• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Nonym

En vecka kvar till RUL!

Inte känt mig ett dugg gravid på flera veckor, men magen har börjat växa nu!

• becka1989

Usch känner mig inte alls gravid längre, alla symptomer bara försvann inget illamående,magen syns bara på morgonen inte sugen på något speciellt ingen växtvärk eller öma bröst :/ är det nu spökveckan har dragit igång man blir ju mer orolig att det ska vara något fel

• Emmmmm

3,5 veckor kvar till RUL.. Fick tid sent i graviditeten känns som en evighet dit. Lyssnar på hjärtljud hemma med doppler så länge.

• Paro
    Issi skrev 2015-11-05 14:52:12 följande:

Ja absolut! Tänker mest att det är bra om hon kan vara där lite granna iaf, så att jag då som sagt får- VILA :) i 9e månaden är man ju inte precis redo att gå ut i skogen och leka varje dag som jag minns det och en treåring behöver ju på stimulans.
    Men om man tar ut fp så borde hon ju iaf få gå 15 timmar/vecka? vilket ändå hjälper jättemkt både för mig och henne... Så att ta ut fp borde ju vara att föredra framför semester den här gången. Semester kan man ju ta ut lite på sommaren sedan istället...

Jag har tänkt vara ledig minst 2 veckor innan förlossningen för att vila upp mig. Vi har bestämt att räkna april som första månaden med föräldrapenning under min ledighet. Med tanke på förlossning och tiden efter som kan vara rätt tuff så tycker vi att det är bäst att vara lite utvilad och det handlar om så få dagar. Vår äldre barn kommer då vara på förskolan men hämtas någon timme tidigare.
  • Nonym
    becka1989 skrev 2015-11-06 09:29:19 följande:

Usch känner mig inte alls gravid längre, alla symptomer bara försvann inget illamående,magen syns bara på morgonen inte sugen på något speciellt ingen växtvärk eller öma bröst :/ är det nu spökveckan har dragit igång man blir ju mer orolig att det ska vara något fel

Låter som spökveckorna ja hade det inte varit för att min mage faktiskt börjat växa lite nu så hade jag varit övertygad om att jag bara drömt att jag varit gravid

Har du känt bebisen än? Är själv i vecka 18 (17+5) och har inte känt något än
  • becka1989
    Nonym skrev 2015-11-06 11:44:02 följande:

Låter som spökveckorna ja hade det inte varit för att min mage faktiskt börjat växa lite nu så hade jag varit övertygad om att jag bara drömt att jag varit gravid

Har du känt bebisen än? Är själv i vecka 18 (17+5) och har inte känt något än

Kände lite puffar i vecka 15 men sen inget så man blir lite orolig då haha
  • Malla1

Igår kväll kände jag massa buffar, lite starkare än dom jag känt tidigare.ett tips är att pröva lägga tvdosan på magen när ni börjar känna, då kan man de hur tvdosan hoppar till ibland :)

• Nonym
    becka1989 skrev 2015-11-06 12:32:50 följande:

Kände lite puffar i vecka 15 men sen inget så man blir lite orolig då haha

Ja.. jag frågar maken nästan dagligen om "hur gravid jag ser ut" iom att jag mest känner mig tjock.. hade jag känt bebisen hade jag kanske känt mig mer gravid och mindre tjock
  • becka1989
    Nonym skrev 2015-11-06 13:47:35 följande:

Ja.. jag frågar maken nästan dagligen om "hur gravid jag ser ut" iom att jag mest känner mig tjock.. hade jag känt bebisen hade jag kanske känt mig mer gravid och mindre tjock

Ja men precis, sambon sa till mig att jag hade fått en liten mage haha men inte så stor känner mig mer uppsvälld
Svar på tråden BF april 2016