• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Pauliina
    becka1989 skrev 2016-01-04 11:53:50 följande:
    V 26 här med :) snart tvåsiffrigt :) känns som det börjar närma sig nu. Vet ju hur snabbt dom första 100dagarna gick
    Tycker denna gång går alldeles för fort. Har börjat få "småpanik". Köper kläder, letar barnvagn och inser att de också kan vara bara 12 V kvar.. Ojoj. Endå är de tredje barnet :)
  • Emma90
    Pauliina skrev 2016-01-04 13:41:51 följande:
    Tycker denna gång går alldeles för fort. Har börjat få "småpanik". Köper kläder, letar barnvagn och inser att de också kan vara bara 12 V kvar.. Ojoj. Endå är de tredje barnet :)
    Jag tycker samma som dig, är i slutet av vecka 26 och det går alldeles för fort. Vi har inte förberett ett smack förutom att jg har köpt en body bebisen ska åka hem i från sjukhuset i. Nu får gärna tiden börja gå sakta så vi hinner fixa och beställa allt och hoppas att denna bebisen vill stanna kvar hela tiden ut och inte komma förtidigt som storebror, i så fall har vi bara 10 veckor kvar :O :p
  • becka1989

Ja men precis mellan 12-16veckor är det kvar. Hoppas våran lille inte kommer senare den fåe gärna komma en vecka tidigare.

Har redan fixat det mesta bara babyskydd kvar och lite hem apotek till mig haha.

Har inte köpt någon amningsbh ännu då jag gått från 70B till 85C så vet inte hur länge jag ska vänta med att köpa en blir nog när bhn har börjat bli för liten vilket är snart haha är redan på sista knäppning och då börjar den bli trång.

• Emma90
    becka1989 skrev 2016-01-04 15:12:16 följande:

Ja men precis mellan 12-16veckor är det kvar. Hoppas våran lille inte kommer senare den fåe gärna komma en vecka tidigare.

Har redan fixat det mesta bara babyskydd kvar och lite hem apotek till mig haha.

Har inte köpt någon amningsbh ännu då jag gått från 70B till 85C så vet inte hur länge jag ska vänta med att köpa en blir nog när bhn har börjat bli för liten vilket är snart haha är redan på sista knäppning och då börjar den bli trång.

Jag skulle rekommendera dig att inte köpa amningsbh förrän bebis har kommit för då smäller brösten enu mer. Jag skulle bara köpt en lätt sport-bh nu. Plus att dom faktiskt är skönare att gå i tills mjölken har anpassat sig efter barnet :)
  • becka1989
    Emma90 skrev 2016-01-04 16:04:03 följande:

Jag skulle rekommendera dig att inte köpa amningsbh förrän bebis har kommit för då smäller brösten enu mer. Jag skulle bara köpt en lätt sport-bh nu. Plus att dom faktiskt är skönare att gå i tills mjölken har anpassat sig efter barnet :)

Använder inte sport-bh gillar inte att dra över huvudet och har inte hittat någon man knäpper fram mer än amningsbh.

Hittade en gravid bh som töjer sig efter brösten så får se om det blir en sån eller vad jag ska hitta på haha

Inte lätt
  • Milleman
    Pauliina skrev 2016-01-04 13:41:51 följande:
    Jag som tycker tiden stannat av :P
  • Josefine85

BOOM så visar vågen +6 kg! Lite för mkt gott före och över jul och nyår! Nåväl. Nu blir det sockerdetox!

Iaf så börjar kläderna bli små.. Jag har nog vart in på HM's hemsida 100-tals ggr! Men ursäkta mig.. Kläderna är riiiktigt fula :S jag vägrar glida runt i tights och nån tunika som ser ut som mormors köksgardiner!

Vart kan jag köpa snygga mammabyxor och toppar?

Jag gillar desigulals haremsbyxor, men kan inte knäppa ett enda par just nu :D

Hjääälp!!!

Loke -07, Alvin -09
  • Paro
    Josefine85 skrev 2016-01-05 09:09:25 följande:

BOOM så visar vågen +6 kg! Lite för mkt gott före och över jul och nyår! Nåväl. Nu blir det sockerdetox!

Iaf så börjar kläderna bli små.. Jag har nog vart in på HM's hemsida 100-tals ggr! Men ursäkta mig.. Kläderna är riiiktigt fula :S jag vägrar glida runt i tights och nån tunika som ser ut som mormors köksgardiner!

Vart kan jag köpa snygga mammabyxor och toppar?

Jag gillar desigulals haremsbyxor, men kan inte knäppa ett enda par just nu :D

Hjääälp!!!

Loke -07, Alvin -09
    Jag gillar Zalando som har lite mer mammakläder än HM och från olika märken. Beställde nyss en vinterjacka därifrån som jag nu hoppas ska ha tillräckligt med plats för magen att växa i :D
  • mintuu

Första gången ja har såna kläder på mig använt sambons tröjor och inte viljat visa, skämms absolut inte för underverket i magen men tycker de ä jobbigt o bli större. Men nu får man acceptera de:) börjar ju se lite gravid ut iaf o inte vara knubbig ????
  • Malla1

Molande värk i magen, tryck neråt och "bakåt rumpan" och sammandragningar fast jag bara sitter still, börjar bli lite orolig nu.

Svar på tråden BF april 2016