• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Issi
    Josefine85 skrev 2015-12-02 10:49:27 följande:
    Jag fick tidig foglossning... Troligen berodde den på ridningen.. Jag som stod fast vid att ridning ALLTID var bra. Nu har jag inte ridit på en vecka.. Och skämmigt nog så har foglossningen gått över. Utöver det så har vi den senaste tiden vart med om traumatiska händelser där mina 2 söner har vart inblandade.. Tanken var att jag skulle börja jobba halvtid på måndag. Men jag har blivit avrådd utav min barnmorska pga depression. Jag och min sambo behöver finnas för mina barn.. Det blir psykologer och läkarbesök.. Vilket jag har sån skräck för! Men som det är nu kan jag inte ha ett fungerande arbetsliv. Full fokus på barnen och att vi alla ska må bättre.. Det räcker för nu!
    Ja ridning är ingen hit, upptäckte jag också motvilligt. SLutade redan i v 13-14 eftersom jag knappt kunde gå dagen efter ett pass. Så det var lite surt för det var liksom den träningen jag hade. Ska försöka hitta ngot annat nu...
  • Mysmilla
    camillis86 skrev 2015-12-01 11:54:11 följande:

Tack för länken! du är supertjusig i klänningen! Skulle ju funka perfekt på nyår! ska nog ta å beställa! Hur var den i strlk?

Storleken var bra, kanske något liten men den är ju väldigt töjbar. Tänkte precis samma sak; nyår! Man vill ju känna sig lite fin iaf!
  • Josefine85
    Issi skrev 2015-12-02 13:09:46 följande:

Ja ridning är ingen hit, upptäckte jag också motvilligt. SLutade redan i v 13-14 eftersom jag knappt kunde gå dagen efter ett pass. Så det var lite surt för det var liksom den träningen jag hade. Ska försöka hitta ngot annat nu...

Ja, det är samma här. Jag har tidigare haft svåra ryggproblem som försvann helt när jag tog upp ridningen på allvar igen för 4 år sedan. Jag hade tänkt rida så länge jag lyckades kravla mig upp men... :/

Det är ju så kul att följa utvecklingen hos sina unghästar, men de har nu alla 3 toppenbra medryttare, så jag får glatt titta på vid sidan om!
    Loke -07, Alvin -09
  • Milleman
    mintuu skrev 2015-12-02 16:57:15 följande:

Va på rul idag o en vild liten pojke fanns där inne :)

För rutinultraljudades alla flickor och nu alla pojkar verkar det som ;)
    Grattis!
  • kvinna16780
    Woodwick skrev 2015-12-01 19:56:20 följande:

Hej alla! Nu har jag inte skrivit på väldigt väldigt länge men hade velat höra om nån av er skulle kunna hjälpa mig :) det lutar åt att jag kommer vara sjukskriven resterande tid av graviditeten dock inte pga av bebisen utan andra skäl som gör att jag inte kan arbeta. Nu till min fråga...vet ni om föräldrapenningen baseras på min årsinkomst inkluderat med min sjukpenning. Dvs från va Mars 2016 och ett år tillbaka? Eller räknas det från dagen jag blev sjukskriven och ett år tillbaka...känner mig lite orolig för ekonomin då jag kommer vara sjukskriven totalt sett nästan hela fem månader...tack på förhand :)

Du skyddar din SGI dels för att du kommer få barn inom 6 månader samt så skyddas SGI genom att vara sjukskriven. Sjukpenning är ingen SGI grundad inkomst utan FK kommer fastställa din SGI efter din faktiska inkomst.
  • becka1989

Har haft lillen liggandes längst ner av magen hela dag tydligen lägger den sig på en nerv för det är inte skönt :( varje gång man buffar lite för att försöka få den att flytta sig får man sig en rejäl spark på sidan...

Skön plats att ligga på kanske så det är bara för mamma att lära sig att det är så

• Milleman
    becka1989 skrev 2015-12-02 19:43:20 följande:

Har haft lillen liggandes längst ner av magen hela dag tydligen lägger den sig på en nerv för det är inte skönt :( varje gång man buffar lite för att försöka få den att flytta sig får man sig en rejäl spark på sidan...

Skön plats att ligga på kanske så det är bara för mamma att lära sig att det är så

Du får stå på händer :)
  • becka1989
    Milleman skrev 2015-12-02 19:55:43 följande:

Du får stå på händer :)

Haha aa det hade ju varit bra.

Spelar ingen roll om jag ligger på sidan heller. Har haft ont hela dagen så får se hur det blir nu när man ska lägga sig och sova :p
  • Woodwick
    kvinna16780 skrev 2015-12-02 18:41:13 följande:

Du skyddar din SGI dels för att du kommer få barn inom 6 månader samt så skyddas SGI genom att vara sjukskriven. Sjukpenning är ingen SGI grundad inkomst utan FK kommer fastställa din SGI efter din faktiska inkomst.

Tack så jättemycket! Skönt att höra att man inte behöver tänka på det ekonomiska när man har sin och bebisens hälsa att tänka på! Hoppas din graviditet också går bra!
Svar på tråden BF april 2016