• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • sweeneybob
    Milleman skrev 2015-11-03 20:35:29 följande:
    Jag är gravid med mitt andra barn och magen syns typ bara på morgonen om jag ligger på rygg. Då blir det en liten bula under naveln.
    Jag ska också på RUL den 18/11. Synd ni inte kan gå båda, det är ju väldigt häftigt.

Jag fick lyssna på hjärtljuden i onsdags. Det lugnar en :)
    Jag ringde barnmorskan i dag och fick komma in snabbt på eftermiddagen för att lyssna efter hjärtljudet, hon hittade det på en gång och all oro bara släppte. så himla skönt! varför har jag inte gjort det tidigare?! :,)
  • Milleman
    sweeneybob skrev 2015-11-04 16:41:38 följande:
    Jag ringde barnmorskan i dag och fick komma in snabbt på eftermiddagen för att lyssna efter hjärtljudet, hon hittade det på en gång och all oro bara släppte. så himla skönt! varför har jag inte gjort det tidigare?! :,)
    Det är många barnmorskor som inte vill lyssna innan RUL för att det kan vara svårt att hitta hjärtljuden. Så du hade nog inte fått göra det mycket tidigare!

Men vad härligt att allt lät bra :D
  • Nonym
    jezzi_200 skrev 2015-11-04 15:42:37 följande:

Hej! Är beräknad 9 april 2016. Tänkte höra om det finns nån grupp på Facebook för April-mammor? Skulle gärna vilja vara med i den isåfall. ????

Jag har inte Facebook, men har (än så länge) beräknad bf samtidigt som du!
  • Bfapril2016
    mintuu skrev 2015-11-03 15:07:35 följande:
    En dag innan mig :) jag är beräknad 27 april :)
    Spännande :) När har du RUL? Ifall du fått en tid dvs :) Vi har 30 november, tycker det känns som en evighet men hoppas tiden går fort :) 
  • mintuu
    Bfapril2016 skrev 2015-11-04 18:40:25 följande:

Spännande :) När har du RUL? Ifall du fått en tid dvs :) Vi har 30 november, tycker det känns som en evighet men hoppas tiden går fort :) 

Vi har den 2 december, men ska iväg imorn på ett extra ultraljud, ska bli så kul, men riktigt nervöst! Det känns riktigt segt o länge men ändå går de så fort :)
  • Pauliina

En fundering. Jag är i V 17+1 (17+6 enligt bm) och har Rul imorgon. Stämmer de att de görs tidigast 18+0? Har ju ingen lust att få åka därifrån och komma tillbaka nästa vecka :( de skiljer ju "bara" 5 dagar. Sen kan de ju givetvis vara så att jag är längre gången än jag tror.

• Milleman
    Pauliina skrev 2015-11-04 21:13:28 följande:

En fundering. Jag är i V 17+1 (17+6 enligt bm) och har Rul imorgon. Stämmer de att de görs tidigast 18+0? Har ju ingen lust att få åka därifrån och komma tillbaka nästa vecka :( de skiljer ju "bara" 5 dagar. Sen kan de ju givetvis vara så att jag är längre gången än jag tror.

Jag hade med glädje gjort två ultraljud :D om de kommer på imorn att det är för tidigt ska du ju be om ett nytt.
  • Pauliina
    Milleman skrev 2015-11-04 21:51:33 följande:
    Jag hade med glädje gjort två ultraljud :D om de kommer på imorn att det är för tidigt ska du ju be om ett nytt.
    Kommer ihåg att jag fick göra två med första, men de va för att han låg konstigt. Kommer inte ihåg vilken vecka jag va i. Men hur som så älskar jag tanken av att få se plutten imorgon :)
  • ellami
    Pauliina skrev 2015-11-04 21:13:28 följande:

Nej det är inte för tidigt men kanske inte optimalast. Här gör de helst 18+/19+ pga att man kan se lite bättre då, men rul kan göras och görs på en del ställen redan från 17+, ibland tom så tidigt som i 16+. Men får du ett nytt rul är det ju bara att tacka och ta emot tycker jag ;)

Jag hade mitt RUL idag, underbart <3 hon mätte till 18+6, bf 30 mars men sa att de inte ändrar på datumet jag fick på kub utan utgår från det. Så jag fick behålla 3 april (18+2) vilket känns bra för jag har fått 3 april som bf på tre ultraljud och det stämmer perfekt med min ägglossning som jag vet exakt när den inträffade.
  • ellami
    Pauliina skrev 2015-11-04 22:01:44 följande:
    Kommer ihåg att jag fick göra två med första, men de va för att han låg konstigt. Kommer inte ihåg vilken vecka jag va i. Men hur som så älskar jag tanken av att få se plutten imorgon :)
    Just det måste fråga om du minns, hur låg han om han låg konstigt? Min bebis låg också konstigt idag.. Fick inte ens någon bra bild alls, bm kämpade i en kvart med att få bebisen att lägga sig rätt mot slutet för bra profilbild men icke. Envis liten. Hursomhelst låg bebis typ uppochner och med ryggen vänd.. Var svårt att hänga med och se vad som var vad, förstod inte hur bm lyckades. tog extra lång tid. Men jag hoppas hon verkligen lyckats se allt, annars hade hon sagt det va? Man blir ju så nojig att de missar nåt fel eller så pga det
Svar på tråden BF april 2016