• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Milleman

Nonym: på mig syns det inte heller för övrigt. Gått upp strax under ett kilo bara.

• Milleman

Ang grejor till bebisen så har vi köpt en t-shirt som var helt oemotståndlig :P det stod "a lucky day on the boat" på den och vi är ju seglare :)
    Sen har jag sytt tossor och ska börja sy lite mer. Vill gärna få veta kön på RUL :)
    Vi har inte bråttom med något. Med första barnet köpte vi alldeles för mycket. Nu kommer vi inte köpa spjälsäng eller babygym och sånt förrän efter nästa sommar. Vi kommer ändå (om barn, båt och livet samtycker) vara iväg hela nästa sommar. Kommer köpa babynest och ergonomisk bärsele. Och sy lite kläder och filtar. Och såklart babyskydd till bilen. Vagn tror jag vi är inne på teutonia med två svängbara hjul.

• becka1989

Vi har handlat barnvagn blev en emmaljunga Citycross köpte en begagnad som har varit använd 6månader till 1barn så vi passade på.

Har även inhandlat lite neutrala kläder, täcke,påslakan och lakan handla vi i söndags.

Har inget så måste ju börja handla smått, nu inväntar vi rul innan vi ska köpa spjälsäng och skötbord och allt det andra.

Har syskon som har barn men som gjort sig av med allt så blir att handla allt både nytt och begagnat

Mina föräldrar sa till oss igår att dom jätte gärna hjälper oss att handla lite saker så ska iväg nästa vecka och köpa lite kläder och sånt med mina föräldrar. Dom ville även betala spjälsäng och babyskyddet, är den sista i familjen som ska ha barn så blir väl lite extra bortskämd ;)

• ellami
    Issi skrev 2015-10-20 08:55:17 följande:
    Klart du ska längta till RUL =) Man får ju ändå utgå från att allt är bra, måste vara väldigt ovanligt att man upptäcker något helt oväntat på Rul. Har du gjort ngt UL tidigare i grav?

En annan grej, har ni börjat handla in grejer till barnet? jag har ju en dotter sedan innan och har mkt hemma, kläder osv. Har dock slägnt hennes skötbord och den gamla brio vagnen är uttjänt så den ryker också. Men förutom att ordna skötplats, en ny (el beg) vagn och någon slags skötplats så tänkte jag lgiga lågt (och säng förstås men det har vi). Tänkte bara ha ltie kläder i min byrå, inte göra ett "rum" till hen ännu, vill gärna hålla nere på prylarna (inkl kläderna, hade alldeles för mkt kläder när dottern var nyfödd så himla onödigt) så mkt som möjligt nu när vi har en 3 åring hemma som drar fram ALLT HELA TIDEN. Känner en stor befrielse inför denna tanke, hur tänker ni?

När det gäller vagn funderar jag på Kronan City eller Bugaboo Buffalo. Vill ha en med fyra hjul som funkar på grusvägar men som är smidig på buss och i stan, därav är svängbara framhjul ett måste. Har span på blocket men ska åka till ngn affär och testa båda också... Någon som köpt redan? eller har bestämt sig?
    Jag har en bugaboo buffalo nu till min ettåring. Älskar den vagnen tokmycket! så nu har vi givetvis skaffar oss en donkey syskonvagn, spännande att få prova den även om jag älskar buffeln så mycket att det kommer vara hemskt att behöva sälja den haha.

Vi har inte köpt något annat förutom vagnen, det mesta har vi sen första, både babyskydd med bas, babysitter, skötbord, egensytt babynest, bärsele men funderar på att sälja (babybjörn one) och skaffa ergobaby, sonen kommer fortsätta sova i sin spjälsäng men vi har en liten bedside crib (också sonens) som bebisen ska ha det första halvåret. Babygymet sålde vi för den ratades helt men det kan man köpa när bebis är född om jag ser att det behövs. Osv. Vi behöver mao inte så mycket mer nytt... Är sugen på en ny skötväska bara. Blir det en pojk har vi gott om kläder men skulle ändå vara mysigt att köpa lite nytt. Blir det en flicka så blir det massor med shopping iallafall :)
  • Regnbågsfärg
    Issi skrev 2015-10-20 08:55:17 följande:
    Klart du ska längta till RUL =) Man får ju ändå utgå från att allt är bra, måste vara väldigt ovanligt att man upptäcker något helt oväntat på Rul. Har du gjort ngt UL tidigare i grav?

