BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej alla,
Har inte skrivit här förut men följt ett tag. Hoppas att det är okej att hoppa in nu.
Jag väntar andra barnet i slutet av april.
Jag fick gå på ett aurorasamtal följt av ett samtal med läkare för att få mitt snitt (pga "förlossningsrädsla", är inte rädd på det sättet men vill bara inte föda vaginalt) godkänt med första barnet. Det var inte svårt, det gäller bara att vara påläst och stå på sig. Nu med andra har jag redan fått mitt snitt-datum efter 5 min samtal med läkare.
Lycka till!
Jag trodde de började mäta direkt efter RUL. Jag antar att de kommer mäta på mig och göra det oftare än andra graviditeter pga att jag födde ett så stort barn sist. Min läkare är hysteriskt rädd för att jag ska få en stor till.
Hittills har jag känt mig lugn men nu senaste dagarna har jag verkligen blivit rund och tjock om magen. Jag tycker det är jobbigt för jag vet att det bara kommer bli värre och värre nu och detta barn får inte växa i den takt Milton gjorde :(
Jag trodde de började mäta direkt efter RUL. Jag antar att de kommer mäta på mig och göra det oftare än andra graviditeter pga att jag födde ett så stort barn sist. Min läkare är hysteriskt rädd för att jag ska få en stor till.
Hittills har jag känt mig lugn men nu senaste dagarna har jag verkligen blivit rund och tjock om magen. Jag tycker det är jobbigt för jag vet att det bara kommer bli värre och värre nu och detta barn får inte växa i den takt Milton gjorde :(
Var på MVC igår! Normalt brukar man tydligen inte börja mäta förrän i v 24 sa min bm men hon gjorde det ändå igår! 20 cm va det nu innebär haha! Det var en student med så hon försökte lyssna på bebisens hjärtljud men hittade inte, men hörde moderkakan som då tydligen indirekt var barnet... 146 slag/min var det iaf!
Hon hörde även en spark, frustrerande då jag fortfarande inte känner något!! nästa besök hos bm blir 4/1! Känns som att tiden bara rusar iväg! v 20 + 5 idag!
Är ni yra?
Jag får dagar då det känns som att mot blodsocker pendlar i berg- och dalbanor. Yr, huvudvärk, irriterad osv.
Skulle vilja ha sockermätare hemma.
Jag har alltid haft litet sfmått, alltid legat på nedersta kurvan. Dom första 3 var små när dom föddes, 2790g 3110g och 3260g men den fjärde vägde 3945g och jag hade lika lågt sfmått som med dom andra.
Jag låg högt och i slutet gick kurvan rakt upp. Han vägde 5300 g.
Nej måttet indikerar inte på om bebisen är för stor egentligen men det är avvikelser på måttet som de ska ta reda på varför de blir.
Jag vet sedan länge att jag kommer skickas på tillväxtultraljud oavsett vad mitt sf-mått visar.