogarna.

Men idag är det värre igen så får väl vara glad :P

Tröttheten ska ju avta när moderkakan tagit över, så det är ju som det ska fogarna kanske beror på hur mycket det växer där nere?

Skönt ändå då?
  • Milleman
    Nonym skrev 2015-10-20 16:51:49 följande:
    Tröttheten ska ju avta när moderkakan tagit över, så det är ju som det ska fogarna kanske beror på hur mycket det växer där nere?

Skönt ändå då?
    Jag har ju bara förra graviditeten att jämföra med och vad jag kan minnas var foglossningen konstant. Men det kan ju vara annat nu klart.
    Jag är inte helt lugn. Inte jätteorolig men ändå inte lugn.
    Har så ont i nacken så jag har huvudvärk varje dag. Orkar inte ens laga mat. Nån som har tips? Vill inte behöva äta värktabletter hela tiden.
  • Nonym
    Milleman skrev 2015-10-20 17:02:48 följande:

Jag har ju bara förra graviditeten att jämföra med och vad jag kan minnas var foglossningen konstant. Men det kan ju vara annat nu klart.

Jag är inte helt lugn. Inte jätteorolig men ändå inte lugn.

Har så ont i nacken så jag har huvudvärk varje dag. Orkar inte ens laga mat. Nån som har tips? Vill inte behöva äta värktabletter hela tiden.

Vetevärmare på nacke/axlar hjälper mig ganska bra
  • ellami

Åh måste dela med mig av en häftig grej!! Har känt små buffar sen 15+0 och lite fladder vid enstaka ögonblick redan innan det. Nu i v 16+1 känner jag bebis så tydligt. Flera buffar och småsparkar åt gången. La mig ner raklång precis och tog upp tröjan och då kunde jag se även utanpå magen!! Det trodde jag inte! Och häftigt att det är så långt ner, ser och känner bebis strax ovanför blygdbenet liksom. Undra om jag verkligen har moderkakan fram denna gång med eller om hon såg fel när jag kan känna det så tydligt och även se rörelser utanpå:)

• Milleman
    ellami skrev 2015-10-20 18:31:56 följande:

Åh måste dela med mig av en häftig grej!! Har känt små buffar sen 15+0 och lite fladder vid enstaka ögonblick redan innan det. Nu i v 16+1 känner jag bebis så tydligt. Flera buffar och småsparkar åt gången. La mig ner raklång precis och tog upp tröjan och då kunde jag se även utanpå magen!! Det trodde jag inte! Och häftigt att det är så långt ner, ser och känner bebis strax ovanför blygdbenet liksom. Undra om jag verkligen har moderkakan fram denna gång med eller om hon såg fel när jag kan känna det så tydligt och även se rörelser utanpå:)

Häftigt och härligt! Och jag tvivlar på att du har moderkakan fram.
    När sonen låg i magen och var stilla nån dag så räckte det att vi spelade eric saades "manboy" så började han dansa :D
    Han älskar än idag att lyssna på musik och dansa!
  • Flerattälska

Så glad idag. Har flera missfall i bagaget och har varit lite avvaktande till att berätta om graviditeten pga rädsla för att allt inte är som det ska. Idag var jag på andra inskrivningssamtalet och fick lyssna på hjärtat. Bm var lite orolig för att hon inte skulle hjärtljuden då det är rätt tidigt (v 13+2) och ville såklart inte oroa mig massa i onödan men hon var så snäll och lyssnade iaf 152slag/minut <3 Enorm lycka!!! Nu vågar vi iaf berätta för de närmaste och sonen

• Issi
    ellami skrev 2015-10-20 13:43:38 följande:
    Jag har en bugaboo buffalo nu till min ettåring. Älskar den vagnen tokmycket! så nu har vi givetvis skaffar oss en donkey syskonvagn, spännande att få prova den även om jag älskar buffeln så mycket att det kommer vara hemskt att behöva sälja den haha.

Vi har inte köpt något annat förutom vagnen, det mesta har vi sen första, både babyskydd med bas, babysitter, skötbord, egensytt babynest, bärsele men funderar på att sälja (babybjörn one) och skaffa ergobaby, sonen kommer fortsätta sova i sin spjälsäng men vi har en liten bedside crib (också sonens) som bebisen ska ha det första halvåret. Babygymet sålde vi för den ratades helt men det kan man köpa när bebis är född om jag ser att det behövs. Osv. Vi behöver mao inte så mycket mer nytt... Är sugen på en ny skötväska bara. Blir det en pojk har vi gott om kläder men skulle ändå vara mysigt att köpa lite nytt. Blir det en flicka så blir det massor med shopping iallafall :)
    Å så bra, då kan jag ju fråga dig lite =) Främst, hur är den i terräng? Kommer gå mkt på grusvägar, har läst att fjädringen är sådär men min erfarenhet är att det kan vägas upp av bra däck. vad tycker du? Har du åkt mkt kollektivt med den? Är den lätt att häva upp på buss tex? Går handtaget att fälla in ordentligt?

jag ska också köpa en ergobaby tänkte jga, hade en gammal babybjörn sist, HELT värdelös!
  • Issi
    Flerattälska skrev 2015-10-20 22:40:15 följande:

Så glad idag. Har flera missfall i bagaget och har varit lite avvaktande till att berätta om graviditeten pga rädsla för att allt inte är som det ska. Idag var jag på andra inskrivningssamtalet och fick lyssna på hjärtat. Bm var lite orolig för att hon inte skulle hjärtljuden då det är rätt tidigt (v 13+2) och ville såklart inte oroa mig massa i onödan men hon var så snäll och lyssnade iaf 152slag/minut <3 Enorm lycka!!! Nu vågar vi iaf berätta för de närmaste och sonen

Grattis =)
Svar på tråden BF april 2016