En annan grej, har ni börjat handla in grejer till barnet? jag har ju en dotter sedan innan och har mkt hemma, kläder osv. Har dock slägnt hennes skötbord och den gamla brio vagnen är uttjänt så den ryker också. Men förutom att ordna skötplats, en ny (el beg) vagn och någon slags skötplats så tänkte jag lgiga lågt (och säng förstås men det har vi). Tänkte bara ha ltie kläder i min byrå, inte göra ett "rum" till hen ännu, vill gärna hålla nere på prylarna (inkl kläderna, hade alldeles för mkt kläder när dottern var nyfödd så himla onödigt) så mkt som möjligt nu när vi har en 3 åring hemma som drar fram ALLT HELA TIDEN. Känner en stor befrielse inför denna tanke, hur tänker ni?

När det gäller vagn funderar jag på Kronan City eller Bugaboo Buffalo. Vill ha en med fyra hjul som funkar på grusvägar men som är smidig på buss och i stan, därav är svängbara framhjul ett måste. Har span på blocket men ska åka till ngn affär och testa båda också... Någon som köpt redan? eller har bestämt sig?
    Vi älskar vår kronan city!!

Vi ska göra som du. Har de grejerna som dottern hade (dock bara året gammal) och så väntar vi till bebbot kommit :)
  • Milleman

Usch nu har jag ont i magen. Är lite orolig :( hoppas bara kroppen spelat mig ett dåligt spratt.

• Nonym
    Milleman skrev 2015-10-20 15:41:41 följande:

Usch nu har jag ont i magen. Är lite orolig :( hoppas bara kroppen spelat mig ett dåligt spratt.

Ont i bebismagen?

Har jag med emellanåt men bm sa att troligen bara är ligament som spänner
  • Pauliina

Jag har så ont i min vänstra skinka om jag sitter på golvet eller med korsade ben. Tog upp de med bm och hon avfärdade foglossning och påstod att de va ischias. Jag har haft problem med fogarna båda mina tidigare graviditeter så vet inte vad jag ska tro. Ont har jag iaf och kan ibland inte gå.

• Milleman
    Pauliina skrev 2015-10-20 16:12:00 följande:

Jag har så ont i min vänstra skinka om jag sitter på golvet eller med korsade ben. Tog upp de med bm och hon avfärdade foglossning och påstod att de va ischias. Jag har haft problem med fogarna båda mina tidigare graviditeter så vet inte vad jag ska tro. Ont har jag iaf och kan ibland inte gå.

Oh ischias är hemskt. Jag hade både grym foglossning och hemska ischiasproblem sist (jag är ju inte ett dugg gjord för att vara gravid :/)
    Ta hand om det direkt. Gå till en bra sjukgymnast!! Bor du i Göteborg kan jag tipsa!
    Det kan liksom kännas/smärta långt ner i baksidan av benet.
  • Milleman
    Nonym skrev 2015-10-20 15:46:01 följande:
    Ont i bebismagen?

Har jag med emellanåt men bm sa att troligen bara är ligament som spänner
    Ja men det som oroar mig är att jag varit rätt så gravidsymtomfri senaste dagarna och nu då ont.
    Missförstå mig rätt, jag vill inte ha alla symptom, men jag är som sagt inte gjord för att vara gravid, min kropp mår så dåligt av det, så när jag inte har symtom blir jag orolig. Ska JAG kunna ha lätta dagar OCH att allt står rätt till liksom :P
Svar på tråden BF april 2016