BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hoppas det blir bättre. Ja, jag tar Niferex på kvällen innan jag lägger mig. Oftast går det 2-3 timmar mellan sängdags och sista måltiden :)
Har du haft normalt järn innan? Jag har nu plötsligt blivit jättetrött så är lite nyfiken på om mitt järnvärde dalat.
Hej alla! Nu har jag inte skrivit på väldigt väldigt länge men hade velat höra om nån av er skulle kunna hjälpa mig :) det lutar åt att jag kommer vara sjukskriven resterande tid av graviditeten dock inte pga av bebisen utan andra skäl som gör att jag inte kan arbeta. Nu till min fråga...vet ni om föräldrapenningen baseras på min årsinkomst inkluderat med min sjukpenning. Dvs från va Mars 2016 och ett år tillbaka? Eller räknas det från dagen jag blev sjukskriven och ett år tillbaka...känner mig lite orolig för ekonomin då jag kommer vara sjukskriven totalt sett nästan hela fem månader...tack på förhand :)
Hej alla! Nu har jag inte skrivit på väldigt väldigt länge men hade velat höra om nån av er skulle kunna hjälpa mig :) det lutar åt att jag kommer vara sjukskriven resterande tid av graviditeten dock inte pga av bebisen utan andra skäl som gör att jag inte kan arbeta. Nu till min fråga...vet ni om föräldrapenningen baseras på min årsinkomst inkluderat med min sjukpenning. Dvs från va Mars 2016 och ett år tillbaka? Eller räknas det från dagen jag blev sjukskriven och ett år tillbaka...känner mig lite orolig för ekonomin då jag kommer vara sjukskriven totalt sett nästan hela fem månader...tack på förhand :)
Nej sgi beräknas inte på sjukskrivning. Du skyddar din sgi.
Jag är själv sjukskriven sen en tid tillbaka och kommer vara hela graviditeten :)
Jag har haft sån otur denna graviditet. Och en av mina närmsta vänner (vi har för övrigt bf dagarna efter varandra, har skojat om att få barn samtidigt så får vi det :P) har glidit igenom första 20 veckorna. Orättvist :P
Och tiden har plötsligt börjat gå väääääldigt sakta för mig. Tyckte jag bytte vecka hela tiden innan.