• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • becka1989
    Paro skrev 2015-12-01 16:37:23 följande:

Hoppas det blir bättre. Ja, jag tar Niferex på kvällen innan jag lägger mig. Oftast går det 2-3 timmar mellan sängdags och sista måltiden :)

Åh okej tack då ska jag prova med det :)
  • becka1989
    Milleman skrev 2015-12-01 16:55:08 följande:

Har du haft normalt järn innan? Jag har nu plötsligt blivit jättetrött så är lite nyfiken på om mitt järnvärde dalat.

Har haft normalt järn hela tiden. Kollat det några gånger pga att dom gjort migrän utredning på mig som tydligen inte har något med järnet att göra.

Hat varit trött sen vecka 10 men inte tänkt på det så mycket huvudvärken har kommit mer i slutet.

Vanliga tecken är svår trötthet,koncentrationsvårigheter och huvudvärk
  • Woodwick

Hej alla! Nu har jag inte skrivit på väldigt väldigt länge men hade velat höra om nån av er skulle kunna hjälpa mig :) det lutar åt att jag kommer vara sjukskriven resterande tid av graviditeten dock inte pga av bebisen utan andra skäl som gör att jag inte kan arbeta. Nu till min fråga...vet ni om föräldrapenningen baseras på min årsinkomst inkluderat med min sjukpenning. Dvs från va Mars 2016 och ett år tillbaka? Eller räknas det från dagen jag blev sjukskriven och ett år tillbaka...känner mig lite orolig för ekonomin då jag kommer vara sjukskriven totalt sett nästan hela fem månader...tack på förhand :)

• Milleman
    Woodwick skrev 2015-12-01 19:56:20 följande:

Hej alla! Nu har jag inte skrivit på väldigt väldigt länge men hade velat höra om nån av er skulle kunna hjälpa mig :) det lutar åt att jag kommer vara sjukskriven resterande tid av graviditeten dock inte pga av bebisen utan andra skäl som gör att jag inte kan arbeta. Nu till min fråga...vet ni om föräldrapenningen baseras på min årsinkomst inkluderat med min sjukpenning. Dvs från va Mars 2016 och ett år tillbaka? Eller räknas det från dagen jag blev sjukskriven och ett år tillbaka...känner mig lite orolig för ekonomin då jag kommer vara sjukskriven totalt sett nästan hela fem månader...tack på förhand :)

Nej sgi beräknas inte på sjukskrivning. Du skyddar din sgi.
  • Woodwick
    Milleman skrev 2015-12-01 20:17:51 följande:

Nej sgi beräknas inte på sjukskrivning. Du skyddar din sgi.

Gud så skönt att höra! Haha har känt smått panik under dagen när jag funderade på hur de skulle bli med typ halva lönen.... :) tack för snabbt svar!
  • Milleman
    Woodwick skrev 2015-12-01 20:26:58 följande:
    Gud så skönt att höra! Haha har känt smått panik under dagen när jag funderade på hur de skulle bli med typ halva lönen.... :) tack för snabbt svar!
    Jag är själv sjukskriven sen en tid tillbaka och kommer vara hela graviditeten :)
  • Josefine85
    Milleman skrev 2015-12-01 21:14:50 följande:

Jag är själv sjukskriven sen en tid tillbaka och kommer vara hela graviditeten :)

Jag är också sjukskriven och kommer troligen vara resten utav graviditeten!
    Loke -07, Alvin -09
  • Milleman
    Josefine85 skrev 2015-12-02 10:02:39 följande:
    Jag är också sjukskriven och kommer troligen vara resten utav graviditeten!
    Loke -07, Alvin -09
    Jag har haft sån otur denna graviditet. Och en av mina närmsta vänner (vi har för övrigt bf dagarna efter varandra, har skojat om att få barn samtidigt så får vi det :P) har glidit igenom första 20 veckorna. Orättvist :P

Och tiden har plötsligt börjat gå väääääldigt sakta för mig. Tyckte jag bytte vecka hela tiden innan.
  • Josefine85
    Milleman skrev 2015-12-02 10:06:13 följande:

Jag har haft sån otur denna graviditet. Och en av mina närmsta vänner (vi har för övrigt bf dagarna efter varandra, har skojat om att få barn samtidigt så får vi det :P) har glidit igenom första 20 veckorna. Orättvist :P

Och tiden har plötsligt börjat gå väääääldigt sakta för mig. Tyckte jag bytte vecka hela tiden innan.

Jag fick tidig foglossning... Troligen berodde den på ridningen.. Jag som stod fast vid att ridning ALLTID var bra. Nu har jag inte ridit på en vecka.. Och skämmigt nog så har foglossningen gått över. Utöver det så har vi den senaste tiden vart med om traumatiska händelser där mina 2 söner har vart inblandade.. Tanken var att jag skulle börja jobba halvtid på måndag. Men jag har blivit avrådd utav min barnmorska pga depression. Jag och min sambo behöver finnas för mina barn.. Det blir psykologer och läkarbesök.. Vilket jag har sån skräck för! Men som det är nu kan jag inte ha ett fungerande arbetsliv. Full fokus på barnen och att vi alla ska må bättre.. Det räcker för nu!
    Loke -07, Alvin -09
  • Milleman
    Josefine85 skrev 2015-12-02 10:49:27 följande:
    Jag fick tidig foglossning... Troligen berodde den på ridningen.. Jag som stod fast vid att ridning ALLTID var bra. Nu har jag inte ridit på en vecka.. Och skämmigt nog så har foglossningen gått över. Utöver det så har vi den senaste tiden vart med om traumatiska händelser där mina 2 söner har vart inblandade.. Tanken var att jag skulle börja jobba halvtid på måndag. Men jag har blivit avrådd utav min barnmorska pga depression. Jag och min sambo behöver finnas för mina barn.. Det blir psykologer och läkarbesök.. Vilket jag har sån skräck för! Men som det är nu kan jag inte ha ett fungerande arbetsliv. Full fokus på barnen och att vi alla ska må bättre.. Det räcker för nu!
    Loke -07, Alvin -09
    Ja herregud ridning måste vara fruktansvärt för fogarna. Om jag sitter brett med benen får jag superobt. Skönt att du blivit bättre. Jag har också foglossning. Och en muskelbristning i magen efter cykelolycka och nu en fruktansvärd smärta i ljumsken efter jag snubblat på bussen :(

Usch låter ju fruktansvärt för dina pojkar! Hoppas ni alla får den hjälp ni behöver!!
Svar på tråden BF april 2016