BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Jag gick oxå in i v.20 idag :)
Grattis :)... Går in i vecka 22 imorgon och tiden går sååå sakta men ändå så fort kändes som tiden gick snabbare innan vecka 20 och segare efter haha.
Kul! Förra gången gick jag över 15 dagar. Det har de lovat att jag ska slippa nu. Vill inte ha ett stort barn till!
Hej alla! Jag har en lite lustig undran kanske men jag är idag i v 21 (20+3). Jag har känt lite rörelser och små buffar sedan cirka v 18. (Jag har moderkakan i bakvägg). Jag känner dom dock fortfarande bara när jag sitter ner och aldrig när jag står upp! Inte heller när jag ligger ner lustigt nog. Det känns också som att de blir mycket tydligare när jag drar upp byxorna (resår) över magen och att buffarna då nästan "följer med" byxkanten.
Ni som har börjat känna rörelser, känner ni dom även när ni står upp?
Okej va tycker ni. Jag hade tidigare två katter som jag skaffade när jag bodde ihop med en för många år sen. Sen precis innan jag valde att flytta ut så skaffade han en hund. Jag fick på nåt knasigt sätt hunden och han tog katterna.
Jag har tänkt många ggr att jag vill skaffa en katt men det känns alltid som att det finns en anledning till att det inte passar sig. Har nu fått höra att katten kommer kissa i Barnets säng och att tänk om katten lägger sig på barnet. Jag vet inte riktigt vad man ska tänka.. Är det livsfarligt att skaffa katt nu?
Känner bara när jag ligger och halv sitter aldrig när jag står upp. Men mina buffar har blivit starkare nu och det är jag glad över eftersom jag har moderkakan i framvägg så kunde det ta ett par veckor till.
Vecka 22 idag då :)
Hej alla! Jag har en lite lustig undran kanske men jag är idag i v 21 (20+3). Jag har känt lite rörelser och små buffar sedan cirka v 18. (Jag har moderkakan i bakvägg). Jag känner dom dock fortfarande bara när jag sitter ner och aldrig när jag står upp! Inte heller när jag ligger ner lustigt nog. Det känns också som att de blir mycket tydligare när jag drar upp byxorna (resår) över magen och att buffarna då nästan "följer med" byxkanten.
Ni som har börjat känna rörelser, känner ni dom även när ni står upp?
Är i v 20 + 3, känner fortfarande inga rörelser :( moderkakan fram dock....
Tjejer hur var det nu, hade många av er redan beställt vagn? Jag och mannen var ute å kikade i helgen, finns ju så vansinnigt mkt olika men vi föll båda två för en Brio Smile, lättkörd med stora svängbara luftdäck fram som ska vara bra för lite mer "terrängkörning".
Kikade även på Bugaboo och Emmaljunga men mannen tyckte bäst om vagnen från Brio.
Tror även att vi kommer köpa en bedside crib sen att ha i början bredvid vår säng så man slipper kliva upp varje gång för att amma på nätterna! :)
Är det någon som vet om man ALLTID måste på samtal hos ex aurora om man vill ha snitt? el kan man få komma direkt till läkare för samtal? Ska till bm imorgon! När börjar man förresten att mäta magen?