• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • bine87

Okej va tycker ni. Jag hade tidigare två katter som jag skaffade när jag bodde ihop med en för många år sen. Sen precis innan jag valde att flytta ut så skaffade han en hund. Jag fick på nåt knasigt sätt hunden och han tog katterna.

Jag har tänkt många ggr att jag vill skaffa en katt men det känns alltid som att det finns en anledning till att det inte passar sig. Har nu fått höra att katten kommer kissa i Barnets säng och att tänk om katten lägger sig på barnet. Jag vet inte riktigt vad man ska tänka.. Är det livsfarligt att skaffa katt nu?

• Nonym
    bine87 skrev 2015-12-06 11:47:50 följande:

Okej va tycker ni. Jag hade tidigare två katter som jag skaffade när jag bodde ihop med en för många år sen. Sen precis innan jag valde att flytta ut så skaffade han en hund. Jag fick på nåt knasigt sätt hunden och han tog katterna.

Jag har tänkt många ggr att jag vill skaffa en katt men det känns alltid som att det finns en anledning till att det inte passar sig. Har nu fått höra att katten kommer kissa i Barnets säng och att tänk om katten lägger sig på barnet. Jag vet inte riktigt vad man ska tänka.. Är det livsfarligt att skaffa katt nu?

Jag hade inte valt att skaffa någon katt, av flera anledningar, bla att jag inte skulle vilja att katten använder barnets säng/vagn som toalett, risken att katten lägger sig på bebisen och om barnet skulle utveckla allergi.
  • bine87
    Nonym skrev 2015-12-06 11:53:28 följande:

Jag hade inte valt att skaffa någon katt, av flera anledningar, bla att jag inte skulle vilja att katten använder barnets säng/vagn som toalett, risken att katten lägger sig på bebisen och om barnet skulle utveckla allergi.

Allergi är inget jag oroar mig för. Det finns katter, hästar, hundar, höns, hö etc hos mina föräldrar och vi är födda och uppvuxna med katter och hundar ihop, till och med uppfödning av kattungar och valpar.

Är det någon här som skaffat katt och sen fått bebis?
  • mintuu
    bine87 skrev 2015-12-06 12:04:50 följande:

Allergi är inget jag oroar mig för. Det finns katter, hästar, hundar, höns, hö etc hos mina föräldrar och vi är födda och uppvuxna med katter och hundar ihop, till och med uppfödning av kattungar och valpar.

Jag har en katt o de flyttar in en till i februari :) har inga barn än men första i april, och jag ser inga problem, allergi vet man ju aldrig men varken jag eller sambon ä allergiska, men katterna vet var dom har sin toalett även om det står en barnsäng i hemmet :) och mina två kommer inte få vara i sovrummet och vagnen kommer jag passa på sä dom inte lägger sig i bara för jag inte vill ha katthår i :) men det är vad jag kommer göra :)
  • Nonym
    bine87 skrev 2015-12-06 12:04:50 följande:

Jag är själv kraftigt allergisk och bonusdottern är likadan. Hon hade både hund och katter hemma tidigare och ingen av hennes föräldrar är allergiska så därför tog det tills hon var 4,5 år innan de fick rätt diagnoser på hennes problem. Tyvärr har de orsakat henne och hennes föräldrar mycket lidande och många dagar hemma från jobbet och turer till akuten helt i onödan.
  • Solen87

Vår pojk är 17 månader nu. När han föddes hade vi en katt som var två år, när pojken var 2 månader kom nästa katt på 12 veckor. Har aldrig varit npgot problem med någon av katterna. De får inte vara i hand säng eller vagn men de har de accepterat. Så vi har barn, 2 katter och en hund och nu bebis på g i april och jag ser inga bekymmer med det!
  • Milleman

Mina föräldrar fick ta bort deras två katter när jag föddes. De var riktigt elaka mot mig och blev en fara. Har en äldre storebror och då hade de inte samma problem.
  • Josefine85
    Milleman skrev 2015-12-06 15:34:39 följande:

Milstolpe!!

Då har vi samma BF :D
    Loke -07, Alvin -09
Svar på tråden BF april 2016