• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Pauliina
    Malla1 skrev 2016-01-09 11:09:37 följande:

Molande värk i magen, tryck neråt och "bakåt rumpan" och sammandragningar fast jag bara sitter still, börjar bli lite orolig nu.

Låter inge vidare. Har du tänkt på att ringa fl och få komma in och kolla? Hoppas de lugnar sig!
  • Malla1

Jo jag har tänkt att göra det om det inte blir bättre. Avvaktar till eftermiddagen då min man kommit hem, just nu har jag ingen barnvakt. Vill ju gärna inte föda nu.

• Pauliina
    Malla1 skrev 2016-01-09 11:45:26 följande:

Jo jag har tänkt att göra det om det inte blir bättre. Avvaktar till eftermiddagen då min man kommit hem, just nu har jag ingen barnvakt. Vill ju gärna inte föda nu.

Jag känner själv oro med mina sammandragningar. Va ute nyss på en promenad och magen va spänd hela tiden som en lång sammandragning. Bådar inte gott. Så nu ska jag se till att försöka sova med barnen, om jag lyckas de vill säga :)
  • Milleman

Molande värk i magen, tryck neråt och "bakåt rumpan" och sammandragningar fast jag bara sitter still, börjar bli lite orolig nu.

Så har jag med haft det. Fick inte tag på min bm och det har lugnat sig lite. Men det känns vissa stunder som att förlossning startar. Det vill jag inte än på 10 veckor.
    Alla graviditeter är ju olika och jag försöker tänka att det känns annorlunda för att det är andra gången.
  • Malla1

Ja jag tänker oxå så, men riskerna är ju större att få för tidigt ju fler barn man har varit gravid, och det va ju inte längesen jag var gravid sist, så jag hoppas att min livmoder håller haha

• Nonym

Kom på nyss att det är tre månader kvar till mitt beräknade bf idag!

• Milleman
    Malla1 skrev 2016-01-09 14:58:56 följande:

Ja jag tänker oxå så, men riskerna är ju större att få för tidigt ju fler barn man har varit gravid, och det va ju inte längesen jag var gravid sist, så jag hoppas att min livmoder håller haha

Nu ikväll har jag haft väldigt ont i magen :( ganska långt ner. Men inte sammandragningar vad jag känt. Och lillan rör sig så det känns bra.
    Fick dock av misstag i mig mjöl idag så går väl hoppas det är det som gör ont.
  • kvinna16780

Hur har det gått?

• becka1989

Fy vad jag är trött på att vara förkyld nu :( genom täppt sover dåligt hosta ont i halsen och huvudvärk,

Orkar knappt äta det smakar inget men försöker få i mig lite allt möjligt dricker mycket och kissar mycket, känner mig helt klart inte på topp just nu har legat på soffan istortsett hela dagen utslagen så sambon har fått agera betjänt idag.

• Malla1

Jag har inte ringt någonstans än, det känns lite bättre idag men fortfarande lätt molande värk både mage och rygg och ett tryck neråt. Vet att det kan kännas då när bebisen fixerar sig men är ju kanske lite väl tidigt för den att fixera sig redan nu. Ska till barnmorskan på torsdag så om det inte blir värre innan dess så ska jag ta upp det med henne.

Svar på tråden BF april 2016