BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Nonym: på mig syns det inte heller för övrigt. Gått upp strax under ett kilo bara.
Ang grejor till bebisen så har vi köpt en t-shirt som var helt oemotståndlig :P det stod "a lucky day on the boat" på den och vi är ju seglare :)
Sen har jag sytt tossor och ska börja sy lite mer. Vill gärna få veta kön på RUL :)
Vi har inte bråttom med något. Med första barnet köpte vi alldeles för mycket. Nu kommer vi inte köpa spjälsäng eller babygym och sånt förrän efter nästa sommar. Vi kommer ändå (om barn, båt och livet samtycker) vara iväg hela nästa sommar. Kommer köpa babynest och ergonomisk bärsele. Och sy lite kläder och filtar. Och såklart babyskydd till bilen. Vagn tror jag vi är inne på teutonia med två svängbara hjul.
Vi har handlat barnvagn blev en emmaljunga Citycross köpte en begagnad som har varit använd 6månader till 1barn så vi passade på.
Har även inhandlat lite neutrala kläder, täcke,påslakan och lakan handla vi i söndags.
Har inget så måste ju börja handla smått, nu inväntar vi rul innan vi ska köpa spjälsäng och skötbord och allt det andra.
Har syskon som har barn men som gjort sig av med allt så blir att handla allt både nytt och begagnat
Mina föräldrar sa till oss igår att dom jätte gärna hjälper oss att handla lite saker så ska iväg nästa vecka och köpa lite kläder och sånt med mina föräldrar. Dom ville även betala spjälsäng och babyskyddet, är den sista i familjen som ska ha barn så blir väl lite extra bortskämd ;)
Usch nu har jag ont i magen. Är lite orolig :( hoppas bara kroppen spelat mig ett dåligt spratt.
Usch nu har jag ont i magen. Är lite orolig :( hoppas bara kroppen spelat mig ett dåligt spratt.
Jag har så ont i min vänstra skinka om jag sitter på golvet eller med korsade ben. Tog upp de med bm och hon avfärdade foglossning och påstod att de va ischias. Jag har haft problem med fogarna båda mina tidigare graviditeter så vet inte vad jag ska tro. Ont har jag iaf och kan ibland inte gå.
Jag har så ont i min vänstra skinka om jag sitter på golvet eller med korsade ben. Tog upp de med bm och hon avfärdade foglossning och påstod att de va ischias. Jag har haft problem med fogarna båda mina tidigare graviditeter så vet inte vad jag ska tro. Ont har jag iaf och kan ibland inte gå.